Σαράντα τρία εκατομμύρια τηλεθεατές στις ΗΠΑ -το μεγαλύτερο τηλεοπτικό κοινό της τελευταίας δεκαετίας- παρακολούθησαν την τελετή απονομής των Οσκαρ την περασμένη Κυριακή. Εντυπωσιακό ποσοστό, που θα μπορούσε να ιδωθεί ως μία ακόμη απόδειξη της ανθεκτικής στο χρόνο επιδραστικότητας της αμερικανικής κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Από την άλλη, όμως, μπορεί να συνδεθεί με άλλα νούμερα, όπως τα 4,7 εκατομμύρια μηνύματα του Twitter που αφορούσαν τα Οσκαρ, σύμφωνα με την εταιρία Twitter Inc. Είναι χαρακτηριστικό ότι η δραστηριότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια του σόου αυξήθηκε κατά 75% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.
Αλλωστε, κυριάρχησε στα μέσα η περίφημη «σέλφι» με κάποια από τα λαμπρότερα και πιο αγαπημένα πρόσωπα του Χόλιγουντ να χαμογελούν σε κλίμα που παρέπεμπε περισσότερο σε αυθόρμητη φωτογραφία μεγάλης, χαλαρής παρέας. Η συγκεκριμένη φωτογραφία έκανε κυριολεκτικά το γύρο του κόσμου, έγινε το πιο δημοφιλές tweet όλων των εποχών με 1,7 εκατ. retweets σε λιγότερο από μία ώρα, ενώ η σελίδα του Twitter έπεσε, αφότου το tweet της Ντε Τζένερις έγινε viral!
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Wall Street Journal», βέβαια, η φωτογραφία ίσως να αποτελεί και την πιο επιτυχημένη τοποθέτηση προϊόντος τα τελευταία χρόνια, αφού η εταιρία Samsung δαπάνησε 20 εκατομμύρια δολάρια για διαφήμιση στα διαλείμματα κατά τη διάρκεια της τελετής της Ακαδημίας. Πάντα σύμφωνα με την έγκυρη εφημερίδα, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η συγκεκριμένη φωτογραφία βγήκε με Samsung Galaxy, και με προτροπή της οικοδέσποινας Ελεν ΝτεΤζένερις, η οποία είχε τη συσκευή ανά χείρας σε πολλές χρονικές φάσεις της βραδιάς.
Ομως, η μεγαλύτερη γιορτή του κινηματογράφου αφορά πάνω απ' όλα (πέρα από τις εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί) τις ερμηνείες και τις ταινίες. Τα χρυσά αγαλματίδια μοιράστηκαν χωρίς μεγάλες εκπλήξεις, με μεγάλο νικητή της βραδιάς το «12 Χρόνια Σκλάβος» (από την ίδια ταινία βραβεύτηκε επίσης η γλυκύτατη Λουπίτα Νιόνγκο στην κατηγορία Β΄ γυναικείου ρόλου και συγκίνησε με τη σεμνή της ομιλία).
Πέρα από το σημαντικό Οσκαρ σκηνοθεσίας, η ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν «Gravity» κατόρθωσε να διακριθεί μόνο στα Οσκαρ τεχνικών κατηγοριών, τα οποία όμως και σάρωσε.
Το «Dallas Buyers Club» χάρισε δύο Οσκαρ στους πρωταγωνιστές του, τον Μάθιου Μακόναχι για τον πρώτο ρόλο και το Τζάρεντ Λίτο για Β΄ ανδρική ερμηνεία. Μεγαλύτερο φαβορί από την Κέιτ Μπλάνσετ για Οσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου μάλλον δεν υπήρχε, και πράγματι δε διέψευσε τις προσδοκίες.
«H βασίλισσα του χιονιού» της Ντίσνεϊ κυριάρχησε στην κατηγορία κινούμενων σχεδίων, ενώ όλοι υποκλίθηκαν στην «Τέλεια Ομορφιά» του Πάολο Σορεντίνο, με τη γείτονα χώρα να πανηγυρίζει για το Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας. Τέλος, Οσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ απέσπασε το «Λίγα μέτρα από τη διασημότητα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου