Cocktail blog

Sunseeker Predator 68

Μπορεί ο σχεδιασμός του να αποτελεί το βασικό στοιχείο της γοητείας του, το νέο Predator 68 όμως έχει να προσφέρει πολύ περισσότερα από μια εμφάνιση. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικά αφού το αγγλικό ναυπηγείο, πέρα από υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές, προίκισε το νέο του μοντέλο με πρακτικότητα και επιδόσεις, προσδίδοντας στο 68άρι τη δυνατότητα να κοιτά στα μάτια τους ανταγωνιστές του πετώντας τους μάλιστα το γάντι προκλητικά.
Ακολουθώντας περισσότερο μια εξελικτική παρά επαναστατική προσέγγιση από το μοντέλο που αντικαθιστά, και με χορταστικές διαστάσεις που ανέρχονται στα 21,7 μέτρα μήκους και 5,09 μέτρα πλάτους, το νέο Predator 68 εκτείνεται σε δύο καταστρώματα, με εκτιμώμενη ωφέλιμη επιφάνεια περί τα 150 τετραγωνικά μέτρα τα οποία έχουν αξιοποιηθεί ώστε να προσφέρουν άνετη φιλοξενία σε έξι ναβάτες.
Προσεγγίζοντας το σκάφος από την εξωτερική του
πλευρά διαπιστώνουμε ένα στιβαρό σύνολο, με κύρια χαρακτηριστικά την συμπαγή γάστρα που φιλοξενεί το πιο καίριο σημείο του σκάφους: ο λόγος για την υπερκατασκευή η οποία έχει κουπέ μορφή ενώ καλύπτεται σχεδόν εξολοκλήρου από υαλοπίνακες. Η συγκεκριμένη διάταξη αποτελεί αναμφίβολα ένα δύσκολο κατασκευαστικά πόνημα, αν αναλογιστεί κανείς τις καμπύλες επιφάνειες της υπερκατασκευής καθώς επίσης και τη στατική πλευρά του δικτυώματος της οροφής στο οποίο μάλιστα εδράζονται επιφάνειες με μεγάλο βάρος που μάλιστα οφείλουν να είναι απολύτως στεγανές. Με τη χρήση των κατάλληλων υλικών και την εφαρμογή των απαραίτητων τεχνικών προδιαγραφών το ναυπηγείο κατόρθωσε να υλοποιήσει αυτή τη δύσκολη κατασκευή, προσδίδοντας στο νέο μοντέλο το διαχρονικό στοιχείο της «προσωπικότητας» η οποία επηρεάζει πέραν του οπτικού αποτελέσματος και την μεταπωλητική αξία.
Επιχειρώντας μια διείσδυση στον εσωτερικό κόσμο του νεότευκτου μοντέλου, συναντάμε πρώτα και κύρια ένα ευρύχωρο κύριο κατάστρωμα το οποίο διαθέτει μια συνήθη αρχιτεκτονική, φιλοξενώντας στα άκρα του στρώματα ηλιοθεραπείας και ένα υπαίθριο καθιστικό προς την πρύμνη. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά, όπως το ξύλο τικ που καλύπτει το δάπεδο και τα δέρματα στα καθίσματα, αντέχουν στη σκληρή χρήση καθιστώντας το χώρο εύχρηστο, επηρεάζοντας παράλληλα και την αισθητική.
Προχωρώντας προς τα ενδότερα, ο πρώτος χώρος που συναντάμε δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι και μέσα και έξω. Κύρια αιτία η ευρεία χρήση γυάλινων επιφανειών με επακόλουθο να εισέρχεται στο εσωτερικό πλούσιο φυσικό φως, προσδίδοντας ένα αστραφτερό σύνολο. Η ποιότητα κατασκευής και τα χρησιμοποιούμενα υλικά κερδίζουν από την πρώτη στιγμή τις εντυπώσεις, ενώ, αρχιτεκτονικά, το εσωτερικό του κύριου καταστρώματος περιλαμβάνει ένα άνετο και κομψό καθιστικό, μία τραπεζαρία και ένα σύγχρονο πιλοτήριο, το οποίο είναι τοποθετημένο όπως ορίζει η αγγλική σχολή, στη δεξιά πλευρά.
Ένα κατάστρωμα πιο κάτω φιλοξενείται μια πλήρως εξοπλισμένη - και φωτισμένη - κουζίνα και οι τρεις συνολικά καμπίνες με αποκλειστικά λουτρά που προορίζονται για τους επιβάτες. Ας σημειωθεί παρενθετικώς και η ύπαρξη μιας επιπλέον καμπίνας για το πλήρωμα. Όλες ανεξαιρέτως συνοδεύονται από τα υψηλά στάνταρντ που μας έχει συνηθίσει η αγγλική φίρμα, με εξοπλιστική πληρότητα και ευρυχωρία που συμβάλλουν καθοριστικά στην άνετη διαβίωση.
Αρκετά όμως για τη στατική πλευρά του σκάφους. Σειρά έχει η πράξη, δηλαδή η λειτουργία του σκάφους εν πλω. Σε αυτή την περίπτωση, σχετικά με τις ικανότητές του δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης, αφού το Predator 68 με τη δεξαμενή καυσίμων του να φθάνει τα 3500 λίτρα, μπορεί να διασχίσει με άνεση μικρά και μεσαία υδάτινα δρομολόγια.
Όσο για τον τομέα των επιδόσεων, προσφέρονται τρία ζεύγη κινητήρων για τα οποία μάλιστα ισχύει η ρήση: πάρε ότι θέλεις αλλά θα πληρώσεις για αυτό! Θέλεις επιδόσεις; Θα πάρεις τους μεγάλους κινητήρες της MTU με τη συνολική ισχύ των 3250 ίππων που συνοδεύονται μάλιστα από προπέλες επιφανείας, θα έχεις ροπές από χαμηλά και θα φτάσεις εύκολα ή ακόμα και θα ξεπεράσεις -κατά λίγο- τους 40 κόμβους, θα έχεις όμως υψηλή κατανάλωση.
Θέλεις λογικά επίπεδα κατανάλωσης; Οκ, θα επιλέξεις τους μικρότερους κινητήρες των 2540 συνολικά ίππων που συνδυάζονται με προπέλες σταθερού βήματος, θα κάνεις οικονομία καυσίμων και αγοράς κτήσης, αλλά θα έχεις μικρότερες επιδόσεις κατά 20 % οι οποίες όμως, παρόλα αυτά αγγίζουν στο μέγιστο των στροφών τους 33 κόμβους. Εναλλακτικά μπορείς να πάρεις τους ακόμα μικρότερους των 2300 ίππων της Caterpillar, θυσιάζοντας ακόμη περισσότερο τις επιδόσεις κάνοντας όμως παραπάνω οικονομία τόσο στα καύσιμα όσο και στην κτήση. There is no free lunch!










Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ολικό μήκος: 21.7 μέτρα
Μήκος ισάλου: 16,42 μέτρα
Πλάτος: 5,09 μέτρα
Βύθισμα: 1,58 μέτρα
Εκτόπισμα (με φορτίο κατά το ήμισυ): 37.300 κιλά
Χωρητικότητα δεξαμενών καυσίμων: 3.500 λίτρα
Χωρητικότητα δεξαμενών νερού: 800 λίτρα
Καμπίνες: 3+1 πληρώματος
Γεννήτριες:
1. 19kW @ 50Hz
2. 23kW @ 60Hz
Κινητήρες
1. Caterpillar 2 x 1.150 ίπποι,
2. MTU 8V 2000 2 x 1.270 ίπποι
3. MTU 10V 2000 2 x 1625 ίπποι με σύστημα Arneson
Πρόωση: προπέλες σταθερού βήματος ή σύστημα ελίκων επιφανείας(Arneson)
Μέγιστη ταχύτητα:
33 κόμβοι (2 x 1270. ΜΤU)
42 κόμβοι (2 x 1.625, Arneson)
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 25 κόμβοι
Αυτονομία: 300 ναυτικά μίλια
Πληροφορίες: Sunseeker Hellas, Λ. Ποσειδώνος 15 και Δαβάκη, Αθήνα τηλ.: 210-9843822,http://www.sunseekergreece.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: