Επιτρέπεται το μίνι στην παρέλαση?

Παρέλαση και στρίφωμα: γιατί το θέμα είναι σοβαρότερο απ ό,τι νομίζεις

Είναι φτηνή όποια μαθήτρια παρελαύνει με μίνι; Αν σκέφτεστε ότι έτσι είναι, ξανασκεφτείτε.
Κάθε απόκριες (αγαπημένη γιορτή μέχρι σχετικά πρόσφατα, πριν αρχίσω να ντρέπομαι για τη μαζική κατακραυγή που υφίστασαι πια όταν παραδέχεσαι ότι σου αρέσουν οι απόκριες) η αυλή του σχολείου γέμιζε από κορίτσια με βαρύ μακιγιάζ, μίνι, ντεκολτέ και μεγάλα μαλλιά. Ακριβώς το ίδιο συνέβαινε και στις σχολικές γιορτές. Επειδή, ας είμαστε ρεαλιστές, είμαστε στο ίντερνετ και πολλά μπορούν να ξεκινήσουν από εδώ, ας ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι ΔΕΝ υπονοώ πως απόκριες και παρελάσεις είναι το ίδιο πράγμα - αν και το τι συμβολίζει πια η παρέλαση για κάποιους εγείρει μεγάλες συζητήσεις, και πολλά αστειάκια μπορούν να γραφτούν από μόνα τους. Εκείνο που λέω είναι πως γιορτές, αργίες, σχολικές εκδηλώσεις, πάρτυ στο σχολείο, είναι για τα κορίτσια (και) μια ευκαιρία να φορέσουν τα καλά τους, που καμιά φορά τυγχάνει να είναι τα κοντά τους, ή τα ανοιχτά τους.

Στην Ελλάδα, δεν υπάρχουν στα σχολεία "στολές" ή "ποδιές". Αυτό σημαίνει πως, θεωρητικά, υπάρχει σχετική ελευθερία στο ντύσιμο των μαθητών, με διάσπαρτες θλιβερές, μεσαιωνικές εξαιρέσεις που έχουν να κάνουν με συστάσεις για βαμμένα μαλλιά, σκουλαρίκια και μίνι. Ομοίως, η οδηγία που δίνεται πριν τις μαθητικές παρελάσεις, είναι "λευκό πουκάμισο και μπλε ή μαύρη φούστα", πράγμα που, επειδή τα περισσότερα σχολεία δεν είναι κολλέγια με οικόσημο στο πέτο, μπορεί να ερμηνευθεί ποικιλοτρόπως ως προς το Στρίφωμα. Το Στρίφωμα μπορεί να θεωρείς ότι ταιριάζει ή ότι δεν ταιριάζει στην περίσταση "παρέλαση", μπορεί να το θεωρείς κακόγουστο ή όχι, μπορεί τέλος πάντων να σου αρέσει ή να μη σου αρέσει, είναι δικαίωμά σου. Δεν είναι όμως καθόλου δικαίωμά σου να χαρακτηρίζεις βάσει αυτού το κορίτσι που το φοράει. Ή, ορμώμενος από το Στρίφωμα, να κάνεις "πιπεράτα" σχόλια για την ανατομία ανήλικων κοριτσιών, που ντύνονται προφανώς για να βρουν άντρα, "το έκαναν οι προγόνισσές τους, θα το κάνουν και οι τρισέγγονές τους" έγραφε σκαμπρόζικα ένα site. "Αυτές είναι οι Ελληνίδες, κούκλες χωρίς να φορέσουν φουστοζώνες με τον κώλο έξω", γράφτηκε αλλού, δίπλα σε φωτογραφίες κοριτσιών που παρέλασαν με οπάκ καλσόν σε θερμοκρασίες καλοκαιρινές - εύγε, η σεμνότητα πρέπει να διαφυλάσσεται ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών.

Φέτος, στα zoom στα μπουτάκια και τα ντεκολτέ των μαθητριών προστέθηκε και το ενδιαφέρον για τις δασκάλες τους - επειδή ως γνωστόν η δασκάλα είναι πάντα μια κυρία με κότσο και γυαλιά μυωπίας,, καλοκάγαθη αλλά και αυστηρή όταν χρειάζεται, με σεξουαλικότητα τόσο εξουδετερωμένη ώστε να μην είναι απειλητική για τα σπλάχνα μας. Για τα αγόρια μας, που  ανατρέφονται με τρόπο καθώς πρέπει, τόσο, που μια γυναίκα με κολάν και ξανθό μαλλί τα σκανδαλίζει και τα αποπροσανατολίζει από το εντατικό ενδιαφέρον για τις σπουδές τους. Και να σου πω και κάτι; Αν οι καθηγήτριες θέλουν να ψάξουν για άντρα (... και αυτές), να το κάνουν το βράδυ στα μπαρ, όχι σε ώρες σχολείου. "Και άλλη δασκάλα έψαχνε για γαμπρό στην παρέλαση", διάβασα κάπου για μια γυναίκα που φορούσε ροζ ταγέρ πάνω από το γόνατο (είπαμε, ο Έλληνας Άντρας είναι ο μοναδικός λόγος που θέλουμε να δείχνουμε όμορφες). Και να μια ατέλειωτη ιστορία χαρακτηρισμών, tweets, συγκαταβατικών κουνημάτων κεφαλιού, σχολίων περί παρθενίας (!) και slut shaming, σαν να μην έχει γίνει ποτέ, καμιά συζήτηση για το θέμα "εμφάνιση και στερεότυπα".

Τον περασμένο Απρίλιο, ο δεκαεννιάχρονος Trayon Christian από το Queens επισκέφτηκε το Barneys για να αγοράσει μια ζώνη Ferragamo αξίας 350 δολαρίων, χρήματα που μάζευε για μήνες. Με το που πλήρωσε, πήρε την απόδειξή του και βγήκε από την πόρτα του καταστήματος, υπάλληλοι της ασφάλειας του πέρασαν χειροπέδες. Ο ταμίας είχε καλέσει την ασφάλεια επειδή υπέθεσε πως υπήρχε στη μέση απάτη - δεν ήταν δυνατόν ένας μαύρος να είχε χρήματα για τόσο ακριβή ζώνη: α ναι, ο Trayon ήταν μαύρος σε εντελώς λάθος συγκυρία. Και ο μαύρος έχει γερές πιθανότητες να είναι κλέφτης, ακριβώς όπως μια κοπέλα με μίνι στην παρέλαση έχει γερές πιθανότητες να είναι "τσουλάκι" και "πόρνη". Μόνο που για τον "κλέφτη" υπάρχει σαφής ορισμός: είναι αυτός που κλέβει. Η "πόρνη" τι είναι, πέραν του κυριολεκτικού, της γυναίκας δηλαδή που εκδίδεται; Τίποτα. Είναι ένας χαρακτηρισμός κενός περιεχομένου: ακόμα και εκατομμύρια σεξουαλικούς παρτενέρ να έχει μια γυναίκα, το να την αποκαλέσεις "πόρνη" δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια άστοχη προσφώνηση. Ομοίως, υποτιμητικοί χαρακτηρισμοί για μια γυναίκα που φοράει ό,τι γουστάρει, δεν είναι δικαίωμα κανενός - και το να καταλήγεις σε συμπεράσματα για το ποιόν κάποιου που φοράει κάτι που ΕΣΥ δεν εγκρίνεις, είναι από καθόλου αστείο έως bullying.marieclaire.gr