Την εξέλιξη μιας νέας τεχνολογίας που θα δίνει τη δυνατότητα στις αστυνομικές αρχές των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακινητοποιούν οχήματα εξ αποστάσεως, φέρεται να αποκαλύπτει επίσημο ευρωπαϊκό έγγραφο.
Το έγγραφο εμφανίζει την συγκεκριμένη τεχνολογία ως αντικείμενο συζήτησης ευρωπαϊκής επιτροπής στο πλαίσιο των εργασιών της ιρλανδικής προεδρίας της Ε.Ε. το β’ εξάμηνο του 2013 και το οποίο έφερε στη δημοσιότητα η ΜΚΟ για τα ανθρώπινα δικαιώματα Statewatch.
Σύμφωνα με το έγγραφο, η τεχνολογία αναμένεται να είναι διαθέσιμη έως το 2020, καταργώντας την χρήση άλλων αντίστοιχων αλλά επικινδυνότερων μεθόδων όπως τα καρφιά, ο πυροβολισμός των ελαστικών ή άλλες κινηματογραφικές μέθοδοι ανακοπής της πορείας ενός υπόπτου με αυτοκίνητο.
Το project φέρεται να αποτελεί αντικείμενο έρευνας του Ευρωπαϊκού Δικτύου Τεχνολογικών Υπηρεσιών για την Επιβολή του Νόμου (European Network of Law Enforcement Technology Services ή εν συντομία ENLETS), μιας “υπηρεσίας” η οποία ανήκει στον ευρύτερο τομέα ασφάλειας της Ε.Ε. και στην Επιτροπή Πολιτικής και Ασφάλειας όπου υπάγονται και οι Eurojust, Frontex και Europol με στόχο την αποτελεσματικότερη συνεργασία μεταξύ των αστυνομικών αρχών των κρατών-μελών της Ε.Ε
Σε ό,τι αφορά το σκεπτικό που οδήγησε στην αναζήτηση μιας τέτοιας τεχνολογίας στη σχετική έκθεση αναφέρεται ότι: "… τα υπό καταδίωξη αυτοκίνητα μπορούν να αποβούν επικίνδυνα για τους πολίτες. Οι δράστες θα προσπαθήσουν να διαφύγουν μετά από μια παράνομη πράξη. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων η αστυνομία δεν καταφέρνει να συλλάβει τον εγκληματία λόγω της αδυναμίας της να ακινητοποιήσει το όχημα διαφυγής με ασφαλή τρόπο".
Παράλληλα με την εξέλιξη τεχνολογίας ακινητοποίησης οχημάτων εξ αποστάσεως, το έγγραφο αναφέρεται στην τελειοποίηση συστημάτων αναγνώρισης των αριθμών κυκλοφορίας και έξυπνο διαμοιρασμό και διαχείριση πληροφοριών μεταξύ των αρμόδιων υπηρεσιών ανά τις χώρες της Ε.Ε.
Το έγγραφο εμφανίζει την συγκεκριμένη τεχνολογία ως αντικείμενο συζήτησης ευρωπαϊκής επιτροπής στο πλαίσιο των εργασιών της ιρλανδικής προεδρίας της Ε.Ε. το β’ εξάμηνο του 2013 και το οποίο έφερε στη δημοσιότητα η ΜΚΟ για τα ανθρώπινα δικαιώματα Statewatch.
Σύμφωνα με το έγγραφο, η τεχνολογία αναμένεται να είναι διαθέσιμη έως το 2020, καταργώντας την χρήση άλλων αντίστοιχων αλλά επικινδυνότερων μεθόδων όπως τα καρφιά, ο πυροβολισμός των ελαστικών ή άλλες κινηματογραφικές μέθοδοι ανακοπής της πορείας ενός υπόπτου με αυτοκίνητο.
Το project φέρεται να αποτελεί αντικείμενο έρευνας του Ευρωπαϊκού Δικτύου Τεχνολογικών Υπηρεσιών για την Επιβολή του Νόμου (European Network of Law Enforcement Technology Services ή εν συντομία ENLETS), μιας “υπηρεσίας” η οποία ανήκει στον ευρύτερο τομέα ασφάλειας της Ε.Ε. και στην Επιτροπή Πολιτικής και Ασφάλειας όπου υπάγονται και οι Eurojust, Frontex και Europol με στόχο την αποτελεσματικότερη συνεργασία μεταξύ των αστυνομικών αρχών των κρατών-μελών της Ε.Ε
Σε ό,τι αφορά το σκεπτικό που οδήγησε στην αναζήτηση μιας τέτοιας τεχνολογίας στη σχετική έκθεση αναφέρεται ότι: "… τα υπό καταδίωξη αυτοκίνητα μπορούν να αποβούν επικίνδυνα για τους πολίτες. Οι δράστες θα προσπαθήσουν να διαφύγουν μετά από μια παράνομη πράξη. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων η αστυνομία δεν καταφέρνει να συλλάβει τον εγκληματία λόγω της αδυναμίας της να ακινητοποιήσει το όχημα διαφυγής με ασφαλή τρόπο".
Παράλληλα με την εξέλιξη τεχνολογίας ακινητοποίησης οχημάτων εξ αποστάσεως, το έγγραφο αναφέρεται στην τελειοποίηση συστημάτων αναγνώρισης των αριθμών κυκλοφορίας και έξυπνο διαμοιρασμό και διαχείριση πληροφοριών μεταξύ των αρμόδιων υπηρεσιών ανά τις χώρες της Ε.Ε.
Auto Express
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου