H σουηδική φίρμα ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει ένα νέο σύστημα το οποίο θα μπορεί να ανιχνεύσει το κατά πόσο ο οδηγός προσέχει το δρόμο και να προετοιμάζει αναλόγως τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου.
Το Driver State Estimation, όπως ονομάζεται το σύστημα, αξιοποιώντας μια σειρά αισθητήρων τοποθετημένων σε διαφορετικά σημεία του ταμπλό, ελέγχει τη θέση του κεφαλιού, των ματιών και των βλεφάρων του οδηγού, αναλύει τα στοιχεία και, συνδυαστικά με τα ήδη υπάρχοντα συστήματα αποτροπής συγκρούσεων και ατυχημάτων της σουηδικής εταιρείας, μπορεί να διασφαλίσει ότι ο οδηγός δεν θα εμπλακεί σε ατύχημα ακόμα και αν η προσοχή του δεν είναι στραμμένη εκεί όπου θα έπρεπε.
Παράλληλα, μπορεί να ανιχνεύσει την κούραση του οδηγού και σε περίπτωση που τα μάτια του "κλείνουν" να τον αφυπνίσει. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί, ότι οι αισθητήρες του συστήματος αξιοποιούν υπέρυθρες ακτίνες οι οποίες μπορούν να ανιχνεύσουν με ακρίβεια μια σειρά παραμέτρων κίνησης αλλά, δεν ενοχλούν τον οδηγό καθώς το μήκος κύματος που έχει επιλεγεί δεν ανιχνεύεται από το ανθρώπινο μάτι.
Όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο Per Landfors, επικεφαλής εξέλιξης του Driver State Estimation το οποίο έχει ήδη τοποθετηθεί δοκιμαστικά σε αυτοκίνητα: "Από την στιγμή που το αυτοκίνητο μπορεί να ανιχνεύσει το κατά πόσο ο οδηγός προσέχει ή όχι, μπορεί και να προσαρμόσει και αναλόγως τα συστήματα ασφαλείας. Για παράδειγμα, τα περιφερειακά συστήματα υποστήριξης μπορούν να ενεργοποιούνται αργότερα σε περίπτωση που ο οδηγός είναι συγκεντρωμένος και νωρίτερα όταν η προσοχή του οδηγού είναι στραμμένη αλλού".
Πέρα από την ασφάλεια, σε επόμενο βήμα, η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να αξιοποιηθεί και για την αυτόματη παραμετροποίηση του καθίσματος, αλλά και των περιφερειακών συστημάτων παντός είδους, καθώς οι αισθητήρες θα μπορούν να αναγνωρίσουν και να ταυτοποιήσουν κάθε οδηγό-χρήστη με τις προτιμήσεις του.
Επιπλέον, όπως σημειώνει η Volvo, το σύστημα θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα αυτοκίνητα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης καθορίζοντας κατά πόσο ο οδηγός είναι σε θέση να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του ή όχι, πάντα στο πλαίσιο του γενικότερου στόχου της φίρμας, για μηδενικούς θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς σε αυτοκίνητά της έως το 2020.
Το Driver State Estimation, όπως ονομάζεται το σύστημα, αξιοποιώντας μια σειρά αισθητήρων τοποθετημένων σε διαφορετικά σημεία του ταμπλό, ελέγχει τη θέση του κεφαλιού, των ματιών και των βλεφάρων του οδηγού, αναλύει τα στοιχεία και, συνδυαστικά με τα ήδη υπάρχοντα συστήματα αποτροπής συγκρούσεων και ατυχημάτων της σουηδικής εταιρείας, μπορεί να διασφαλίσει ότι ο οδηγός δεν θα εμπλακεί σε ατύχημα ακόμα και αν η προσοχή του δεν είναι στραμμένη εκεί όπου θα έπρεπε.
Παράλληλα, μπορεί να ανιχνεύσει την κούραση του οδηγού και σε περίπτωση που τα μάτια του "κλείνουν" να τον αφυπνίσει. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί, ότι οι αισθητήρες του συστήματος αξιοποιούν υπέρυθρες ακτίνες οι οποίες μπορούν να ανιχνεύσουν με ακρίβεια μια σειρά παραμέτρων κίνησης αλλά, δεν ενοχλούν τον οδηγό καθώς το μήκος κύματος που έχει επιλεγεί δεν ανιχνεύεται από το ανθρώπινο μάτι.
Όπως δηλώνει χαρακτηριστικά ο Per Landfors, επικεφαλής εξέλιξης του Driver State Estimation το οποίο έχει ήδη τοποθετηθεί δοκιμαστικά σε αυτοκίνητα: "Από την στιγμή που το αυτοκίνητο μπορεί να ανιχνεύσει το κατά πόσο ο οδηγός προσέχει ή όχι, μπορεί και να προσαρμόσει και αναλόγως τα συστήματα ασφαλείας. Για παράδειγμα, τα περιφερειακά συστήματα υποστήριξης μπορούν να ενεργοποιούνται αργότερα σε περίπτωση που ο οδηγός είναι συγκεντρωμένος και νωρίτερα όταν η προσοχή του οδηγού είναι στραμμένη αλλού".
Πέρα από την ασφάλεια, σε επόμενο βήμα, η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να αξιοποιηθεί και για την αυτόματη παραμετροποίηση του καθίσματος, αλλά και των περιφερειακών συστημάτων παντός είδους, καθώς οι αισθητήρες θα μπορούν να αναγνωρίσουν και να ταυτοποιήσουν κάθε οδηγό-χρήστη με τις προτιμήσεις του.
Επιπλέον, όπως σημειώνει η Volvo, το σύστημα θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα αυτοκίνητα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης καθορίζοντας κατά πόσο ο οδηγός είναι σε θέση να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του ή όχι, πάντα στο πλαίσιο του γενικότερου στόχου της φίρμας, για μηδενικούς θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς σε αυτοκίνητά της έως το 2020.
auto.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου