Στο άρθρο αυτό θα σας εξηγήσουμε πως μπορείτε να βρείτε τη πηγή δύναμης των ανταγωνιστών σας, έτσι ώστε να μπορέσετε να αντιγράψετε τις μεθόδους τους και στη συνέχεια να τους ξεπεράσετε στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google. Προσοχή όμως ότι κάνετε πρέπει να είναι σύμφωνο με τα Google Webmaster Guidelines.
Η πηγή δύναμης ενός site έχει να κάνει με το ποιά άλλα sites του βάζουν link. Τα links από άλλα sites προς ένα συγκεκριμένο site ονομάζονται Backlinks. Όσο περισσότερα και ποιοτικότερα backlinks έχει ένα site τόσο περισσότερο ευνοείται στα
αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (υπάρχουν και άλλα κριτήρια όπως τα Social Media Signals αλλά στα πλαίσια αυτού του άρθρου θα μείνουμε στα Backlinks).
Οι παλιότεροι webmasters έχουν ως κριτήριο δύναμης και ποιότητας ενός backlink το τι Google Pagerank έχει, αλλά αυτό είναι σίγουρα παρωχημένο.
Η ποιότητα ενός backlink έχει να κάνει όχι μόνο με το PageRank αλλά και με τοTrustRank (πόσο εμπιστεύσιμο είναι) καθώς και άλλους παράγοντες. Για απλοποίηση αυτού του άρθρου θα θεωρήσουμε ότι μαζί οι παράγοντες αυτοί ονομάζονται Authority. Συνεπώς σε κάθε ανάλυση των Backlinks των ανταγωνιστών πρέπει να είναι και ποσοτική και ποιοτική.
Η ίδια η Google δεν ανακοινώνει ποιο είναι το PageRank ενός backlink (δείχνει ένα νούμερο στρογγυλοποιημένο και μάλιστα ανανεώνεται αραιά και που). Επίσης δε μας δείχνει ποιο είναι το TrustRank.
Τι κάνουμε λοιπόν;
Χρησιμοποιούμε εργαλεία - SEO Tools! Υπάρχουν δωρεάν και πληρωμένα εργαλεία, και τα πληρωμένα είναι σαφώς πιο καλά από τα δωρεάν. Τα εργαλεία αυτά δείχνουν όχι μόνο την ποσότητα των links αλλά και το Authority κάθε link. Εσείς ως webmasters αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να πάρετε μια ένδειξη για το πόσο μεγάλη είναι η διαφορά του δικού σας site από το site του ανταγωνιστή, και να βρείτε κάποιες από τις δυνατές πηγές backlinks που έχει. Αν θέλετε εγγυημένα να ξεπεράσετε τον ανταγωνιστή σας η μόνη λύση είναι να απευθυνθείτε σε μια αξιόπιστη εταιρία που ασχολείται με το SEO, όπως η GIM.
Θα υποθέσουμε πως το site του ανταγωνιστή είναι το Ας δούμε λοιπόν κάποια εργαλεία:
1. OpenSiteExplorer
Το opensiteexplorer.org είναι πληρωμένο εργαλείο και ανήκει στη σουίτα εργαλείων του MOZ. Στη δωρεάν έκδοση του επιτρέπει να δούμε μερικά από τα πιο δυνατά backlinks ενός site. Μπορείτε να το δοκιμάσετε και να βάλετε το δικό σας site για αρχή (έχει ενδιαφέρον) και μετά το site του ανταγωνιστή σας.
Ας δούμε το Νο1 site για συνταγές:
Βλέπουμε λοιπόν πως όλο το site (το domain) SintagesPareas.gr έχει Authority 39 (νούμερα πάνω από 30 είναι καλά), και η αρχική σελίδα του site έχει Page Authority 47 στα 100 (πολύ δυνατή για τα Ελληνικά δεδομένα). Συνολικά έχει 4171 backlinks, αλλά ακόμα πιο σημαντικό είναι πως υπάρχει ποικιλία στις πηγές δηλαδή υπάρχουν 139 domains που έχουν βάλει συνολικά τα 4171 backlinks. Στη λίστα των backlinks από κάτω παρατηρούμε ότι τα links με μεγαλύτερο authority είναι αυτά από το Hungryforhungry.Blogspot.com και άλλα παρόμοια blogs.
Συνεπώς αν θέλατε να ανταγωνιστείτε το SintagesPareas θα πρέπει και εσείς να κερδίζατε Backlinks από αυτές τις δυνατές πηγές (επικοινωνία με τους bloggers, social networking, guest posting κτλ).
Ας δούμε άλλο εργαλείο:
2. MagesticSEO
To MajesticSEO δείχνει πολύ περισσότερα backlinks από το MOZ και για αυτό είναι από τα αγαπημένα μας. Ένας άλλος βασικός λόγος είναι επειδή δείχνει Metrics που προσομοιώνουν αυτά της Google. Αντί για PageRank δείχνει το Citation Flow και αντί για TrustRank, δείχνει το Trust Flow.
Παρατηρούμε λοιπόν ότι το SintagesPareas έχει σαφώς παραπάνω backlinks από αυτά που δείχνει το Moz. Το MajesticSEO μας δείχνει 71041 backlinks από 783 domains, που φιλοξενούνται σε 525 διαφορετικά μέρη (C-Class IPs). Το Citation Flow είναι πολύ υψηλό στο 55 και το Trust είναι μέτριο στο 23.
Στο διάγραμμα κάτω από το Link Profile φαίνεται κατά πόσο τα Backlinks έχουν Citation και Trust. Φαίνεται λοιπόν πως το Citation των πιο πολλών backlinks είναι χαμηλό προς μέτριο όπως και το Trust (υπερτερεί το Citation).
Δε μας δείχνει backlinks αυτό το εργαλείο αλλά είναι πολύ φθηνό να το αγοράσετε.
3. Ahrefs
To Ahrefs είναι και αυτό ένα πληρωμένο εργαλείο το οποίο όμως στη δωρεάν έκδοση του δείχνει πάρα πολλά στοιχεία. Ας δούμε την ανάλυση:
Το ahrefs μας δείχνει ακόμα περισσότερα Backlinks! 156.000 backlinks από 1300 domains. Το Ahrefs domain ranks είναι εξαιρετικά υψηλό (αξιολόγηση δύναμης από το Ahrefs), και τα referring subnets είναι 623. Παρατηρούμε όμως ότι το τελευταίο μήνα σημειώθηκε μεγάλη μείωση των backlinks από τα 170.000 (χάθηκαν 14.000 backlinks).
Ας δούμε και μερικά backlinks να πάρουμε ιδέες:
Είναι σημαντικό επίσης να δούμε ποια είναι η κατανομή αυτών των backlinks σε Domains. Ενδέχεται 1-2 domains να δίνουν τα μισά backlinks, και μετά όλα τα άλλα να είναι σκόρπια. Ισχύει; Ας πατήσουμε το referring domains:
Παρατηρούμε λοιπόν ότι από τα 156K backlinks τα μισά σχεδόν, τα 69K, είναι από ένα site το Sintagoulis.gr
4. CognnitiveSEO Backlink Explorer
Το CognitiveSEO είναι ένα από τα αγαπημένα μας εργαλεία στη GIM. Τα Backlinks που δείχνει τα λαμβάνει από διάφορες πηγές όπως το MajesticSEO και το Moz. Πριν από λίγο καιρό έβγαλε σε κοινή χρήση τη light έκδοση του Backlink Explorer
Ας το δοκιμάσουμε:
Παρατηρούμε λοιπόν πως το site έχει πάρει αξιολόγηση καλή όσον αφορά το Authority, και υπάρχει μια συνεχή δραστηριότητα με νέα backlinks που δημιουργούνται από διάφορες πηγές. Τα περισσότερα backlinks είναι do follow (μεταφέρουν δύναμη), είναι sitewide (ίσως επικίνδυνο) γιατί προέρχονται από text backlinks που έχουν μπει σε blogrolls.
Αν δούμε την οπτική απεικόνιση των backlinks θα παρατηρήσουμε πως η συντριπτική πλειοψηφία των backlinks δείχνει προς την αρχική κεντρική σελίδα ου SintagesPareas πράγμα το οποίο δε συστήνεται στην πλειοψηφία των περιπτώσεων.
Το εργαλείο αυτό μας δείχνει αρκετά backlinks στη δωρεάν έκδοση. Ας δούμε κάποια:
Συμπεράσματα
Με βάση λοιπόν τα όσα ανακαλύψαμε με τα παραπάνω εργαλεία αν είχαμε site με συνταγές θα άξιζε πολύ να κάνουμε επαφές, συνεργασίες με άλλους Bloggers που bloggaroun σχετικά με συνταγές. Επίσης θα άξιζε πολύ να επεννδύσουμε στα Social Media και να κερδίσουμε shares, likes, google +1, pins κ.τ.λ. Θα αρχίζαμε σίγουρα με το να προσεγγίσουμε όλους όσους κάνουν link τους ανταγωνιστές μας, γιατί είναι ξεκάθαρο ότι θέλουν να μοιράζονται links σχετικά με συνταγές. Επίσης θα αγοράζε τουλάχιστον ένα εργαλείο όπως το Ahrefs ή το MajesticSEO (για αρχή).greekinternetmarketing.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου