Από τον Απρίλιο, σημειώνει το δημοσίευμα, οι Αρχές θα ξεκινήσουν εβδομαδιαίες κληρώσεις, με τις οποίες θα παρέχονται 60 κορυφαία αυτοκίνητα κάθε χρόνο στους καταναλωτές που κάνουν το καθήκον τους και ζητούν αποδείξεις με τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) τους από καφέ, εστιατόρια, μηχανικούς αυτοκινήτων, κομμωτήρια και άλλες επιχειρήσεις.
Ο στόχος είναι να στρατευθούν οι Πορτογάλοι στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, του αθέμιτου ανταγωνισμού και της παραοικονομίας, η οποία εκτιμάται ότι αντιστοιχεί σχεδόν στο ένα πέμπτο του επίσημου πορτογαλικού ΑΕΠ.
Με τη μετατροπή των αποδείξεων σε λαχεία, η κυβέρνηση της Λισαβόνας πιστεύει ότι μπορεί να σφίξει περισσότερο τον κλοιό γύρω από τους φοροφυγάδες, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους για το δημοσιονομικό έλλειμμα, οι οποίοι τέθηκαν με το ύψους 78 δισ. ευρώ πρόγραμμα διάσωσής της.
Ο υφυπουργός Οικονομικών Πάουλο Νούνσιο πιστεύει ότι με την προσφορά στους πολίτες της πιθανότητας να κερδίσουν ένα καινούργιο εκθαμβωτικό αυτοκίνητο, ο αριθμός των συναλλαγών τους που κοινοποιούνται στις φορολογικές Αρχές θα αυξηθεί κατά 50% φέτος.
Το κόστος για τους φορολογούμενους από την αγορά των αυτοκινήτων - ανεπίσημα εκτιμάται σε περίπου 90.000 ευρώ για το καθένα - θα υπερκαλυφθεί κατά πολύ από την αύξηση των φορολογικών εσόδων που πριν δεν δηλώνονταν, υποστηρίζει η κυβέρνηση.
Ωστόσο, η υποδοχή του σχεδίου αυτού έγινε με μία σειρά αντιρρήσεων, που κυμαίνονται από τον τραυματισμό της εθνικής υπερηφάνειας έως ανησυχίες για την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Ο Νούνσιο έγινε δέκτης διαμαρτυριών ότι η κλήρωση αυτοκινήτων δεν ταιριάζει σε μία σύγχρονη ευρωπαϊκή δημοκρατία.
Η πορτογαλική κυβέρνηση εμπνεύστηκε το σχέδιο αυτό από αντίστοιχη λοταρία στην πολιτεία του Σάο Πάολο στη Βραζιλία.
Παρεμφερή σχέδια χρησιμοποιούνται στην Αργεντινή, τη Κολομβία, το Πόρτο Ρίκο και την Ταιβάν.
Η Σλοβακία, η οποία άρχισε από πέρυσι να προσφέρει χρήματα και αυτοκίνητα με κλήρωση σε φορολογούμενους, είναι η μόνη χώρα της Ευρωζώνης που δοκιμάζει την ιδέα της «τυχερής απόδειξης».
«Το μέτρο αυτό μπορεί να πλήττει κάπως την αξιοπρέπειά μας. Αλλά, αυτό που πράγματι αντανακλά το επίπεδο του πολιτισμού μας είναι το ίδιο το πρόβλημα, το γεγονός ότι τόσο μεγάλο εισόδημα δεν δηλώνεται, και όχι το μέτρο που σχεδιάσθηκε για την αντιμετώπισή του», δήλωσε ο Κάρλος Λουρέιρο, φορολογικός εταίρος της εταιρείας Deloitte στη Λισαβόνα.
Οι αντίπαλοι του σχεδίου δηλώνουν ότι αυτό στέλνει λάθος μηνύματα, προωθώντας την εισαγωγή ξένων αυτοκινήτων σε μία χώρα που προσπαθεί να στηριχθεί στις εξαγωγές για την ανάκαμψή της και πλήττοντας τις προσπάθειες να αυξηθεί η χρήση των δημόσιων μέσων μεταφοράς και να μειωθεί η μόλυνση από τα καύσιμα.
Οι μικρές επιχειρήσεις εκτιμούν ότι η καταγραφή του 9ψήφιου ΑΦΜ κάθε πελάτη τους που αγοράζει έναν καφέ ή μία εφημερίδα μπορεί να απαιτήσει 130 εκατομμύρια ώρες εργασίας φέτος - μία απώλεια παραγωγικότητας που η χώρα δύσκολα μπορεί να αντέξει.
Η ένωση ιδιοκτητών καταστημάτων καφέ και εστιατορίων της χώρας, η οποία έχει υποστεί την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στο 23%, ζητά η έκδοση των επίσημων αποδείξεων να μην είναι υποχρεωτική κάτω από ένα ελάχιστο ποσό αγορών - ορισμένου ειδικοί έχουν προτείνει ως ελάχιστο όριο τα 5 ευρώ.
Οι ειδικοί στα φορολογικά δηλώνουν ότι το μέτρο απευθύνεται στην έφεση του τζόγου που έχουν οι Πορτογάλοι και στο κοινωνικό γόητρο που συνδέεται με τα ακριβά αυτοκίνητα.
Ωστόσο, ορισμένοι διαισθάνονται ότι οι πληγέντες από την ύφεση καταναλωτές μπορεί να αποφασίσουν ότι είναι καλύτερο στοίχημα να συμπράξουν με τους φοροφυγάδες.
«Όσοι χρειαστούν έναν υδραυλικό ή έναν ηλεκτρολόγο, υποψιάζομαι ότι θα τους προσελκύσει η έκπτωση που θα έχουν λόγω της μη πληρωμής του ΦΠΑ», δήλωσε ένας φορολογικός σύμβουλος στην Πορτογαλία. nooz.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
¸,ø¤º°`°º¤ø,¸☛❤ Thanks for Comments ❤☚¸,ø¤º°`°º¤ø,¸