Όλα τα μοντέλα με σήμα το αλογάκι στη μάσκα έχουν αυτό το… κάτι ονειρικό, πόσο μάλλον η Ferrari 458 με την κωδική ονομασία Speciale.Τι το «special» τώρα έχει η εν λόγω έκδοση;
Πρώτα από όλα ο V8 κινητήρας των 4,5 λίτρων αποδίδει για την περίσταση 605 ίππους που έρχονται στις 9.000 σ.α.λ. και ροπή 540 Nm στις 6.000 ή διαφορετικά είναι ο ισχυρότερος ατμοσφαιρικός κινητήρας που έχει κατασκευάσει ο ιταλικός οίκος με 135 ίππους/1.000 κ.εκ. Και αν αυτό το νούμερο δεν σας λέει τίποτα, φανταστείτε ότι εκεί που ο δικός σας κινητήρας βρίσκεται στον κόφτη, η Ferrari 458 Speciale δουλεύει στο… ρελαντί.
Όσο για τις επιδόσεις της; Με μία λέξη: Εξωπραγματικές. Το 0-100 έρχεται σε 3,0 δλ. (σωστά διαβάσατε) και τα 200 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ., δηλαδή γρηγορότερα από όσο χρειάζεται ένα μικρομεσαίο για τα 100. Και βέβαια, για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα, πέρα από τον πανίσχυρο κινητήρα, σημαντικό ρόλο έχει παίξει και το μειωμένο βάρος. Μόλις 1.290 κιλά ζυγίζει το ιταλικό supercar, όσο δηλαδή μία Giulietta…
Όσο τέλος για την οδική συμπεριφορά του μοντέλου; Εδώ, μάλλον τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, αφού άλλωστε κάθε μοντέλο Ferrari έχει αγωνιστικό DNA. Πόσο αυτό που -σε συνεργασία με το σχεδιαστικό οίκο Pininfarina- διαθέτει ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα (κινητά πτερύγια κτλ.) όπως και το σύστημα Side Slip Angle Control (SSC), το οποίο υπολογίζει τη γωνία ολίσθησης του οχήματος και στη συνέχεια ελέγχει τη ροπή των τροχών για να επιτευχθεί η βέλτιστη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.
Για την τιμή του τώρα και για το σε πόσα κομμάτια θα βγει, αυτό θα το μάθουμε στην Έκθεση της Φρανκφούρτης. Ο μελλοντικός ιδιοκτήτης πάντως θα πρέπει πάντως να έχει καμιά 10ριά Ferrari ήδη στο γκαράζ του.
Όσο για τις επιδόσεις της; Με μία λέξη: Εξωπραγματικές. Το 0-100 έρχεται σε 3,0 δλ. (σωστά διαβάσατε) και τα 200 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ., δηλαδή γρηγορότερα από όσο χρειάζεται ένα μικρομεσαίο για τα 100. Και βέβαια, για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα, πέρα από τον πανίσχυρο κινητήρα, σημαντικό ρόλο έχει παίξει και το μειωμένο βάρος. Μόλις 1.290 κιλά ζυγίζει το ιταλικό supercar, όσο δηλαδή μία Giulietta…
Όσο τέλος για την οδική συμπεριφορά του μοντέλου; Εδώ, μάλλον τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, αφού άλλωστε κάθε μοντέλο Ferrari έχει αγωνιστικό DNA. Πόσο αυτό που -σε συνεργασία με το σχεδιαστικό οίκο Pininfarina- διαθέτει ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα (κινητά πτερύγια κτλ.) όπως και το σύστημα Side Slip Angle Control (SSC), το οποίο υπολογίζει τη γωνία ολίσθησης του οχήματος και στη συνέχεια ελέγχει τη ροπή των τροχών για να επιτευχθεί η βέλτιστη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.
Για την τιμή του τώρα και για το σε πόσα κομμάτια θα βγει, αυτό θα το μάθουμε στην Έκθεση της Φρανκφούρτης. Ο μελλοντικός ιδιοκτήτης πάντως θα πρέπει πάντως να έχει καμιά 10ριά Ferrari ήδη στο γκαράζ του.
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse: Αγωνιστικό I.X.
Από το όνομά της και μόνο (Squadra Corse, στα ελληνικά: Αγωνιστική Oμάδα) γίνεται αμέσως αντιληπτό πως αυτή η Gallardo σκοπό έχει να μεταφέρει το αγωνιστικό πνεύμα του ιταλικού οίκου στους δημόσιους δρόμους. Εμφανισιακά μάλιστα, παραπέμπει στην Super Trofeo, ενώ κατασκευαστικά έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος και τοποθετηθεί ο V10 των 562 ίππων. Σε συνδυασμό λοιπόν με το ρομποτικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, η Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse πιάνει τα 100 χλμ./ώρα σε 3,4 δλ., τα 200 σε 10,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα σταματάει στα 320 χλμ./ώρα! Με τέτοιες επιδόσεις, φυσικό είναι τα φρένα να είναι κεραμικά, ενώ τα αεροδυναμικά βοηθήματα τέτοια, ώστε να βιδώνουν το αμάξωμα των 1.340 κιλών στο δρόμο.
Προσέξτε την τεράστια αεροτομή πίσω, η οποία παράγει 3 φορές μεγαλύτερο κάθετο φορτίο, σε σχέση με την κανονική Gallardo.
Στο εσωτερικό από την άλλη, το σκηνικό δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από την «απλή» Gallardo, αν και από πλευράς επιλογής το υλικό, που έχει εκτεταμένα χρησιμοποιηθεί, είναι το δέρμα από αλκαντάρα και το ανθρακόνημα. Σε εμφανή σημεία μάλιστα υπάρχει ραμμένη και η κωδική ονομασία της έκδοσης «Squadra Corse».
Όσο τέλος για την τιμή της; Μυστική. Ίσως να μην θέλουν να μας τρομάξουν…
Audi Sport Quattro: Η επιστροφή ενός θρύλου
Κακά τα ψέματα, η Audi έχει συνδέσει το όνομά της με τη λέξη Quattro, ίσως μάλιστα να αποτελεί τον κατεξοχήν premium κατασκευαστή που ασχολείται γεμάτος ζήλο με την τετρακίνηση. Αλλωστε, πριν 30 χρόνια ήταν αυτή που παρουσίασε το Audi Sport Quattro (πάλι στη Φρανκφούρτη), ένα μοντέλο το οποίο κατέφερε να γίνει θρύλος στα χέρια του Walter Roerl. Σήμερα, μετά από πολλά concept και teaser φωτογραφίες, το επαναφέρει στο προσκήνιο εφοδιάζοντάς το βέβαια με τεχνολογία αιχμής, σαγηνευτική εμφάνιση κι εκρηκτικές - εντυπωσιακές επιδόσεις.
Για την κατασκευή του έχει χρησιμοποιηθεί το πάτωμα του RS7, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό αλουμίνιο, ανθρακόνημα και CFRP (στην οροφή). Παρόλα αυτά, ελαφρύ δεν το λες, μιας και το βάρος του είναι στα 1.850 κιλά. Αρκετά για supercar, όχι όμως ικανά για να σταθούν εμπόδιο στην επίτευξη εκρηκτικών επιδόσεων. Σημειώστε: 0-100 σε 3,7 δλ., τελική ταχύτητα 305 χλμ/ώρα και συνολική απόδοση 700 ίπποι και 800 Nm ροπής. Πιο αναλυτικά, κάτω από το καπό βρίσκεται ένας V8 560 ίππων με τεχνολογία απενεργοποίησης των κυλίνδρων (CoD) ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και χάρη στον οποίο η μέση κατανάλωση ανέρχεται μόλις στα 2,5 λτ./100 χλμ.! Nicht schlecht, όπως λένε και οι Γερμανοί…
Porsche 918 Spyder: Το αυτοκινητιστικό παράδοξο
Τα παρακάτω νούμερα διαβάστε τα σιγά-σιγά: 0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δλ., τελική ταχύτητα 340, ιπποδύναμη 887 PS, 800 Nm ροπή και μέση κατανάλωση 3,3 λτ./100 χλμ.! Όχι δεν σας κάνουμε πλάκα… Κατανάλωση 3,3 λτ./100 χλμ. και σε κανονικές συνθήκες μάλιστα, όχι στο ρελαντί.
Αυτό είναι το αυτοκινητιστικό παράδοξο που έχει κατασκευάσει η Porsche και φέρει τη κωδική ονομασία 918 Spyder. Φυσικά, για να επιτευχθούν τα παραπάνω νούμερα έχουν χρησιμοποιηθεί δύο ηλεκτροκινητήρες (129 ίππων στον μπροστινό άξονα και 156 στον πίσω) που συνδυάζονται με έναν V8 4,6 λίτρων 608 ίππων και 530 Nm ροπής, ενώ περιττό να πούμε πως το βάρος του αμαξώματος έχει περιοριστεί με εκτενή χρήση ανθρακονήματος. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες τώρα αντλούν ενέργεια από μπαταρίες λιθίου, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως η φόρτισή τους μπορεί να γίνει από μία κανονική οικιακή πρίζα και διαρκεί max 4 ώρες. Τώρα, το πόσο αντέχουν οι μπαταρίες; Αυτό εξαρτάται από τη χρήση που θα κάνεις στο μοντέλο. Οι άνθρωποι της Porsche πάντως έχουν προβλέψει 5 διαφορετικές ρυθμίσεις (E-Power, Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid και Hot Lap), ανάλογα με τις προτεραιότητες του οδηγού για οικονομία καυσίμου ή επιδόσεις. Εμείς πάντως θα είχαμε μαζί μας πάντα μία μπαλαντέζα…
Πότε τώρα θα δούμε αυτό το υβριδικό supercar στο δρόμο; Στο σαλόνι της Φρανκφούρτης θα παρουσιαστεί το πρωτότυπο. Σε τρία χρόνια θα βρεθεί στις εκθέσεις, ώστε να σταθεί απέναντι σε άλλες υπερκατασκευές όπως McLaren P1 και Ferrari LaFerrari. Stay tuned.
Τα παρακάτω νούμερα διαβάστε τα σιγά-σιγά: 0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δλ., τελική ταχύτητα 340, ιπποδύναμη 887 PS, 800 Nm ροπή και μέση κατανάλωση 3,3 λτ./100 χλμ.! Όχι δεν σας κάνουμε πλάκα… Κατανάλωση 3,3 λτ./100 χλμ. και σε κανονικές συνθήκες μάλιστα, όχι στο ρελαντί.
Αυτό είναι το αυτοκινητιστικό παράδοξο που έχει κατασκευάσει η Porsche και φέρει τη κωδική ονομασία 918 Spyder. Φυσικά, για να επιτευχθούν τα παραπάνω νούμερα έχουν χρησιμοποιηθεί δύο ηλεκτροκινητήρες (129 ίππων στον μπροστινό άξονα και 156 στον πίσω) που συνδυάζονται με έναν V8 4,6 λίτρων 608 ίππων και 530 Nm ροπής, ενώ περιττό να πούμε πως το βάρος του αμαξώματος έχει περιοριστεί με εκτενή χρήση ανθρακονήματος. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες τώρα αντλούν ενέργεια από μπαταρίες λιθίου, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως η φόρτισή τους μπορεί να γίνει από μία κανονική οικιακή πρίζα και διαρκεί max 4 ώρες. Τώρα, το πόσο αντέχουν οι μπαταρίες; Αυτό εξαρτάται από τη χρήση που θα κάνεις στο μοντέλο. Οι άνθρωποι της Porsche πάντως έχουν προβλέψει 5 διαφορετικές ρυθμίσεις (E-Power, Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid και Hot Lap), ανάλογα με τις προτεραιότητες του οδηγού για οικονομία καυσίμου ή επιδόσεις. Εμείς πάντως θα είχαμε μαζί μας πάντα μία μπαλαντέζα…
Πότε τώρα θα δούμε αυτό το υβριδικό supercar στο δρόμο; Στο σαλόνι της Φρανκφούρτης θα παρουσιαστεί το πρωτότυπο. Σε τρία χρόνια θα βρεθεί στις εκθέσεις, ώστε να σταθεί απέναντι σε άλλες υπερκατασκευές όπως McLaren P1 και Ferrari LaFerrari. Stay tuned.
BMW i8: Επιταχύνει σαν Hayabusa, ρυπαίνει σαν scooter
Το i8 είναι -μετά το i3- το δεύτερο μοντέλο της σειράς i της BMW. Αντίθετα με το i3 δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικό, όμως φέρει τεχνολογία αιχμής άξιας αναφοράς και διαθέτει εμφάνιση που παραπέμπει στο μέλλον. Συγκεκριμένα, κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας 1.500 κυβικών κινητήρας που αποδίδει 231 ίππους και 250 Nm ροπής κι ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 131 ίππων, με αποτέλεσμα η συνολική ισχύς να ανέρχεται στα 362 άλογα και η ροπή στα 570 Nm. Σε συνδυασμό λοιπόν με το ελαφρύ αμάξωμα (1.490 κιλά) τα 0-100 ολοκληρώνονται σε 4,5 δλ. με τη μέση κατανάλωση κι εκπομπές CO2 να είναι μόλις 2,5 λτ./100 χλμ. και 59 γρ./χλμ. αντίστοιχα.
Καίει και καταναλώνει δηλαδή όσο ένα scooter… Σημειωτέον ότι μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά για 35 χιλιόμετρα και να αναπτύξει ταχύτητα 120 χλμ./ώρα, δείχνοντας έτσι το μέλλον της αυτοκίνησης. Όσο για την τιμή του; Φθηνό δεν το λες, αφού θα κοστίζει περίπου 200.000 ευρώ, όμως από την άλλη η τεχνολογία του δικαιολογεί το όποιο ποσό.
Aston Martin Vanquish Volante: Κολάζει και πιστούς
Η Aston Martin Vanquish Volante αποτελεί την ανοιχτή έκδοση της Vanquish και αρχικά κλέβει τις εντυπώσεις με τη σαγηνευτική της εμφάνιση και στη συνέχεια με τις διόλου ευκαταφρόνητες επιδόσεις της. Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως το αμάξωμα είναι πλήρως κατασκευασμένο από ανθρακόνημα με ό,τι αυτό υπόσχεται σε ακαμψία και μείωση του βάρους (1.845 κιλά). Χάρη στον 6λιτρο V12 των 573 ίππων και 620 Nm ροπής, το 0-100 ολοκληρώνεται σε 4,1 δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά λίγο πριν τα 300 χλμ./ώρα (295), νούμερα πραγματικά εντυπωσιακά. Όσο για την οροφή της, αυτή έχει 3 στρώσεις για μέγιστη μόνωση και ανοιγοκλείνει σε 14 δλ. Γρήγορα δηλαδή. Τέλος, ο χώρος αποσκευών της είναι 50% μεγαλύτερος από τη Volante που αντικαθιστά (279 λτ.), ωστόσο εμείς συνεχίζουμε και αναρωτιόμαστε αν του αγοραστή που θα διαθέσει 264.995 ευρώ (στη Γερμανία), του καίγεται καρφί ή είναι η άχρηστη πληροφορία της ημέρας.
Bentley Continental GT V8 S: Υπερταχεία πολυτελείας
Η αγγλική φίρμα το 2012 στο Ντιτρόιτ είχε λανσάρει την Continental GT V8 με έναν V8 που απέδιδε 500 ίππους και 660 Nm ροπής. Τώρα λοιπόν στην Έκθεση της Φρανκφούρτης ντεμπουτάρει η S εκδοχή της με 521 ίππους και 680 Nm ροπής, δίνοντας στο πολυτελές μοντέλο τη δυνατότητα να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα σε 4,5 δλ., 0,3 δλ. γρηγορότερα από την «απλή» έκδοση, και τα 309 χλμ./ώρα τελικής (!). Για τους λάτρεις των αριθμών και στοιχείων η Continental GT V8 S είναι 10 χλστ. είναι χαμηλότερη της κανονικής, ενώ έχουν γίνει αναβαθμίσεις σε αναρτήσεις, φρένα και σύστημα ευστάθειας, ενώ επίσης «κάθεται» σε 20άρες ζάντες αλουμινίου.
Mercedes S 63 AMG: Ροπή από καράβι
Λιμουζίνα ή καθαρόαιμο αγωνιστικό; Αυτήν την απορία σου γεννά η Mercedes S63 AMG αφού με 585 ίππους και 900 Nm ροπής, ο 5,5 λίτρων biturbo V8 εξασφαλίζει αγωνιστικές επιδόσεις.
Συγκεκριμένα, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 4,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στο νόμιμο όριο των 250 χλμ./ώρα. Διαφορετικά, θα άγγιζε εύκολα τα 300… Όσο για την κατανάλωση; Πάνω από 10 λτ./100 χλμ. «Πίνει» δηλαδή αρκετά. Αν έχεις όμως τα 150.000 ευρώ να την αγοράσεις, μάλλον δεν σε ενδιαφέρει και πολύ που η βενζίνη έχει πάρει πάλι την ανιούσα….
Η Mercedes S63 AMG έχει την απίστευτη ροπή των 900 Nm και κινείται εντυπωσιακά γρήγορα. Μάλιστα, προαιρετικά, θα διατίθεται και τετρακίνητη.autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου