Before coffee
Πριν την πρώτη γουλιά καφέ, με το μάτι ακόμα ράθυμο και το λυκαυγές στην πλάτη, η Camaroχαράζει ρότα για Καλαμάτα. Είναι η στιγμή που υμνώ τα αναπαυτικά μπάκετ που παραλαμβάνουν κουρασμένα παλικάρια και τα σερβίρουν φρέσκα στον προορισμό τους. Καθίσματα φαρδιά, πολυθρονάτα με ουσιαστική πλευρική στήριξη και όχι σαν κάτι άλλα που νιώθεις να σε αγκαλιάζει πύθωνας. Διαπιστώνω ότι ναι μεν έχει γίνει χωροταξική σπατάλη στα 2.852 mm του μεταξονίου, όμως η ευρυχωρία δεν λείπει και με την κουκούλα κλειστή μόνο η ορατότητα προς τα πίσω χωλαίνει. Ακόμα και τα πίσω καθίσματα με την πιο εσωτερική στοίχιση φιλοξενούν το σύγχρονο είδος ανθρώπου χωρίς να απαιτούν προδιαγραφές πυγμαίου που συνηθίζουν τα αποκαλούμενα 2+2, ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει χωρητικότητα καλού Supermini(328 lt), όμως μην ξεχνάμε ότι εκεί φιλοξενείται και η διπλωμένη οροφή. Ιδιαιτέρως φιλόξενη, νιώθεις φυσικά ταμπουρωμένος πίσω από το τιμόνι και το οπτικό σου πεδίο γεμίζει από καπό, χορταίνει φουσκώματα και μεγάλες επιφάνειες. Σχεδιαστικά η ιστορική αναδρομή έπαιξε τον ρόλο της και η πιο πρόσφατη Camaro στην 5η γενιά της επιστρέφει με πρότυπο την πρώτη, του ΄66, αντιγράφοντας το αποτύπωμά της. Οπτικά εγκλωβίζει το ένδοξο παρελθόν σερβίροντας βαρβατίλα κάτι που υποστηρίζει η συνολική εμφάνιση του αυτοκινήτου μέσα, έξω αλλά και όταν πέφτει το βλέφαρο στα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Κινητήρας V8, 6.2 λίτρων με 556 Nm ροπή, 405 ατμοσφαιρικούς και «ροπάτους» ίππους και να ένας καλός λόγος να μην σταδιοδρομήσει ποτέ στην Ελλάδα της κρίσης. Από την άλλη όμως, στην Ευρώπη προσφέρεται μισοτιμής και για κάποιον που θέλει να ζήσει την πληθωρικότητα της αυτοκίνησης, όπως στην πέρα πλευρά του Ατλαντικού η Camaro είναι κουφέτο. Για να φτάσουμε στο σημείο όμως να την βλέπουμε ευνοϊκά, ηChevrolet κέρασε με ευρωπαϊκή παιδεία το τέκνο της. Η σύγχρονης φιλοσοφίας ( γόνατα και πολλαπλοί σύνδεσμοι) αλλά πλαδαρή ανάρτηση, απέκτησε σωστές αποσβέσεις στα αμορτισέρ αλλά και διαφορετικές αντιστρεπτικές, σε σχήμα και χιλιοστά, που διαμορφώνουν μια ποιο ουσιαστική γεωμετρία και συμπεριφορά ανάρτησης. Το 2,5 στροφών τιμόνι νιώθει περισσότερο την κατάσταση όταν δραστηριοποιούνται τα χέρια επάνω του και η στιβαρότητα δείχνει να έπιασαν τόπο οι έξτρα ενισχύσεις που φορτώνουν καμιά 200ρια κιλά τοαμάξωμα της Cabrio έκδοσης σε σχέση με την Coupe. Το αυθεντικό δεν πρέπει απαραίτητα να προσφέρει πρωτόγονες ανέσεις και ο εξοπλισμός της Camaro το υποστηρίζει προσφέροντας full ηλεκτρικές ανέσεις, έξι αερόσακους, κλιματισμό, ESP</span>, ηχοσύστημα,Bluetooth, Cruise Control, Head Up Display, TripComputer, κάμερα οπισθοπορείας, φυσικά δέρμα παντού και paddles πίσω από το τιμόνι. Εντάξει, απουσιάζουν φιοριτούρες και το σημαντικό Start &Stop ακόμα και από τον προαιρετικό εξοπλισμό, κάτι που θα αγκάλιαζε στοργικά τις τιμές κατανάλωσης και θα έριχνε ακόμα περισσότερο τους ρύπους κάτω από τα 304 gr/km, τα υλικά στο σαλόνι όσο καλή προσπάθεια και αν έγινε δεν συναγωνίζονται τα αντίστοιχης κλάσης ευρωπαϊκά πρότυπα, όμως ένα αρρενωπό muscle car θέτει άλλες προτεραιότητες. Τουλάχιστον η σχεδιαστική κεντρική ιδέα στα όργανα σε γυρίζει πετυχημένα στα χρόνια της εποχής που αναβιώνει, όπως συμβαίνει και με τα τέσσερα παραλληλόγραμμα «ρολόγια» που φωλιάζουν μπροστά από το λεβιέ. Τιμόνι και διακόπτες από το σύγχρονο οπλοστάσιο της GM συμπληρώνουν την απλοποιημένη εργονομία, οριακά ικανοποιητικοί χώροι για τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας και δυο ποτηροθήκες που επιτέλους φιλοξενούν τους καφέδες μας! Τρεις ώρες αργότερα απολαμβάνοντας κυριολεκτικά το ταξίδι με τον V8 να γουργουρίζει σε χαμηλόστροφο τέμπο, κάνουμε ευτυχισμένο τον πρώτο βενζινά που βλέπει στα ρολόγια της αντλίας του τριψήφιο νούμερο. 15,5 lt/100km για αρχή και πάμε για άλλα…
Στην μπάντα…
Όπως το πάρει κανείς! Καρδαμύλη, Στούπα και επιστροφή, ξανά μια από τα ίδια μέχρι να φορτώσουν οι πρώτες κάρτες στην κάμερα του Σπύρου και μεταβολή προς το παραλιακό κομμάτι προς Πεταλίδι, Κορώνη, Φοινικούντα με τελικό φωτογραφικό στόχο ημέρας την Μεθώνη. Η ουσία είναι ότι με σχεδόν δυο μέτρα πλάτος η Camaro οριακά καλύπτει την λωρίδα που της ανήκει, ενώ αν έχεις στείλει για ύπνο τα ηλεκτρονικά, σε τρώει η πατούσα και γλιστράς την ουρά στην έξοδο στα στενά και αμφιβόλου πρόσφυσης επαρχιακά «σοκάκια», κερδίζεις τον τίτλο «τρομοκράτης της περιοχής». Αλλά και σε ρυθμόcruising με κατεβασμένη την κουκούλα, απολαμβάνοντας τις όμορφες εικόνες της διαδρομής νιώθεις τους απέναντι να πιάνουν τέρμα δεξιά στην θέα της ψαρωτικής Camaro που βγαίνει από την στροφή. Πίσω από το τιμόνι, αν έχεις προσαρμοστεί με όγκο και διαστάσεις, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Απλά αποφασίζεις το πρόγραμμα που θέλεις στο 6άρι αυτόματο (Drive, Sport ή Manual λειτουργία με αλλαγές από τα paddles) και βυθίζεις το δεξί πεντάλ. Ο φιλτραρισμένος καλπασμός του V8, είναι ακουστική μελωδία που έρχεται ταυτόχρονα με γενναία επιτάχυνση που θες να ζεις ξανά και ξανά. Αυτό το ξανά και ξανά όμως όταν συνοδεύεται με στιγμές εγκλωβισμού ιδανικής εικόνας πίσω από το φακό, σε στέλνει σβέλτα στον δεύτερο τυχερό της ημέρας που τσεπώνει δυο πορτοκαλί χαρτονομίσματα. Εικοσιφεύγα λίτρα στα 100, δείχνει υπερβολή και πρόκληση στις μέρες που ζούμε, όμως το τεράστιο καπό κρύβει εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας που έχει να μεταφέρει τάχιστα από στροφή σε στροφή παραπάνω από δυο τόνους. Οι ευθείες κονταίνουν για πλάκα, η Camaro δεν δείχνει να ιδρώνει από το βάρος της και τα φρένα απαιτούν λίγο παραπάνω πίεση στο πεντάλ για να σε καθησυχάσουν και να την καθηλώσουν εκεί που πρέπει. Με την ίδια ευκολία που επιταχύνει, οι δαγκάνες της Brembo επιτελούν το έργο τους χωρίς να δυσανασχετούν από την συνεχή χρήση, ενώ αν είσαι από αυτούς που ψάχνουν νούμερα για να επιβεβαιώσουν τις επιδόσεις η Camaro προσφέρει έως 250 km/h τελικής ταχύτητας και 5,6’’ για τα πρώτα 100km/h. Πατάει σε τροχούς 20’’ που οριακά γεμίζουν τους θόλους και τα P-Zero σε διάσταση 245/45 εμπρός και 275/40 πίσω ανακαλύπτουν την πρόσφυση ακόμα και αν φερθείς στο αυτοκίνητο με ενθουσιασμό έφηβου. Φυσικά και η κτηνώδης ροπή σε συνδυασμό με το μπλοκέ κάνουν την ουρά να λικνίζεται με το καλημέρα, όμως με τα μυαλά στην θέση τους δεν χαζολογάει και μπορείς να απολαμβάνεις κράτημα, λογικές κλίσεις από μια καλοστημένη ανάρτηση και γρήγορες στιγμές ακόμα και σε συνεχόμενο απαιτητικό στροφιλίκι. Μια υποψία υποστροφής δεν χαλάει την ουσία και το τιμόνι προσφέρει αποτελεσματικό turn in και καλή πληροφόρηση, ενώ με τα ηλεκτρονικά alert μπορείς να ζεις χωρίς άγχος το δραστήριο και σβέλτο πάτημα του Γολιάθ από στροφή σε στροφή. Αν επιλέξεις να το παίξεις γενναίος βγάζοντας εντελώς off το ESP</span>(τριών σταδίων), πρέπει να είσαι γνώστης και έτοιμος να μαζεύεις το ξαφνικό πέταγμα της ουράς και φυσικά ετοιμάσου για …συλλογή ανοιχτής παλάμης από τους απέναντι! Το ευτυχές γεγονός πίσω από το τιμόνι της Camaro, είναι ότι εισπράττεις σουλουπωμένη σε ευρωπαϊκά πρότυπα συμπεριφορά και ταυτόχρονα γεύεσαι το αμερικάνικο όνειρο σε ένα καλοζυγισμένο συνδυασμό.
gocar.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου