Η διαφορά του συγκεκριμένου ηλεκτροκίνητο οχήματος σε σχέση με τα όσα έχουμε παρουσιάσει κατά καιρούς εστιάζεται στην διαδικασία φόρτισης των μπαταριών του.
Στην παρούσα φάση, τα –νέου τύπου- ηλεκτροκίνητα οχήματα απαιτούν την περιοδική φόρτιση των μπαταριών τους προκειμένου να είναι σε θέση να τεθούν σε λειτουργία ξανά. Το Aggie Bus ωστόσο, δεν διαθέτει πρίζα και η φόρτιση των μπαταριών που αναλαμβάνουν να προμηθεύσουν με ενέργεια το σύστημα ηλεκτροκινητήρων του, γίνεται ασύρματα!
Βεβαίως, τα συστήματα ασύρματης φόρτισης δεν είναι κάτι το νέο ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα που οι επιστήμονες προσπαθούν ακόμη να λύσουν αφορά στην απώλεια ενέργειας κατά τη μεταφορά.
Στην περίπτωση του Aggie Bus, η ομάδα ερευνητών του πανεπιστημίου της Γιούτα έχει καταφέρει να περιορίσει τις απώλειες ενέργειας στο 10% για την μεταφορά φορτίου 5kW σε απόσταση περίπου 25 εκ. που αναλογεί με την απόσταση του οχήματος από τον ειδικό σταθμό ανεφοδιασμού (στάση).
Η εξέλιξη του εν λόγω λεωφορείου, επιβεβαιώνει όσους θεωρούν πως η ασύρματη φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι μια βιώσιμη λύση, τουλάχιστον για εφαρμογές όπως οι αστικές συγκοινωνίες όπου τα οχήματα πραγματοποιούν προγραμματισμένες στάσεις σε προκαθορισμένες τοποθεσίες όπως είναι οι στάσεις κατά μήκος του δρομολογίου.
Σε αυτή τη περίπτωση, προκειμένου να φορτίσει τις μπαταρίες του, το λεωφορείο θα πρέπει απλώς να σταματήσει πάνω σε μια ειδική πλακέτα που λειτουργεί ο πομπός ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων.
Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως το εν λόγω πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών των ΗΠΑ ενώ ήδη έχει προγραμματιστεί η πιλοτική λειτουργία και επίδειξη του συστήματος με ένα 12μετρο αστικό λεωφορείο, στο Salt Lake City, μέσα στο 2013.mototriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου