Cocktail blog

Αστική Κινητικότητα Κέντρο Θεσσαλονίκης


 
Ολα αυτά στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.mobithess.gr, ενώ προγραμματίζεται να υπάρξει σχετική εφαρμογή και για τα smart phones.
Στο πλαίσιο του συστήματος, έχουν εγκατασταθεί κατά μήκος της οδού Τσιμισκή, 12 «έξυπνοι» ελεγκτές φωτεινής σηματοδότησης οι οποίοι, ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν, αλλάζουν το πρόγραμμα των φαναριών. Επιπλέον, εγκαταστάθηκαν ραντάρ καταγραφής της κυκλοφορίας σε 65 λωρίδες οδικού δικτύου.

Μέσα από τις υπηρεσίες του «ευφυούς συστήματος διαχείρισης αστικής κινητικότητας και ελέγχου κυκλοφορίας για τη βελτίωση της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος στην κεντρική περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης», όπως ονομάζεται το σύστημα, δίνεται στους πολίτες η δυνατότητα να μετακινηθούν ευκολότερα, αποφεύγοντας τις συμφορημένες κυκλοφοριακά περιοχές.
«Με το έργο αυτό αναπτύχθηκε, για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, ένα σύστημα το οποίο παρέχει ηλεκτρονικές υπηρεσίες βιώσιμης κινητικότητας, που περιλαμβάνουν την ανάδειξη βέλτιστης διαδρομής μεταξύ δύο συγκεκριμένων σημείων προέλευσης και προορισμού, καθώς και την πληροφόρηση του χρήστη για διάφορα θέματα σχετικά με τις μετακινήσεις του στην πόλη», αναφέρει ο Παναγιώτης Παπαϊωάννου, πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), ενός εκ των φορέων που υλοποιούν το έργο.
Πιο συγκεκριμένα, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να σχεδιάζει τη μετακίνησή του πριν την πραγματοποιήσει, γνωρίζοντας εκ των προτέρων τις κυκλοφοριακές συνθήκες που θα συναντήσει κατά τη μετακίνησή του και τις εναλλακτικές διαδρομές που μπορεί να ακολουθήσει ανάλογα με το μεταφορικό μέσο που θα επιλέξει (ΙΧ, ΜΜΜ ή συνδυασμό τους), με τα αντίστοιχα μήκη και τους χρόνους διαδρομής.
Αλγόριθμος
«Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι, ειδικά για τη μετακίνηση με ΙΧ, το σύστημα υπολογίζει μέσω κατάλληλου αλγορίθμου την περιβαλλοντικά φιλικότερη διαδρομή, δηλαδή τη διαδρομή που επιβαρύνει λιγότερο το περιβάλλον (λιγότεροι ρύποι, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων), και την αναδεικνύει ως βέλτιστη. Σε περιπτώσεις ιδιαίτερα φορτισμένων περιβαλλοντικά διαδρομών, το σύστημα προτρέπει το χρήστη να χρησιμοποιήσει τις δημόσιες συγκοινωνίες για τη μετακίνησή του», σημειώνει ο κ. Παπαϊωάννου.
Εξάλλου, το σύστημα παρέχει και άλλες χρήσιμες πληροφορίες για το μετακινούμενο κάτοικο ή επισκέπτη της Θεσσαλονίκης, σχετικά με την πόλη και τις μετακινήσεις, όπως: 1) πληροφορίες για τους χώρους στάθμευσης, τη διαθεσιμότητα θέσεων και το κόστος στάθμευσης σε κεντρικούς σταθμούς, 2) κυκλοφοριακές συνθήκες σε πραγματικό χρόνο και δυναμική πρόβλεψη κυκλοφορίας για όλο το 24ωρο, 3) πληροφορίες για τα σημεία πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος (μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους κ.λπ.) και άλλα σημεία ενδιαφέροντος (πανεπιστήμιο, χώρους άθλησης κ.λπ.), καθώς και τους τρόπους πρόσβασης σε αυτά.
Το έργο υλοποιείται από κοινοπραξία φορέων της Θεσσαλονίκης. Ετσι, εκτός από το ΣΑΣΘ, μετέχουν η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο δήμος Θεσσαλονίκης και το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, ενώ συνεργάζονται το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και το Νορβηγικό Ινστιτούτο Μεταφορών. Το έργο χρηματοδοτείται κατά 50% από το πρόγραμμα ΕΟΧ 2004 - 2009 και κατά 50% από εθνικούς πόρους, με προϋπολογισμό 2,9 εκατ. ευρώ.agelioforos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: