Στις ΔΟΥ της Θεσσαλονίκης άρχισαν σταδιακά να δημιουργούνται εικόνες του 2009 με τους ιδιοκτήτες να σπεύδουν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας, κάνοντας αίτηση προσωρινής ακινησίας του οχήματός τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, από τα γραφεία αυτοκινήτου των ΔΟΥ της Θεσσαλονίκης, παρουσιάζεται αύξηση στην κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας από 20% έως και 80% σε σύγκριση με πέρσι, οπότε είχαν κατατεθεί συνολικά 10.000 πινακίδες, και προσεγγίζει τα επίπεδα του 2009, όταν είχαν βγει προσωρινά εκτός κυκλοφορίας πάνω από 14.000 ΙΧ στη
Θεσσαλονίκη.
Συγκεκριμένα στη ΔΟΥ της Καλαμαριάς έχουν ήδη κατατεθεί περισσότερες από 550 πινακίδες κυκλοφορίας, από ανθρώπους που αδυνατούν ή δυσκολεύονται να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, ή δεν μπορούν να διατηρήσουν σε χρήση το αυτοκίνητό τους.
Στα αυτοκίνητα που ακινητοποιούνται, έρχονται να προστεθούν και 80.000 που οδηγήθηκαν τους προηγούμενους 10 μήνες σε απόσυρση, με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί σημαντικά ο στόλος των αυτοκινήτων σε όλη τη χώρα.
Εκπνέει η προθεσμία
Το μέτρο της απόσυρσης, που ξεκίνησε στις 21 Φεβρουαρίου 2011, οδεύει προς την ολοκλήρωσή του στις 20 Δεκεμβρίου, ενώ η όποια φημολογούμενη παράταση αναμένεται να αφορά τη χρήση των εγγράφων απόσυρσης που έχουν εκδοθεί εντός των προβλεπόμενων χρονικών ορίων. Μέχρι σήμερα σε όλη τη χώρα αποσύρθηκαν 79.335 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 12.545 στους νομούς της Μακεδονίας και μόλις 2.995 στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΑΑ, από τα 76.000 νέα ΙΧ που ταξινομήθηκαν από την 1η Μαρτίου και έπειτα, μόνο τα 31.000 αγοράστηκαν με χρήση του μέτρου της απόσυρσης. Ετσι, παραμένει άγνωστο τι έχουν γίνει τα δικαιώματα απόσυρσης για περίπου 50.000 αυτοκίνητα. Ενδέχεται ένας αριθμός να έχει εκτελωνιστεί από τις εταιρίες, προκειμένου να τα κάνουν χρήση και τους πρώτους μήνες του 2012.
Πτώση 73%
Η κρίση στην αγορά του αυτοκινήτου είναι πρωτόγνωρη, καθώς σύμφωνα με τους επιχειρηματίες του κλάδου, μέσα στην τελευταία τριετία ο τζίρος έχει περιοριστεί τουλάχιστον κατά 73%, παρόλο που το Νοέμβριο του 2011 καταγράφηκε έπειτα από καιρό αύξηση στις ταξινομήσεις νέων ΙΧ κατά 16,5%.
«Η αύξηση που παρουσιάστηκε το Νοέμβριο μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι πλησιάζουμε στη λήξη του μέτρου της απόσυρσης. Πάντως ο αριθμός των 6.771 νέων ταξινομήσεων είναι μικρός, αν υπολογίσει κανείς ότι ο μέσος όρο της δεκαετίας για το Νοέμβριο είναι 17.225 νέα ΙΧ. Εκτιμούμε ότι το 2011 θα κλείσει με περίπου 100.000 νέα ΙΧ από τα οποία πάνω από 31.000 θα είναι λόγω της απόσυρσης. Ο κλάδος έχει μείωση στις πωλήσεις από την αρχή του έτους κατά 64%, ενώ ο κύκλος εργασιών έχει μειωθεί κατά 73%. Υποχρεωτικά οι επιχειρήσεις έχουν μειώσει το προσωπικό τους κατά 25%, ενώ περιορίστηκαν κατά 20% τα σημεία πώλησης», σημείωσε ο Δημήτρης Πάτσιος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Οι εισαγωγείς και έμποροι αυτοκινήτου βλέπουν ότι η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα δεν έχει φέρει ακόμη τόνωση στην αγορά, αφού τα ΙΧ άνω των 1.800 κ.ε. που κατά κύριο λόγο αφορούν τα πετρελαιοκίνητα, έχει σχεδόν μηδενικό ενδιαφέρον, λόγω της οικονομικής κρίσης.
Μικρότερος φόρτος
Στα επακόλουθα της κρίσης στο χώρο του αυτοκινήτου είναι η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και των οχημάτων που κυκλοφορούν στην πόλη, καθώς την τελευταία διετία (2010 - 2011) στη Θεσσαλονίκη αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία (με κατάθεση πινακίδων και απόσυρση) περίπου 23.000 αυτοκίνητα, ενώ κυκλοφόρησαν περίπου 18.000 νέα ΙΧ.agelioforos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου