Cocktail blog

To Facebook αποζημιώνει χρήστες που εμφανίστηκαν σε διαφημίσεις άθελά τους

Περισσότεροι από 600.000 χρήστες του Facebook θα λάβουν 15 δολάρια έκαστος ως αποζημίωση για τη χρήση προσωπικών δεδομένων τους σε στοχευμένες διαφημίσεις που προέβαλλε η υπηρεσία. Στο πλαίσιο εξωδικαστικής συμφωνίας, το Facebook θα καταβάλλει συνολικά 20 εκατ. δολάρια, από τα οποία ένα μέρος θα καταβληθεί σε οργανώσεις για την προστασία της ιδιωτικότητας.
Η υπόθεση αφορά το διαφημιστικό πρόγραμμα Sponsored Stories, το οποίο προέβαλλε στοχευμένες διαφημίσεις στα μέλη του κοινωνικού δικτύου. Κάθε τέτοια διαφήμιση περιλάμβανε το όνομα και τη φωτογραφία ενός φίλου του χρήστη, μαζί με τη διαβεβαίωση ότι ο φίλος αυτός είχε κάνει «Like» στο προϊόν του διαφημιζόμενου.Πέντε χρήστες του Facebook, ανάμεσά τους δύο ανήλικοι, κατέθεσαν ομαδική αγωγή κατά του Facebook
διαμαρτυρόμενοι ότι τα προσωπικά τους δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν χωρίς οι ίδιοι να δώσουν τη συγκατάθεσή τους ή να λάβουν αμοιβή.
Μέχρι το 2011 που κατατέθηκε η εν λόγω αγωγή, στο διαφημιστικό πρόγραμμα είχαν χρησιμοποιηθεί στοιχεία περίπου 150 εκατομμυρίων χρηστών. Αποζημίωση θα λάβουν όμως μόνο όσοι χρήστες είχαν απαντήσει σε ειδοποίηση που έλαβαν από το Facebook φέτος.
Η εξωδικαστική συμφωνία, την οποία ενέκρινε αμερικανικό περιφερειακό δικαστήριο, απαιτεί από το Facebook να αλλάξει τη λεγόμενη «δήλωση δικαιωμάτων» ώστε να δίνει στα μέλη του περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους.
Ο δικαστής Ρίτσαρντ Σίμποργκ αναγνώρισε ότι η αποζημίωση είναι μάλλον μικρή, πρόσθεσε όμως ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι το Facebook  «αναμφισβήτητα παρέβη το νόμο». Δήλωσε επίσης ότι οι ενάγοντες δεν απέδειξαν ότι υπέστησαν οποιαδήποτε βλάβη.
Υπάρχουν ωστόσο ακόμα 7.000 χρήστες που δεν δέχθηκαν τη συμβιβαστική συμφωνία και μπορούν να κινηθούν κατά του Facebook ανεξάρτητα.
Η εταιρεία είχε καταλήξει και πέρυσι σε συμβιβασμό για παρόμοια υπόθεση, και κλήθηκε να καταβάλει 10 εκατ. δολάρια για φιλανθρωπικούς σκοπούς.Newsroom ΔΟΛ,

Δεν υπάρχουν σχόλια: