Οι φοροαπαλλαγές για τους ιδιοκτήτες πλοίων στην Ελλάδα είναι οι μεγαλύτερες που ισχύουν παγκοσμίως!

Δημοσίευμα του «Spiegel» παρουσιάζει τις σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές των «καραβοκύρηδών» μας που όλοι μαζί πλήρωσαν το 2012 φόρους 15 εκατ. ευρώ –οι ναυτικοί 55 εκατ.– ενώ παρήγγειλαν 275 πλοία αξίας 10 δισ.Ανέγγιχτοι από την κρίση παραμένουν οι Ελληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με εκτενές δημοσίευμα στην έντυπη έκδοση του γερμανικού περιοδικού Spiegel, που κυκλοφορεί σήμερα. Οπως προκύπτει μάλιστα από τα αποσπάσματα του αποκαλυπτικού ρεπορτάζ, που προδημοσιεύτηκαν χθες στην ηλεκτρονική έκδοση, οι φοροαπαλλαγές για τους ιδιοκτήτες πλοίων στην Ελλάδα είναι οι μεγαλύτερες που ισχύουν παγκοσμίως!

Για την ακρίβεια, η φορολόγηση είναι τόσο χαμηλή, ώστε να δημιουργεί… αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς η εξαιρετικά χαμηλή φορολόγηση –σε σχέση με τους τεράστιους τζίρους– επιτρέπει στους Ελληνες καραβοκύρηδες να απολαμβάνουν πολύ υψηλή ρευστότητα, παρά την κρίση που επικρατεί στη διεθνή ναυσιπλοΐα. Ρευστότητα που με τη σειρά της τούς επιτρέπει να παραγγέλνουν το ένα πλοίο μετά το άλλο, «σαν να μην υπήρχε ποτέ κρίση στη ναυτιλία»!Οπως αναφέρει το άρθρο με τον εύγλωττο τίτλο «Πλούτος και κρυψίνοια», μόνο το 2012 οι εφοπλιστές μας είχαν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 275 καινούργιων πλοίων, αξίας 10 δισ. ευρώ, ενώ άλλα τόσα ξόδεψαν για την «ανακαίνιση» των ιδιόκτητων εμπορικών στόλων τους. «Τάση» που συνεχίζεται και το 2014, αφού μόνο τις πρώτες εβδομάδες του τρέχοντος έτους το κόστος για παραγγελίες καινούργιων πλοίων και αγορές μεταχειρισμένων ανέρχεται στα 5 δισ. ευρώ. Οπως δηλώνει βέβαια στο περιοδικό ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, «τα χρήματα αυτά προέρχονται από τις δικές μας τσέπες». Ομως το Spiegel αμφισβητεί αυτή την πρόταση, εκτιμώντας –με βάση διεθνείς αναλύσεις ειδικών– ότι πολλά από αυτά τα χρήματα είναι… δικά μας, του Ελληνικού Δημοσίου δηλαδή, καθώς από το 2002 ώς σήμερα οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν τσεπώσει αφορολόγητα τουλάχιστον 140 δισ. ευρώ! Αλλά και πέραν αυτού βάσει των γνωστών 58 «ειδικών ρυθμίσεων», οι περίπου 800 ελληνικές οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους.
Ο κ. Βενιάμης υποστηρίζει από τη μεριά του πως οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρους «όπως και οι άλλοι ιδιώτες». Βασιζόμενο σε στοιχεία ελληνικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, το «Spiegel» γράφει ότι το 2012 οι εφοπλιστές πλήρωσαν ως ιδιώτες φόρους ύψους μόλις 15 εκατ. ευρώ, την ώρα που οι Ελληνες ναυτικοί κατέβαλαν σχεδόν τετραπλάσιους φόρους, ύψους 55 εκατ. ευρώ!
Το άρθρο υπενθυμίζει βεβαία πως οι εφοπλιστές, υπό ισχυρή πλέον πίεση να… δώσουν κάτι παραπάνω, σε μια κοινωνία που αγκομαχά από την υπερφορολόγηση, υποσχέθηκαν ως «εθελοντική συνεισφορά» τον διπλασιασμό του φόρου στο τονάζ των πλοίων για τα επόμενα τρία χρόνια. Οπως όμως γράφει το γερμανικό περιοδικό, ενώ η κυβέρνηση αναμένει από αυτόν τον διπλασιασμό ετήσια έσοδα ύψους 140 εκατ. ευρώ, οι εφοπλιστές τα υπολογίζουν σε λιγότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ…efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

¸,ø¤º°`°º¤ø,¸☛❤ Thanks for Comments ❤☚¸,ø¤º°`°º¤ø,¸