Cocktail blog

Οι δημοφιλέστερες γραμμές του ΟΑΣΘ


Η στροφή του κόσμου στην αστική συγκοινωνία, έστω και λόγω κρίσης, είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Ολο και περισσότεροι Θεσσαλονικείς μετακινούνται με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ για να κάνουν οικονομία στη βενζίνη αλλά και για να γλιτώσουν τα χρήματα που θα πλήρωναν για πάρκινγκ μέσα στην πόλη ή για τη μετακίνησή τους με ταξί.
Σε... απόλυτο σταρ, μεταξύ των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, αναδεικνύονται διαχρονικά οι λεωφορειακές γραμμές «2», «3» και «8», που ξεκινούν από το ΙΚΕΑ και διατρέχουν σχεδόν όλη την πόλη. Τα νούμερα είναι χαρακτηριστικά. Το «2», που εκτελεί το δρομολόγιο από το ΙΚΕΑ στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέσω Εγνατίας, το 2011 είχε πληρότητα 49,3% και μετέφερε όλη τη χρονιά 4.248.932 επιβάτες. Το πρώτο εξάμηνο του 2012 η πληρότητα της γραμμής ανέβηκε στο 54,43% και ο αριθμός των επιβατών στους 2.338.534.


Το «3», που εκτελεί το ίδιο δρομολόγιο μέσω Τσιμισκή, είχε πληρότητα 64,19% και μετέφερε 10.213.394 επιβάτες. Το πρώτο εξάμηνο του 2012 η υψηλή πληρότητά του ανέβηκε έστω και οριακά στο 65,96% και οι επιβάτες έφτασαν τους 5.324.475.
Το δρομολόγιο με αριθμό «8», από το ΙΚΕΑ στο σταθμό των ΚΤΕΛ, το 2011 εμφάνιζε πληρότητα 56,78% και μετέφερε 4.300.566 επιβάτες. Φέτος όμως η πληρότητα της γραμμής και ο αριθμός των επιβατών εκτοξεύθηκαν στα ύψη. Το πρώτο εξάμηνο του 2012, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΘ, η πληρότητα των λεωφορείων της γραμμής άγγιξε το 87,03% και ο αριθμός των επιβατών τα 3.078.186.

Στον αντίποδα, με μόλις 6,54% πληρότητα, βρίσκεται η γραμμή που εκτελεί το δρομολόγιο Αεροδρόμιο - ΙΚΕΑ (79), ενώ τους λιγότερους επιβάτες, μόλις 5.396 ολόκληρο το 2011, μετέφεραν τα λεωφορεία της γραμμής «Γυμνάσιο Πεύκων» (59), τα οποία πάντως είχαν ικανοποιητική μέση πληρότητα, η οποία έφτασε στο 39,58%.
Ανάλογη είναι η εικόνα και το πρώτο εξάμηνο του 2012, οπότε με το «τριάρι» μετακινήθηκαν 5.324.475 επιβάτες και η πληρότητά του ήταν 65,96%.

Ανεπαίσθητη αύξηση
Η οικονομική κρίση έστρεψε σημαντικό αριθμό πολιτών, που χρησιμοποιούσαν για τις μετακινήσεις τους το ΙΧ, στον ΟΑΣΘ. Την ίδια ώρα, όμως, στέρησε επιβάτες από τον Οργανισμό, καθώς η ανεργία γιγαντώθηκε και τα λουκέτα πολλαπλασιάστηκαν και έτσι οι πολίτες περιόρισαν συνολικά τις μετακινήσεις τους. Διότι ο άνεργος δεν θα φύγει το πρωί από τη γειτονιά του...
Με τη γλώσσα των αριθμών, το 2011, με όλες τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ μετακινήθηκαν 144.389.343 επιβάτες (στον αριθμό αυτό δεν περιλαμβάνονται οι επιβάτες από συμβάσεις με υπουργεία Υγείας, Εθνικής Αμυνας κ.λπ., δηλαδή τα άτομα με αναπηρίες, οι οπλίτες κ.λπ.) και η μέση πληρότητα των λεωφορείων ήταν 35,57%.
Το πρώτο εξάμηνο του 2012, ο ΟΑΣΘ μετέφερε με το στόλο του 74.919.388 επιβάτες (δεν περιλαμβάνονται οι επιβάτες από συμβάσεις) και η πληρότητα των λεωφορείων έφτασε στο 36,52%.
Υπάρχει, δηλαδή, μια ανεπαίσθητη αύξηση στην επιβατική κίνηση. Αν πρόκειται για παροδικό φαινόμενο ή για τάση, είναι κάτι το οποίο θα φανεί με το κλείσιμο του έτους, καθώς η κατάσταση μπορεί και να αντιστραφεί.

Διαμπερείς
Οπως δείχνουν τα στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, το επιβατικό κοινό επιλέγει σταθερά τις λεγόμενες διαμπερείς λεωφορειακές γραμμές, αυτές δηλαδή που διασχίζουν την πόλη από τη μια έως την άλλη άκρη της, περνώντας μέσα από τους βασικούς οδικούς άξονες.
Η δεκάδα των δημοφιλέστερων γραμμών είναι η εξής: το δημοφιλέστατο «τριάρι», ακολουθεί η γραμμή Βούλγαρη - ΚΤΕΛ (31) με 8.681.837 επιβάτες το 2011 και πληρότητα 53,26%, η γραμμή Χαριλάου - Ν. Σ. Σταθμός (10) με 7.843.713 επιβάτες και πληρότητα 46,68%, η γραμμή Νέα Κρήνη - Βενιζέλου (5) με 6.863.917 επιβάτες και πληρότητα 46,63%, η γραμμή Ανω Τούμπα - Ν. Σ. Σταθμός (14) με 6.573.467 επιβάτες και πληρότητα 40,94%, η γραμμή Κάτω Τούμπα - Ν. Σ. Σταθμός (12) με 6.159.574 επιβάτες και πληρότητα 44,7%, η γραμμή Ηλιούπολη - Αριστοτέλους (32) με 5.092.537 επιβάτες και πληρότητα 34,06%, η γραμμή Καλαμαριά - Βενιζέλου (6) με 5.021.959 επιβάτες και πληρότητα 44,28%, η γραμμή ΙΚΕΑ - ΚΤΕΛ (8) 4.300.566 επιβάτες και πληρότητα 56,78% και τέλος, η γραμμή ΙΚΕΑ - Ν.Σ. Σταθμός μέσω Εγνατίας (2) με 4.248.932 επιβάτες και πληρότητα 49,3%.

Χαμηλές πληρότητες

Στον... αντίποδα, οι γραμμές με τους λιγότερους επιβάτες είναι, για το 2011, οι εξής: τη γραμμή Γυμνάσιο Πεύκων (59) ακολουθεί η γραμμή Ν. Σ. Σταθμός - Επανομή - Παραλία (70) με 27.039 επιβάτες και πληρότητα 20,6%. Ωστόσο η γραμμή αυτή λειτουργεί μόνο δύο μήνες το χρόνο, Ιούλιο και Αύγουστο. Επεται το Τοπικό Ευόσμου (43) με 32.662 επιβάτες και πληρότητα 6,92%, το Τοπικό Σίνδου (53) με 36.389 επιβάτες και πληρότητα 6,43%, η γραμμή Ν. Σ. Σταθμός - Μηχανιώνα (71) με 52.273 επιβάτες και πληρότητα 30,87%, η οποία ωστόσο δρομολογείται και αυτή μόνον Ιούλιο και Αύγουστο.
Ακολουθεί η Πολιτιστική Γραμμή (50) με 62.939 επιβάτες και πληρότητα 21,66%, που πάντως αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση, καθώς δεν πρόκειται για γραμμή η οποία μεταφέρει σταθερούς επιβάτες. Επεται η γραμμή Αεροδρόμιο - ΙΚΕΑ (79) με 80.816 επιβάτες και πληρότητα 6,54%, η γραμμή Ελευθέρια - Κοιμητήρια (42) με 81.323 επιβάτες και πληρότητα 24,95% και η γραμμή Κουφάλια - Αθυρα - Ραχώνα (92) με 82.096 επιβάτες και 7,34% πληρότητα και τέλος η γραμμή της Ανω Πόλης (22) με 83.308 επιβάτες.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ/agelioforos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: