Η υπογραφή της σύμβασης για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης με προορισμό την Καλαμαριά δεν είναι μακριά. Καθώς φαίνεται, οι αρμόδιοι φορείς ξεπερνούν τις δυσκολίες.Η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά, σύμφωνα με πληροφορίες του Υπουργείου Υποδομών, είναι η επόμενη σύμβαση που θα υπογραφεί με τον προσωρινό ανάδοχο.
Πιο συγκεκριμένα πρόκειται να ξαναρχίσουν οι εργασίες για τη διάνοιξη της οδού Πόντου, ένα έργο που έχει σταματήσει περισσότερο από δύο δεκαετίες, λόγω αδυναμίας του Δήμου Καλαμαριάς να καταβάλλει το ποσό των 21 εκατ. ευρώ, για τις απαλλοτριώσεις.
Το ευτύχημα είναι, ότι με τη λύση που βρέθηκε από το Υπουργείο Υποδομών, θα μπορέσει η Αττικό Μετρό μέσα από τα κονδύλια επιλέξιμων δαπανών, να πραγματοποιήσει ταχύτατα τις απαλλοτριώσεις στα τμήματα του δρόμου που αφορούν το έργο. Τη στιγμή μάλιστα, που το κόστος για την κατασκευή υπολογίζεται αρκετά χαμηλά, μεταξύ 800.000 – 1.000.000 ευρώ. Με τη ρύθμιση αυτή, θα υλοποιηθούν οι απαλλοτριώσεις περίπου στο το 50% του αδιάνοικτου τμήματος, ενώ θα κατασκευαστούν επίσης οι προσβάσεις στους σταθμούς του Μετρό.
Σημαντική παράμετρος ωστόσο, παραμένει, να εγκριθεί η διαγωνιστική διαδικασία από το Ελεγκτικό Συνέδριο, προκειμένου να υπογραφεί η τελική σύμβαση.
Βέβαια από την άλλη, θα πρέπει οπωσδήποτε να εξευρεθούν και οι απαιτούμενοι πόροι για να ολοκληρωθεί το υπόλοιπο μισό έργο.
Η συγκεκριμένη επέκταση προς Καλαμαριά, όταν ολοκληρωθεί, θα ξεκινάει από το σταθμό «Πατρίκιος» της βασικής γραμμής και θα ακολουθεί τις οδούς Σόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων, λίγο πριν την Περιμετρική τάφρο.
Σε ότι δε αφορά τους πέντε σταθμούς της επέκτασης, αυτοί θα είναι, οι: «Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα». Στα κατατεθειμένα πλάνα του έργου, προβλέπονται οι σχετικές υποδομές για μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο και σύνδεση με το σταθμό «Μίκρα». Αξίζει τέλος να αναφερθεί, ότι κατά την περίοδο κατασκευής του έργου, θα δημιουργηθούν 1.600 νέες θέσεις εργασίας.
Από την άλλη πλευρά, για τα υπό κατασκευή τμήματα, οι εργαζόμενοι του Μετρό Θεσσαλονίκης, επισημαίνουν ότι συνεχίζουν τα κωλύματα και οι εκκρεμότητες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, στο Φοίνικα. Όπως αναφέρουν, παρότι έχουν δοθεί τα χρήματα για την απαλλοτρίωση, ο σταθμός δεν απελευθερώθηκε και οι εργασίες δεν μπορούν να ξεκινήσουν.
Ενώ παράλληλα για το θέμα των αρχαιοτήτων, που ανέκυψε πρόσφατα στο σταθμό Βενιζέλου, επισημαίνεται ότι η προτιμότερη λύση για το καλό της πόλης, είναι να αποσπαστούν, όσο διαρκούν τα έργα και να επανατοποθετηθούν μετά το πέρας των εργασιών, όπως έγινε και στους σταθμούς της Αθήνας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου