Η νέα ρομποτική λιβελούλη θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για πολλές διαφορετικές χρήσεις, όπως το να πετά εφοδιασμένη πάνω από μια μουσική συναυλία ή αθλητικό αγώνα για να βιντεοσκοπεί από οπτικές γωνίες που είναι αδύνατο να πετύχει ένας άνθρωπος, ή να
πετά σε κλειστούς χώρους (ορυχεία, κτίρια κ.α.), μετά από ένα ατύχημα ή φυσική καταστροφή, μεταφέροντας πληροφορίες για τυχόν επιζώντες.
Σύμφωνα με τον Γκουίντο ντε Κρουν. οι χρήσεις του drone δεν περιορίζονται στα παραπάνω, καθώς η μηχανική λιβελούλη θα μπορεί «να τριγυρνά μέσα σε θερμοκήπια για να εντοπίζει τα φρούτα που έχουν πια ωριμάσει» ή, ακόμα, «για πρώτη φορά να παίζει το ρόλο της ιπτάμενης νεράιδας σε ένα θεματικό πάρκο ψυχαγωγίας».
Το έντομο ρομπότ είναι εξοπλισμένο με δύο βιντεοκάμερες (που από κοινού αναπαράγουν την τρισδιάστατη ανθρώπινη όραση), ένα υπολογιστή που αποτελεί τον «εγκέφαλό» της και την καθοδηγεί, καθώς και τεχνητά φτερά με άνοιγμα 28 εκατοστών (δύο σε κάθε πλευρά).
Βέβαια, η μηχανική λιβελούλη δεν είναι το πρώτο ρομποτικό έντομο, καθώς το πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ έχει δημιουργήσει την μέλισσα Robobee, η οποία όμως δεν θεωρείται αυτόνομη καθώς εξαρτάται από από τον ανθρώπινο έλεγχο για καθοδήγηση και παροχή ενέργειας.
Η «λιβελλούλη» DelFly Explorer διαθέτει μια μικρή μπαταρία λιθίου - πολυμερούς, η οποία της επιτρέπει να πετά αυτόνομα έως εννέα λεπτά, ενώ ο υπολογιστικός «εγκέφαλός» της, χάρη στους ειδικά σχεδιασμένους αλγόριθμους του λογισμικού του, παίρνει αυτόνομες αποφάσεις. Το ρομποτάκι, που είναι κατασκευασμένο από ελαφρά συνθετικά υλικά όπως αναθρακονήματα, είναι επίσης εφοδιασμένο με γυροσκόπια και ένα βαρόμετρο για τον υπολογισμό του ύψους που πετά.
Ο πρόδρομος του «DelFly Explorer» ήταν πριν εννέα χρόνια το πολύ μεγαλύτερο «DelFly 1» από φοιτητές του Τμήματος Αεροδιαστημικής του ίδιου ολλανδικού πανεπιστημίου, ενώ -μετά από συνεχείς βελτιώσεις και σμικρύνσεις- παρουσιάστηκε το 2008 το «DelFly Micro». Το τελευταίο, έχοντας άνοιγμα φτερών συνολικού μήκους δέκα εκατοστών, είχε τότε χαρακτηριστεί από το Βιβλίο Ρεκόρ Γκίνες ως «το μικρότερο αεροσκάφος στον κόσμο, εφοδιασμένο με κάμερα».
Πάντως, όπως παραδέχτηκε ο Γκουίντο ντε Κρουν, είναι προς το παρόν δύσκολο να κατασκευαστούν ολόκληρα σμήνη τέτοιων ρομποτικών εντόμων, κυρίως λόγω των περιορισμών στη ζωή της μπαταρίας τους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
¸,ø¤º°`°º¤ø,¸☛❤ Thanks for Comments ❤☚¸,ø¤º°`°º¤ø,¸