Cocktail blog

Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4

Στο πνεύμα της εποχής κινείται η Opel με το Mokka. Με τις χρυσές μέρες των 2λιτρων SUV να έχουν περάσει προ πολλού –και ανεπιστρεπτί;- ένα μικρό τετρακίνητο με 1.400άρι Turbo μοτέρ 140 ίππων και χώρους ικανούς να βολέψουν μια μικρή οικογένεια, έχει νόημα. Θα μου πεις, δεν υπάρχουν εδώ και χρόνια άλλες αντίστοιχες προτάσεις στην αγορά.Σε αυτά τα κυβικά, όχι πολλά. Άλλωστε, η φιλοσοφία που έχει επιλέξει τα τελευταία χρόνια η Opel στα νέα της μοντέλα, δίνει στο Mokka σημαντικό ατού έναντι του ανταγωνισμού. Και εξηγούμαι: Το Mokka έχει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά ενός καινούργιου Opel,
όπως όμορφη σχεδίαση μέσα-έξω, ευκολία στην καθημερινή χρήση, trendy χαρακτήρα και 
προσεγμένη ποιότητα κατασκευής – με άλλα λόγια, όσα προσέχει περισσότερο ο υποψήφιος αγοραστής. Έννοιες όπως μεγάλες δυνατότητες off road ή σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά στο δρόμο, τις οποίες επικαλούνται αρκετά μικρά ή μεσαία SUV αλλά ελάχιστοι από τους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας θα αναζητήσουν στην πραγματικότητα, έχουν αφεθεί εσκεμμένα και επί της ουσίας στα αζήτητα. Άλλωστε, το μόνο 5θυρο μικρό 4x4 που μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά εκτός δρόμου, είναι το Terios - υπάρχει φυσικά και το αγρίμι-Jimny. Όλα τα υπόλοιπα δεν κρύβουν την προτίμησή τους στην άσφαλτο, φιλοσοφία που φυσικά ακολουθεί και το Mokka.
 Λίγο χώμα, λίγο χιόνι και άσφαλτο όση θες
Ας μην κρυβόμαστε. Πόσες φορές έχεις πάρει τα βουνά και τα λαγκάδια, με δικό σου 4x4 ή με φίλου; Αν είσαι από αυτούς που το κάνουν συχνά, η μοναδική λύση στην κατηγορία αναφέρθηκε παραπάνω. Γιατί, με τόσο χαμηλό εμπρός προφυλακτήρα, περιορισμένες γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και διαφυγής, μικρή απόσταση από το έδαφος και ακατάλληλα, ασφάλτινα ελαστικά, το να απαιτήσεις από το Mokka να χαράξει καινούργια μονοπάτια, να υπερπηδήσει δύσκολα εμπόδια ή να διασχίσει ποτάμια, είναι σα να ζητάς από τη γυναίκα σου να χορέψει το χορό της βροχής με ψηλοτάκουνα. 
Είναι και η έλλειψη ροπής από το μοτέρ στις χαμηλές στροφές που σε αναγκάζει να πατινάρεις πολύ τον συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να ζεσταίνεται γρήγορα και να ταλαιπωρείται.
Όλα αυτά όμως επιλέχθηκαν συνειδητά από την Opel. Οι Γερμανοί πιστεύουν πως μόλις το 1% των αγοραστών του μικρού SUV θα εξαντλήσουν τις δυνατότητες της τετρακίνησης. Τότε, τι τη θέλει την τετρακίνηση το Mokka; Μα για τις περιπτώσεις που πραγματικά έχουμε ανάγκη οι περισσότεροι οδηγοί: για το χωματόδρομο που πρέπει να διαβείς για να φτάσεις σε εκείνη την απόμακρη παραλία το καλοκαίρι, ή για να φτάσεις με ασφάλεια στο 
χιονοδρομικό το χειμώνα, όταν σε πιάσει έντονη χιονόπτωση στο δρόμο. Ειδικά στο χώμα, η ανάρτηση δεν κοπανάει και οι κραδασμοί στο τιμόνι απουσιάζουν, δείχνοντας τη στιβαρότητα της κατασκευής. Και πρέπει εδώ να πω ότι η τετρακίνηση του Mokka μου άφησε αρκετά καλές εντυπώσεις, τόσο σε χώμα όσο και σε ολισθηρές επιφάνειες. Εμπλέκεται άμεσα και σε βγάζει ασπροπρόσωπο τις περισσότερες φορές. Και αν ποτέ κολλήσεις, συνήθως θα φταίει κάτι άλλο: εσύ, που υπερεκτίμησες τις δυνατότητες των ελαστικών και του αυτοκινήτου.
Το Mokka δεν κρύβει στιγμή την προτίμησή του για άσφαλτο. Πατάει γερά, προσφέρει καλό έλεγχο, στρίβει με ασφάλεια, φρενάρει αποτελεσματικά και γενικά δεν σε φέρνει δύσκολη θέση. Εμπνέει αίσθημα εμπιστοσύνης, χάρη και στις κλίσεις του αμαξώματος που δε είναι μεγάλες. Ακόμη κι αν το παρακάνεις, το ESP θα σε βοηθήσει πριν προλάβει η τετρακίνηση να επέμβει. Για να μην αναφέρω το προαιρετικό πακέτο τεχνολογιών που είχε το Mokka της δοκιμής: εμπρός κάμερα Opel Eye με αυτόματη 
αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (TSR), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (LDW), σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα (FCA), προσαρμόσιμο Cruise Control με ραντάρ και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα. Συστήματα που είναι εκεί για να σε βοηθήσουν όταν χρειαστεί.Μην περιμένεις βέβαια ότι το Mokka χαρίζει απλόχερα χαμόγελα ευτυχίας σε στριφτερές διαδρομές. Το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι, το 6άρι κιβώτιο που τείνει να σκαλώνει στις γρήγορες αλλαγές και το υποστροφικό στήσιμο δεν εμπνέουν για σπορ οδήγηση. Από την άλλη, η σφικτή αλλά 
γενικά άνετη ανάρτηση (με εξαίρεση τις κοφτές ανωμαλίες με χαμηλή ταχύτητα), σε συνδυασμό με το ήσυχο εσωτερικό, τη στιβαρή αίσθηση στην οδήγηση και τον ψυχωμένο κινητήρα, εμπνέουν για ταξίδια.
Αρκεί να μην σε γλυκαίνει το γκάζι και παρασύρεσαι, γιατί τότε οι απαιτήσεις των 140 ίππων σε αυτό το πολύτιμο κίτρινο ζουμί που λέγεται αμόλυβδη, αυξάνει αναλόγως. Σε λογικές πάντως συνθήκες και με σύμμαχο το start/stop, υπολόγισε μια μέση κατανάλωση κοντά στα 8-8,5 lt/100 km – τιμή που σίγουρα απέχει από την εργοστασιακή τιμή των 6,4 lt/100 km, αλλά δεν παύει να είναι λογική για την ισχύ 
 και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Διαφορετικά, αν σε τσιγκλάει το δεξί σου πόδι να εκμεταλλευτείς τα 200 Nm ροπής, εύκολα περνάς τα 9 και φλερτάρεις με το 10άρι. Αν μάλιστα θελήσεις να επαληθεύσεις τα 9,8 sec που απαιτούνται για το 0-100 km/h ή να κινείσαι κοντά στην τελική των 195 km/h, τότε πας για 12 και βάλε.
 Πλούσια εσωτερικά χαρίσματα
Το ότι το εσωτερικό του Mokka θυμίζει ελαφρώς Astra και έντονα Meriva, μόνο θετικό μπορεί να είναι: σύγχρονη σχεδίαση, ποιοτικά υλικά, προσεγμένη συναρμογή και από πολύ καλός έως πλούσιος εξοπλισμός, αναλόγως την έκδοση, είναι στοιχεία που απολαμβάνεις και εκτιμάς καθημερινά. Φυσικά, κάθεσαι ψηλά στο κάπως σκληρό και στενό κάθισμα, έχοντας καλή ορατότητα προς τα εμπρός και πλάγια, μέτρια όμως προς τα πίσω. Τα όργανα και χειριστήρια είναι εκεί ακριβώς που τα περιμένεις, ενώ η πληθώρα διακοπτών στην κεντρική κονσόλα σημαίνει πως θα χρειαστείς κάποιο χρόνο εξοικείωσης, εκτός αν είσαι ήδη κάτοχος Opel της τελευταίας 4ετίας οπότε θα τη χειρίζεσαι με κλειστά μάτια.















Παράπονο δεν έχεις ούτε από τους χώρους, χάρη και στις διαστάσεις που δεν τις λες και μικρές - με μήκος 4,28 m, το Mokka είναι μακρύτερο από το Skoda Yeti και ελαφρώς κοντύτερο από το Nissan Qashqai – και δεν του φαίνεται είναι η αλήθεια! Πίσω βολεύονται χωρίς πρόβλημα δύο ενήλικες ύψους μέχρι 1,80 m, ενώ ακόμη κι ένας τρίτος δεν θα δυσανασχετήσει, χάρη και στο μαλακό μεσαίο τμήμα του καθίσματος. Ακόμη και για τα μικροαντικείμενα έχουν φροντίσει οι σχεδιαστές του Mokka, εφοδιάζοντάς το με αρκετές θήκες και ένα πρακτικό δεύτερο ντουλαπάκι στο ταμπλό. Παράλληλα, το πορτμπαγκάζ των 356 λίτρων ικανοποιεί –έστω και οριακά- τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας, ενώ αν χρειαστεί υπάρχει πάντα η λύση του αναδιπλούμενου / διαιρούμενου πίσω καθίσματος που εκτοξεύει τη συνολική χωρητικότητα στα 1.372 λίτρα. Για τους λάτρεις του ποδηλάτου, τέλος, προσφέρεται και το σύστημα FlexFix που βρίσκεται πάντα στο όχημα, ενσωματωμένο στον πίσω προφυλακτήρα και μπορεί να μεταφέρει μέχρι και τρία ποδήλατα. Η στάνταρ έκδοση του συστήματος μπορεί να μεταφέρει ένα ποδήλατο βάρους μέχρι 30 kg, ενώ χάρη σε ένα κουμπωτό αντάπτορα μπορεί να μεταφέρει δύο ακόμα ποδήλατα, αυξάνοντας τη συνολική ικανότητα μεταφοράς φορτίου σε 60 κιλά. Ακόμα και πλήρως φορτωμένο, το σύστημα FlexFix μπορεί να αναδιπλώνεται ώστε η πίσω πόρτα του Mokka να ανοίγει εύκολα για άμεση πρόσβαση στο χώρο αποσκευών.gocar.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: