1. Η προετοιμαζόμεν η περικοπή στα “ειδικά μισθολό για” και τις συντάξεις του Δη μοσίου αποτελεί συνεισφορά των μισθωτών και των συνταξιούχων στην κάλυψη του γνωστού ελλεί μματος των 11,5 δισεκ. ευρώ κα ι όχι κατάρτιση μισθολογίου.
Αν είναι έτσι, ποια “λογική” υ πηρετεί η συσχέτιση του καθορι σμού των ποσοστών περικοπής με την υπηρεσιακή ιδιότητα των μ ισθωτών; (Γιατί, για παράδειγμ α, το ποσοστό περικοπής των μι σθών των πανεπιστημιακών να εί ναι διαφορετικό από εκείνο των στρατιωτικών ή των αρχιερέων και άσχετο με το ύψος των απολαβών τους;).
Η μόνη οικονομικά σωστή λύση ε ίναι τα ποσά περικοπής να είνα ι ανάλογα με το ύψος των απολα βών των μισθωτών/συνταξιούχων. Οι έχοντες μεγαλύτερες αποδοχ ές να συνεισφέρουν στην κάλυψη του ελλείμματος περισσότερο α πό τους έχοντες μικρότερες, κα ι αυτό ανεξάρτητα από την υπηρ εσιακή τους ιδιότητα.
Είναι και η λύση που υπηρετεί τις απαιτήσεις για ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ.
Στη ρύθμιση αυτή πρέπει να δεχ τεί να υπαχθεί και η πάσης μορ φής πολιτική εξουσία (προέδροι Δημοκρατίας και Βουλής, πρωθυ πουργός, μέλη κυβέρνησης, βουλ ευτές, περιφερειάρχες, νομάρχε ς, δήμαρχοι κ.λ.π.)., για να π ροσφέρει και
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ στον χειμαζόμενο φτ ωχό λαό.
Το παράδειγμα θα έπρεπε να δώσ ει και η πολλάκις διαμαρτυρόμε νη ελίτ της επιστήμης, του πνε ύματος, της δημοσιογραφίας, το υ συνδικαλισμού…, που πάντοτε ξεχνά πως άλλο είναι ο άνεργο ς και ο συνταξιούχος/μισθωτός των 600-900 ευρώ και εντελώς ά λλο εκείνος των 2.5000-6.000 ε υρώ, άλλο είναι η Χώρα να βρίσ κεται σε ομαλές συνθήκες και ε ντελώς άλλο σε συνθήκες πολέμου!
2. Οι κανόνες για έ να τέτοιο τρόπο υπολογισμού τη ς περικοπής των μισθών των “ει δικών μισθολογίων” και των συ ντάξεων:
(α) Το ποσό περικοπής υπολογίζ εται με τον ίδιο τρόπο για όλο υς, με μοναδικό κριτήριο το ύψ ος των συνολικών ετήσιων αποδο χών (βασικών και επιδομάτων κα ι, για τις συντάξεις, το άθροι σμα όλων των συντάξεων (κύριας –πρώτης, δεύτερης και τρίτης – και επικουρικών).
Αυτό σημαίνει ότι όλοι όσοι έχ ουν τις ίδιες συνολικές αποδοχ ές θα υποστούν τη ίδια περικο πή, ανεξάρτητα από τη ιδιότητά τους (πρωθυπουργός, υπουργός, αρχιερέας, βουλευτής, δικαστ ικός, πανεπιστημιακός, διπλωμα τικός, γιατρός, δικηγόρος, στρ ατιωτικός, αστυνομικός, υπάλλη λος, κληρικός κ.λ.π.) και ανεξ άρτητα από τον Τομέα, την Υπηρ εσία και τον τόπο πού εργάζον ται.
β) Το ποσοστό περικοπής αυξάνε ται προοδευτικά με το ποσό των συνολικών ετήσιων αποδοχών.
γ) Το ποσό περικοπής είναι συν εχής συνάρτηση του ύψους των σ υνολικών ετήσιων αποδοχών, ώστ ε να μην υπάρχουν απότομες μετ αβολές στις περικοπές, με την αύξηση των αποδοχών (και αυτό επιτυγχάνεται με τον προσδιορι σμό ποσοστών περικοπής “για τα επόμενα ‘τόσα ευρώ’ εισοδήματ ος” (και όχι “για τα πάνω από ‘τόσα ευρώ’ εισοδήματος”)).
3. Για παράδειγμα:
α) Αν για συνολικές ετήσιες απ οδοχές μέχρι 15.000 ευρώ δεν υ πάρξει καμιά περικοπή,
β) Αν τα ποσοστά περικοπής για τις επόμενες, μετά τα 15.000 ευρώ, χιλιάδες είναι:
- για την 1η χιλιάδα, 1% (10 ευρώ),
- για την 2η χιλιάδα, 2% (20 ευρώ),
- για την 3η χιλιάδα, 3% (30 ευρώ),
……………………………..
- για την 80η χιλιάδα, 80% (800 ευρώ),
τότε, τα ποσά περικοπών και οι αποδοχές μετά την περικοπή ( αυτό που κυρίως ενδιαφέρει και θα έπρεπε πάντα να αναφέρεται) θα είναι όπως στον επόμενο πίνακα.
Ετήσιες πρό φόρων αποδοχές,
πριν από την περικοπή
|
Περικοπή αποδοχών
|
Ετήσιες πρό φόρων αποδοχές,
μετά την περικοπή
|
ευρώ
|
ευρώ
|
% ( συνολικά)
|
ευρώ
|
15.000
|
0
|
0
|
15.000
|
20.000
|
150
|
0,8
|
19.850
|
25.000
|
550
|
2,2
|
24.450
|
30.000
|
1.200
|
4,0
|
28.800
|
35.000
|
2.100
|
6,0
|
32.900
|
40.000
|
3.250
|
8,1
|
36.750
|
45.000
|
4.650
|
10,3
|
40.350
|
50.000
|
6.300
|
12,6
|
43.700
|
55.000
|
8.200
|
14,9
|
46.800
|
60.000
|
10.350
|
17,3
|
49.650
|
65.000
|
12.750
|
19,6
|
52.250
|
70.000
|
15.400
|
22,0
|
54.600
|
75.000
|
18.300
|
24,4
|
56.700
|
80.000
|
21.450
|
26,8
|
58.550
|
85.000
|
24.220
|
28,5
|
60.780
|
90.000
|
27.870
|
31,0
|
62.130
|
95.000
|
31.770
|
33,4
|
63.230
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου