Η Citroen στα πολλά χρόνια αυτοκινητικού βίου είχε και περίεργες «αναλαμπές». Ήταν στις αρχές της δεκαετίας του 1970 όταν κατασκεύασε ένα διθέσιο ελικόπτερο προκειμένου να διευρύνει το εργασιακό της πεδίο με νέες δραστηριότητες. Το RE-2 χρησιμοποιούσε έναν κινητήρα wankel ο οποίος απέδιδε
μεταξύ 170-190 ίππους αναλόγως του καυσίμου και του set-up. Ο κινητήρας τοποθετήθηκε αρχικά στην GS Birotor που παρουσιάστηκε το 1973. Πουλήθηκαν 850 αυτοκίνητα, αλλά η τεχνολογία του wankel έδωσε ώθηση στο τμήμα έρευνας κι εξέλιξης της Citroen να μπει στα «χωράφια» της αεροναυπηγικής. Το ελικόπτερο ζύγιζε κενό 700 κιλά και μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 205 km/h με αυτονομία 430 χιλιομέτρων. Σκοπός του RE-2 ήταν να ανταγωνιστεί το Αμερικάνικο Bell 47 που χρησιμοποιούνταν ευρέως στη Γαλλία και να πάρει η Citroen ένα μερίδιο αγοράς. Τελικά το πρωτότυπο πήρε προσωρινή άδεια πτήσεων από τη γαλλική κυβέρνηση και συμπλήρωσε 38 ώρες δοκιμών πριν προσγειωθεί για τελευταία φορά. Το σχέδιο ναυάγησε και τον Μάιο του 1979 το RE-2 τοποθετήθηκε στη δέουσα θέση στο Μουσείο της Citroen μεταξύ των αποτυχημένων ιδεών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου