Σύμφωνα με τα όσα έχουν δει μέχρι στιγμής το φως της δημοσιότητας, η ΕΕ εξετάζει την δραστική μεταβολή της σχεδίασης των βαρέων φορτηγών, σε μια προσπάθεια να τα καταστήσει ασφαλέστερα και πιο οικονομικά.
Οι αρμόδιοι Επίτροποι της ΕΕ έχουν επανειλημμένως εκφράσει την πεποίθηση πως η σχεδίαση των βαρέων φορτηγών που κινούνται στο οδικό δίκτυο της ευρύτερης επικράτειας της ΕΕ, επιβάλλεται να τροποποιηθεί σημαντικά προκειμένου να διασφαλιστούν σημαντικές μειώσεις τόσο στη μέση κατανάλωση καυσίμου τους.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Τύπο της Μ. Βρετανίας, το αντίστοιχο υπουργείο Μεταφορών αναμένεται να προβεί σε θεσμικές τροποποιήσεις που θα αφορούν στην μορφή των βαρέων φορτηγών που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους της Γηραιάς Αλβιώνας, το αργότερο μέχρι το 2022.
«Τα τούβλα δεν είναι αεροδυναμικά»
Με αυτή την διατύπωση, ο Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, κ. S. Kalas, έχει στο παρελθόν τοποθετηθεί επί του θέματος, δηλώνοντας πως η μορφή των βαρέων φορτηγών επιβάλλεται να αλλάζει ριζικά, με σαφή οφέλη σε πολλούς τομείς.
Στις προτάσεις που αναμένεται να επεξεργαστούν οι αρμόδιοι φορείς της Μ. Βρετανίας, συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων αλλαγές όπως η μεγέθυνση του παρμπρίζ των φορτηγών, η δημιουργία μιας –πιο καμπύλης- σχεδίασης για το εμπρόσθιο τμήμα των οχημάτων καθώς και η δημιουργία μεγαλύτερων ζωνών παραμόρφωσης στα φορτηγά, σε μια προσπάθεια να αυξηθεί το επίπεδο της παθητικής ασφάλειας τους και για τους επιβάτες των υπόλοιπων οχημάτων σε περίπτωση σύγκρουσης με αυτά.
Φυσικά, η δημιουργία ενός πιο αεροδυναμικού σχήματος για τα βαρέα φορτηγά θα έχει θεαματικά αποτελέσματα στον τομέα της μείωσης της μέσης κατανάλωσης καυσίμου τους, αν αναλογιστούμε και την δήλωση του κ. Kalas.
Σε ότι αφορά τις αλλαγές στην αγορά της Μ. Βρετανίας, οι ειδικοί υπολογίζουν πως θα υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις αμέσως μετά της ευρωεκλογές του Μαϊου.
Συγκεκριμένα, στην περίπτωση που τα αρμόδια όργανα της ΕΕ αποφασίσουν να δρομολογήσουν σχετικές αλλαγές στη νομοθεσία που αφορά στις διαστάσεις και την σχεδίαση των βαρέων φορτηγών, οι ειδικοί υπολογίζουν πως μέσα σε μια 7ετία, θα ψηφιστούν σχετικοί νόμοι που θα επιβάλλουν στους μεταφορείς να αντικαταστήσουν τον στόλο των οχημάτων τους.
Σε κάθε περίπτωση, οι αλλαγές που μέχρι στιγμής έχουν επεξεργασθεί από τους αρμόδιους φορείς της ΕΕ σε συνεργασία με διεθνείς οργανισμούς, προβλέπουν τα εξής οφέλη από τις όποιες αλλαγές στη σχεδίαση των φορτηγών:
-Αεροδυναμική – Οικονομία: Η βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή των βαρέων φορτηγών θα μειώσει σημαντικά τη μέση κατανάλωση καυσίμου τους, με αποτέλεσμα την μείωση του κόστους μεταφοράς προϊόντων κατά χιλιάδες ευρώ ανά όχημα και δρομολόγιο.
-¶νεση: Η αύξηση του μεγέθους της καμπίνας στα φορτηγά θα επιφέρει σαφή οφέλη στην χωροταξική τους διαρρύθμιση και στις παροχές προς τους οδηγούς.
-Ορατότητα: Η νέα σχεδίαση με τα μεγαλύτερα παρμπρίζ, θα μειώσει αισθητά τα λεγόμενα «νεκρά» σημεία, στο περιμετρικό οπτικό πεδίο του οδηγού του φορτηγού.
-Ασφάλεια: Η εξέλιξη μεγαλύτερων ζωνών «παραμόρφωσης» στο εμπρόσθιο τμήμα των μελλοντικών φορτηγών, θα συμβάλλει στην βελτίωση της παθητικής ασφάλειας για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου.autotritipro.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου