Στις ΗΠΑ αναθερμάνθηκε το ενδιαφέρον για την επονομαζόμενη «ουδετερότητα του δικτύου», μετά την απόφαση ομοσπονδιακού εφετείου με την οποία η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών δεν δικαιούται να την επιβάλλει στους παρόχους υπηρεσιών πρόσβασης. Στις 21 Δεκεμβρίου 2010 ο ρυθμιστής των επικοινωνιών στις ΗΠΑ η FCC (Federal Communications Committee) είχε υιοθετήσει κανόνες που απαγόρευαν στους παρόχους πρόσβασης να μπλοκάρουν «νόμιμη» ιντερνετική κίνηση αν και τους επιτρέπαν να τη διαχειρίζονται «λογικά» στα δίκτυά τους.
Η απόφαση του Εφετείου εκτιμάται ότι θα σημάνει την έναρξη παροχής προπληρωμένων υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου και για την πρόσβαση σε αυτό -δείτε το πρόγραμμα Sponsored data που προσφέρει ήδη η AT&T- ή και την υποχρέωση σε παρόχους περιεχομένου να πληρώνουν έξτρα για να μπαίνουν σε λωρίδα απρόσκοπτης ταχείας κυκλοφορίας.
Από την άλλη, χωρίς την ουδετερότητα μπορεί να μην απολαμβάνουν όλοι οι χρήστες την ίδια ποιότητα χρήσης του μέσου και εκφράζονται φόβοι πως οι μικρότερες ή οι νεοσύστατες εταιρείες παροχής υπηρεσιών (π.χ. περιεχομένου, ηλεκτρονικού εμπορίου) θα πρέπει να καταβάλλουν το τίμημα για να δίνεται προτεραιότητα στην δική τους κίνηση.
Η ίδια απόφαση πάντως -έκτασης 80 σελίδων- προβλέπει πως εταιρείες όπως η AT&T ή η Verizon θα πρέπει να είναι σαφείς όταν μπλοκάρουν, επιβραδύνουν ή επιταχύνουν επιλεκτικά ιντερνετική κίνηση.
Το κυριότερο επιχείρημα των αμερικανών παρόχων -που ακούγεται και στην Ευρώπη- είναι πως εκμεταλλεύονται υπέρ το δέον τα δίκτυά τους οι πάροχοι περιεχομένου, χωρίς να πληρώνουν ανάλογα. Χωρίς τους κανόνες περί ουδετερότητας του δικτύου, οι πάροχοι περιεχομένου και υπηρεσιών θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της υποδομής των δικτύων προς όφελος όλων.
Στην Ευρώπη, δεν υπάρχει ενιαία πολιτική στο θέμα της ουδετερότητας του δικτύου, γνωστό με τον όρο net neutrality. Κάθε κράτος-μέλος ακολουθεί διαφορετική τακτική, παρά το γεγονός ότι στο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 5ης Μαΐου 2010 σχετικά με ένα νέο ψηφιακό θεματολόγιο για την Ευρώπη (2015.eu) καλείται η Επιτροπή, ο Φορέας Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών των Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (BEREC) και οι Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές να προωθήσουν τις διατάξεις σχετικά με την ουδετερότητα του δικτύου, να παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς την εφαρμογή του. Στο ίδιο ψήφισμα ορίζεται πως η νομοθεσία της ΕΕ πρέπει να διατηρήσει τη διάταξη "απλής μετάδοσης" που θεσπίζεται στην οδηγία για το ηλεκτρονικό εμπόριο (2000/31/ΕΚ), ως ζωτικής σημασίας τρόπο, ο οποίος καθιστά δυνατό τον ελεύθερο και ανοικτό ανταγωνισμό στην ψηφιακή αγορά.
Επίσης, στα σχέδια της Επιτροπής για την δημιουργία μιας ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς επικοινωνιών, η επικεφαλής για το ψηφιακό θεματολόγιο Nέλι Κρους σε ομιλία της στις 24 Σεπτεμβρίου 2013 έχει εκφραστεί υπέρ της ουδετερότητας διευκρινίζοντας πως, «εξειδικευμένες υπηρεσίες» που θα έχουν προτεραιότητα στο Ίντερνετ (αναφέροντας ενδεικτικά υπηρεσίες IPTV, e-Health ή εντατικού cloud computing) δεν θα πρέπει να επιβραδύνουν το Ίντερνετ για κανέναν άλλο. In.gr Τεχνολογία
Η απόφαση του Εφετείου εκτιμάται ότι θα σημάνει την έναρξη παροχής προπληρωμένων υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου και για την πρόσβαση σε αυτό -δείτε το πρόγραμμα Sponsored data που προσφέρει ήδη η AT&T- ή και την υποχρέωση σε παρόχους περιεχομένου να πληρώνουν έξτρα για να μπαίνουν σε λωρίδα απρόσκοπτης ταχείας κυκλοφορίας.
Από την άλλη, χωρίς την ουδετερότητα μπορεί να μην απολαμβάνουν όλοι οι χρήστες την ίδια ποιότητα χρήσης του μέσου και εκφράζονται φόβοι πως οι μικρότερες ή οι νεοσύστατες εταιρείες παροχής υπηρεσιών (π.χ. περιεχομένου, ηλεκτρονικού εμπορίου) θα πρέπει να καταβάλλουν το τίμημα για να δίνεται προτεραιότητα στην δική τους κίνηση.
Η ίδια απόφαση πάντως -έκτασης 80 σελίδων- προβλέπει πως εταιρείες όπως η AT&T ή η Verizon θα πρέπει να είναι σαφείς όταν μπλοκάρουν, επιβραδύνουν ή επιταχύνουν επιλεκτικά ιντερνετική κίνηση.
Το κυριότερο επιχείρημα των αμερικανών παρόχων -που ακούγεται και στην Ευρώπη- είναι πως εκμεταλλεύονται υπέρ το δέον τα δίκτυά τους οι πάροχοι περιεχομένου, χωρίς να πληρώνουν ανάλογα. Χωρίς τους κανόνες περί ουδετερότητας του δικτύου, οι πάροχοι περιεχομένου και υπηρεσιών θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της υποδομής των δικτύων προς όφελος όλων.
Στην Ευρώπη, δεν υπάρχει ενιαία πολιτική στο θέμα της ουδετερότητας του δικτύου, γνωστό με τον όρο net neutrality. Κάθε κράτος-μέλος ακολουθεί διαφορετική τακτική, παρά το γεγονός ότι στο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 5ης Μαΐου 2010 σχετικά με ένα νέο ψηφιακό θεματολόγιο για την Ευρώπη (2015.eu) καλείται η Επιτροπή, ο Φορέας Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών των Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (BEREC) και οι Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές να προωθήσουν τις διατάξεις σχετικά με την ουδετερότητα του δικτύου, να παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς την εφαρμογή του. Στο ίδιο ψήφισμα ορίζεται πως η νομοθεσία της ΕΕ πρέπει να διατηρήσει τη διάταξη "απλής μετάδοσης" που θεσπίζεται στην οδηγία για το ηλεκτρονικό εμπόριο (2000/31/ΕΚ), ως ζωτικής σημασίας τρόπο, ο οποίος καθιστά δυνατό τον ελεύθερο και ανοικτό ανταγωνισμό στην ψηφιακή αγορά.
Επίσης, στα σχέδια της Επιτροπής για την δημιουργία μιας ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς επικοινωνιών, η επικεφαλής για το ψηφιακό θεματολόγιο Nέλι Κρους σε ομιλία της στις 24 Σεπτεμβρίου 2013 έχει εκφραστεί υπέρ της ουδετερότητας διευκρινίζοντας πως, «εξειδικευμένες υπηρεσίες» που θα έχουν προτεραιότητα στο Ίντερνετ (αναφέροντας ενδεικτικά υπηρεσίες IPTV, e-Health ή εντατικού cloud computing) δεν θα πρέπει να επιβραδύνουν το Ίντερνετ για κανέναν άλλο. In.gr Τεχνολογία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου