Η θεραπεία μέσω τέχνης βελτιώνει τα προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών

Ερευνητές ανακάλυψαν ότι παιδιά που έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα Art Room, στη Βρετανία, για 10 εβδομάδες, εμφάνισαν λιγότερη κατάθλιψη, λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς και βελτιωμένη αυτοπεποίθηση.Η θεραπεία μέσω της τέχνης βοηθά παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Σε έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’The Arts in Psychotherapy’’, ερευνητές ανακάλυψαν ότι παιδιά που έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα Art Room, στη Βρετανία, για 10 εβδομάδες, εμφάνισαν λιγότερη κατάθλιψη, λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς και βελτιωμένη αυτοπεποίθηση.
Η Melissa Cortina, του The Art Room, που βρίσκεται στην Οξφόρδη, δήλωσε ότι το πρόγραμμα παρέχει δημιουργικό περιβάλλον μέσω του οποίου παιδιά μπορούν να μάθουν και να καταφέρουν κάτι μέσω της τέχνης.
Το πρόγραμμα φορά παιδιά και νέους που έχουν σοβαρές δυσκολίες και μπορεί να αντιμετωπίζουν κίνδυνο αποκλεισμού από το σχολείο. Στόχος του είναι να τους βοηθήσει να επανασυνδεθούν με την εκπαίδευση.
Όταν καταλάβουν ότι μπορούν να πέτυχουν στο The Art Room, χρησιμοποιούν τη νέα αυτοπεποίθησή τους στο σχολείο και στην καθημερινότητά τους.
Η Cortina και η Mina Fazel, του of Oxford University, ανέλυσαν ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν από 160 μαθητές στο πρόγραμμα και τους δασκάλους τους, πριν και μετά το 2012-2013.
Σύμφωνα με τις απαντήσεις των δασκάλων, οι μαθητές εμφάνισαν βελτίωση σε όλους τους τομείς. Υπήρξε 37% μείωση στις συνολικές δυσκολίες, 41% μείωση στα συναισθηματικά προβλήματα, 15% μείωση στα προβλήματα συμπεριφοράς, 33% μείωση στην υπερδραστηριότητα, 41% μείωση στα προβλήματα με τους συμμαθητές και 24% βελτίωση στην κοινωνική συμπεριφορά.
Από τη μεριά των παιδιών υπήρξε σημαντική πτώση στα συμπτώματα κατάθλιψης.
Πριν από το πρόγραμμα, 16 μαθητές (ποσοστό 22%) κατηγοριοποιήθηκαν ότι έχουν κατάθλιψη. Μετά το πρόγραμμα, 4% φάνηκε να έχουν κατάθλιψη.
Η παρέμβαση μέσω του Art Room δεν είναι κάτι που οι γονείς μπορούν εύκολα να αναπαράγουν στο σπίτι, επειδή πρέπει να γίνεται σε πιο δομημένο περιβάλλον, με εκπαιδευμένο δάσκαλο. Παρέχει επίσης την αίσθηση του ότι κάποιος ανήκει στο σχολείο, η οποία είναι διαφορετική.
Ωστόσο, είναι εφικτό να υιοθετήσουν οι γονείς ορισμένες από τις τεχνικές στο σπίτι, όπως όπως να δημιουργήσουν ένα θετικό υποστηρικτικό περιβάλλον που να προάγει τη δημιουργικότητα.

Πηγές: ‘’The Arts in Psychotherapy’’.

Δεν υπάρχουν σχόλια: