Ερχονται μεγάλες αλλαγές σε δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο

Μεγάλες αλλαγές σε δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο αλλά και στα σχολικά βιβλία προγραμματίζει ο νέος υπουργός Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης. Δεν είναι τυχαίο ότι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας μιλώντας στο πρώτο Υπουργικό Συμβούλιο επιχείρησε να δώσει διαστάσεις επανεκκίνησης της εκπαίδευσης, με εμβληματική, όπως ο ίδιος τη χαρακτήρισε, παρέμβαση σε ζητήματα παιδείας και έρευνας.



Βασικό πρόβλημα της παιδείας παραμένει η υποχρηματοδότηση σε όλες τις βαθμίδες, με τα περισσότερα πανεπιστήμια να βρίσκονται στο κόκκινο, ενώ, όπως ο κ. Φίλης υποστηρίζει, ίσως με τον Προϋπολογισμό του Νοεμβρίου να δοθεί κάτι στην παιδεία έστω και συμβολικά στην αρχή.

Μετά τη βόμβα των 25.000 κενών που άφησε ο τέως υπουργός Παιδείας και νυν Πολιτισμού Αριστείδης Μπαλτάς αλλά και το συνεχές κόψε-ράψε στην εκπαίδευση δημιουργώντας εντάσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα, επιχειρείται να δοθεί μια πιο συγκεκριμένη κατεύθυνση που θα στηρίζεται στον εθνικό και κοινωνικό διάλογο που ανακοίνωσε ότι είναι διατεθειμένος να αρχίσει ο κ. Φίλης. Μόλις προχθές εξάλλου άρχισε τις προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών προκειμένου έως τις 10 Οκτωβρίου να ανοίξουν τα 270 κλειστά σχολεία και να λειτουργήσουν κανονικά τα εκατοντάδες δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια που υπολειτουργούν.

Το περίφημο νομοσχέδιο-κουρελού του κ. Μπαλτά, παρά τις αντιδράσεις που προκάλεσε στην πανεπιστημιακή κοινότητα εξακολουθεί να ισχύει. Εξάλλου και η επιλογή του κ. Φίλη ως υπουργού Παιδείας κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ είχε δηλώσει ότι «το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία θα προχωρήσει κανονικά».

Ο πρωθυπουργός θεωρεί μεγάλη πρόκληση για την κυβέρνηση να κερδίσει το στοίχημα της παιδείας, τονίζοντας ότι «από το ωρολόγιο πρόγραμμα και τα κενά στα σχολεία μέχρι το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων και τη σύνδεση του σχολείου με τον αθλητισμό και τον πολιτισμό, έχουμε ένα ευρύ πεδίο δυνατοτήτων αλλά και προκλήσεων μπροστά μας».

Δεν υπάρχουν σχόλια: