Cocktail blog

Mηνύματα που ζητούν προσωπικά στοιχεία


Mηνύματα που ζητούν προσωπικά στοιχεία


GoogleΠαρακολουθήστε ένα βίντεο σχετικά με το ηλεκτρονικό "ψάρεμα" (phishing).Ορισμένοι αποστολείς ανεπιθύμητων μηνυμάτων αποστέλλουν μη νόμιμα, μαζικά μηνύματα τα οποία έχουν σχεδιαστεί για τη συλλογή προσωπικών στοιχείων, γνωστή ως "πλαστογράφηση" ή ηλεκτρονικό "ψάρεμα".
Ακολουθούν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αναγνωρίζετε αυτά τα μηνύματα:



  • Σας ζητούν να δώσετε το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης ή κάποιο άλλο προσωπικό στοιχείο (π.χ. Αριθμό Κοινωνικής Ασφάλισης, αριθμό τραπεζικού λογαριασμού, αριθμό PIN, αριθμό πιστωτικής κάρτας, πατρικό επώνυμο μητέρας ή ημερομηνία γέννησης). Ακόμη και αν φαίνεται ότι προέρχονται από κάποια υπαρκτή πηγή ή περιέχουν κάποια ιστοσελίδα, η οποία μοιάζει να είναι επίσημη, να είστε προσεκτικοί. Οι αποστολείς ανεπιθύμητων μηνυμάτων συχνά ζητούν τέτοια στοιχεία προσπαθώντας να υποκλέψουν τη διεύθυνση του Gmail σας, τα χρήματά σας, την πιστωτική σας κάρτα ή την ταυτότητά σας.
  • Όταν ανοίξετε κάποιο από αυτά τα μηνύματα, ενδέχεται να εμφανιστεί μια ειδοποίηση από το Gmail. Όταν η ομάδα του Gmail ενημερωθεί για κάποια επίθεση, χρησιμοποιούμε τις λεπτομέρειες αυτών των μηνυμάτων για να αναγνωρίσουμε αυτόματα πιθανές μελλοντικές επιθέσεις ηλεκτρονικού "ψαρέματος" (phishing). Αυτές οι ειδοποιήσεις ηλεκτρονικού "ψαρέματος" (phishing) λειτουργούν αυτόματα, σχεδόν όπως το φιλτράρισμα ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Τα φίλτρα ανεπιθύμητων μηνυμάτων του Gmail οδηγούν αυτόματα τα μηνύματα που θεωρούνται ύποπτα ως ανεπιθύμητα στα "Ανεπιθύμητα μηνύματα". Παρομοίως, οι ειδοποιήσεις ηλεκτρονικού "ψαρέματος" εμφανίζουν αυτόματα προειδοποιήσεις με μηνύματα, για τα οποία υπάρχουν υποψίες ότι είναι επιθέσεις ηλεκτρονικού "ψαρέματος", ώστε να είστε προσεκτικοί προτού δώσετε προσωπικά σας στοιχεία.

Θα πρέπει να είστε πάντοτε επιφυλακτικοί με οποιοδήποτε μήνυμα σάς ζητά να δώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία ή με μηνύματα που σας οδηγούν σε κάποια ιστοσελίδα όπου ζητούνται προσωπικά σας στοιχεία. Ένα από τα πράγματα για τα οποία θα πρέπει να είστε βέβαιοι: Δεν θα σας ζητηθεί ποτέ από το Google ή το Gmail να δώσετε τέτοιου είδους πληροφορίες σε κάποιο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Εάν στο μήνυμα αυτό υποστηρίζεται ότι εμείς είμαστε οι αποστολείς του, μην το πιστέψετε.
Δείτε εδώ πώς μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας και να εμποδίσετε τους αποστολείς παράνομων μηνυμάτων:
  • Ελέγξτε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του αποστολέα του μηνύματος τοποθετώντας τον κέρσορα του ποντικιού επάνω στο όνομα του αποστολέα και επιβεβαιώνοντας ότι συμπίπτει με το όνομα του αποστολέα.
  • Ελέγξτε αν είχε γίνει έλεγχος του μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τον τομέα αποστολής. Κάντε κλικ στο σύνδεσμο "'Εμφάνιση λεπτομερειών" στη δεξιά γωνία του μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και βεβαιωθείτε ότι ο τομέας που βλέπετε δίπλα στις γραμμές "εστάλη-από" ή "υπεγράφη-από" συμπίπτει με τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του αποστολέα. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον έλεγχο ταυτότητας μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επισκεφτείτε το άρθρο μας σχετικά με τον έλεγχο ταυτότητας μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
  • Βεβαιωθείτε ότι ο τομέας της διεύθυνσης URL στη συγκεκριμένη σελίδα είναι σωστός και κάντε κλικ σε οποιεσδήποτε εικόνες ή συνδέσμους, για να επαληθεύσετε ότι σας οδηγούν στις σωστές σελίδες μέσα στον ιστότοπο. Για παράδειγμα, η διεύθυνση URL του Gmail είναιhttp://mail.google.com/ ή για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια, https://mail.google.com/. Αν και κάποιοι σύνδεσμοι δείχνουν να περιέχουν τις διευθύνσεις "gmail.com" ίσως να γίνει ανακατεύθυνση σε άλλον ιστότοπο μετά την εισαγωγή αυτών των διευθύνσεων στο πρόγραμμα περιήγησής σας.
  • Αναζητάτε πάντοτε το εικονίδιο με το κλειστό λουκέτο στη γραμμή κατάστασης που βρίσκεται στο κάτω μέρος του παραθύρου του προγράμματος περιήγησής σας κάθε φορά που πληκτρολογείτε προσωπικά στοιχεία, όπως ο κωδικός πρόσβασής σας.
  • Ελέγχετε τις κεφαλίδες των μηνυμάτων. Το πεδίο "Από:" είναι εύκολο να τροποποιηθεί ώστε να εμφανίζει ένα ψεύτικο όνομα αποστολέα. Μάθετε πώς να κάνετε προβολή κεφαλίδων.
  • Εάν εξακολουθείτε να έχετε αμφιβολίες, επικοινωνήστε με τον οργανισμό από τον οποίο εμφανίζεται ότι έχει αποσταλεί το μήνυμα. Μη χρησιμοποιήσετε τη διεύθυνση απάντησης που δίνεται στο μήνυμα, καθώς μπορεί να είναι πλαστογραφημένη. Αντίθετα, επισκεφθείτε τον επίσημο ιστότοπο της συγκεκριμένης εταιρείας και αναζητήστε μια διαφορετική διεύθυνση επικοινωνίας.
  • Στην περίπτωση που δηλώσατε τον λογαριασμό σας Google ή προσωπικά σας στοιχεία απαντώντας σε κάποιο πλαστογραφημένο μήνυμα ή σε μήνυμα ηλεκτρονικού "ψαρέματος" (phishing), θα πρέπει να δράσετε άμεσα. Στείλτε ένα αντίγραφο της κεφαλίδας και του πλήρους κειμένου του μηνύματος στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (ΗΠΑ) στη διεύθυνσηspam@uce.gov. Στην περίπτωση που δηλώσατε αριθμούς πιστωτικής κάρτας ή τραπεζικού λογαριασμού, επικοινωνήστε με την τράπεζά σας. Στην περίπτωση που θεωρείτε ότι έχετε πέσει θύμα κλοπής ταυτότητας, επικοινωνήστε με την τοπική αστυνομία.
  • Το Gmail δεν αποστέλλει μη εξουσιοδοτημένα μαζικά μηνύματα ζητώντας κωδικούς πρόσβασης ή προσωπικά στοιχεία. Εάν θεωρείτε ότι η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Gmail έχει παραβιαστεί ή έχει καταληφθεί, κάντε κλικ εδώ για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε στην επίλυση του ζητήματος το συντομότερο δυνατόν.
* Στην περίπτωση που το σύστημά μας επισημάνει ένα μήνυμα ως μήνυμα ηλεκτρονικού "ψαρέματος" (phishing), αλλά εσείς έχετε επαληθεύσει την πηγή από την οποία έχει προέλθει, κάντε κλικ στο κουμπί με το κάτω βέλος δίπλα στην επιλογή Απάντηση που βρίσκεται επάνω δεξιά στο παράθυρο του μηνύματος και επιλέξτε Αναφορά μη ηλεκτρονικού "ψαρέματος" (phishing) για να μας ενημερώσετε ότι το μήνυμα είναι νόμιμο. Και στην περίπτωση που λάβετε ένα μήνυμα το οποίο το σύστημα ανίχνευσης ηλεκτρονικού "ψαρέματος" (phishing) που χρησιμοποιούμε δεν καταφέρει να εντοπίσει, κάντε κλικ στην επιλογή Αναφορά ηλεκτρονικού "ψαρέματος" (phishing) για να στείλετε ένα αντίγραφο του μηνύματος στην Ομάδα Gmail.

Δεν υπάρχουν σχόλια: