Cocktail blog

Πως να Πετύχετε στο Google AdWords

Καλό φθινόπωρο! Σήμερα στο παρόν Newsletter σας έχω κάτι πολύ ενδιαφέρον… Θα σας αποκαλύψω ένα εξαιρετικό τρόπο για να μειώσετε άμεσα τη δαπάνη σας στο AdWords και θα σας διηγηθώ μια ιστορία σχετικά με το πώς ένα Car Wash και ένα φύλλο χαρτί οδήγησαν σε θεαματικά και άκρως προβλέψιμα αποτελέσματα στο Google AdWords.

Αφορμή για αυτό το Newsletter είναι πως το τελευταίο διάστημα πολλοί πελάτες μας που έτρεχαν μόνοι τους διαφήμιση στο Google, άρχισαν να μας καλούν για βοήθεια:


Είτε γιατί παρατήρησαν πτώση στις πωλήσεις τους αν και αύξησαν το ποσό της δαπάνης
Είτε γιατί η διαφήμιση δεν εμφανίζονταν ψηλά στην σελίδα όπως παλιά
Είτε γιατί συνειδητοποίησαν ότι πια η διαφήμιση AdWords δεν είναι συμφέρουσα


Καθώς λοιπόν κάναμε την αρχική μελέτη για τους λόγους που συνέβη αυτό, άρχισε να ξεδιαλύνεται το μυστήριο. Μετά από κάποια περιστατικά ήταν πια ολοφάνερο…

Είναι εύκολο να στήσει κάποιος μια καμπάνια Google AdWords. Το κάνει και ένα 10χρονο!

Είναι πολύ δύσκολο όμως να γίνει επιτυχημένη η καμπάνια και να βγάζει με το παραπάνω τα χρήματά της.

Θα μου πείτε: «Κάρολε, αυτό δε συνέβαινε και παλιά;»

Βεβαίως και συνέβαινε, αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό από ότι τώρα. Το τελευταίο διάστημα ο Δείκτης Δυσκολίας στο AdWords αυξήθηκε κατακόρυφα για 2 βασικούς λόγους:

Αυξήθηκε ο αριθμός των διαφημιζομένων θεαματικά λόγω ωρίμανσης της αγοράς αλλά και λόγω της αυξημένης δυσκολίας του SEO (Panda, Penguin, Hummingbird, Payday Loan Penalties,…)
Αυξήθηκε κατά πολύ η πολυπλοκότητα των ρυθμίσεων στο AdWords λόγω πολλών νέων λειτουργιών που προσέθεσε η Google (Enhanced campaigns, ad extensions, rules…)
Όσοι διαχειρίζονται τακτικά τη διαφημιστική τους καμπάνια με έξυπνο τρόπο, τη βελτιστοποιούν συνεχώς, και παράλληλα αξιοποιούν τις νέες δυνατότητες του AdWords, κερδίζουν βγαίνοντας μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Πόσοι είναι αυτοί; Ελάχιστοι!

Οι υπόλοιποι προσπαθούν να ανακτήσουν έδαφος αυξάνοντας το Budget και ανεβάζοντας τα κόστη ανά κλικ. Φαύλος κύκλος…

Στο Newsletter αυτό δεσμεύομαι να σας βοηθήσω να ανεβείτε τουλάχιστον ένα σκαλί πάνω σε γνώση ώστε να αυξήσετε τις πιθανότητες επιτυχίας σας στο AdWords!

Πως μπορεί λοιπόν κάποιος να φτιάξει μια πετυχημένη διαφήμιση στο Google AdWords?

Θα χρειαστεί λίγη θεωρία στο σημείο αυτό.

Ad Rank!

Η κατάταξη μιας διαφήμισης στο AdWords δεν εξαρτάται μόνο από τα χρήματα που είστε διατεθειμένοι να δώσετε ανά κλικ (CPC). Υπάρχει και ένας άλλος εξίσου σημαντικός παράγοντας που είναι ο Δείκτης Ποιότητας (Quality Score).

Ad Rank = CPC * Quality Score

Όσο πιο υψηλό είναι το Ad Rank τόσο πιο υψηλή είναι η κατάταξη σας στη διαφήμιση. Επομένως διατηρώντας το ίδιο ποσό ανά κλικ μπορείτε να βγείτε πιο ψηλά στη διαφήμιση βελτιώνοντας το δείκτη ποιότητας, αντί να αυξάνετε συνεχώς τη δαπάνη. Επίσης αν έχετε καλή κατάταξη στη διαφήμιση και θέλετε να την κρατήσετε, μπορείτε να μειώσετε τη δαπάνη δηλαδή το ποσό ανά κλικ αν καταφέρετε να αυξήσετε το δείκτη ποιότητας. Καταπληκτικό; Αντιλαμβάνεστε λοιπόν την εξαιρετική σημασία του δείκτη ποιότητας.

Ας δούμε λοιπόν τι είναι αυτός ο περιβόητος δείκτης ποιότητας στο AdWords που παίζει τόσο σπουδαίο ρόλο.

Ο δείκτης ποιότητας είναι ένα νούμερο από το 1 ως το 10 με το οποίο η Google βαθμολογεί κάθε λέξη κλειδί στο λογαριασμό σας. Είναι μια εκτίμηση της ποιότητας των διαφημίσεων σας και των σελίδων προορισμού που ενεργοποιούνται από τη λέξη-κλειδί.

Ένας υψηλός δείκτης ποιότητας σημαίνει ότι η διαφήμισή σας και η σελίδα προορισμού είναι συναφείς και χρήσιμες σε κάποιον που βλέπει τη διαφήμιση σας.

Πρακτικά λοιπόν συμπεραίνουμε πως έχετε υψηλότερες πιθανότητες επιτυχίας για τη λέξη-κλειδί έπιπλα κήπου αν έχετε μια διαφήμιση συγκεκριμένα για έπιπλα κήπου και προσγειώνετε τους χρήστες σε μια σελίδα στο site σας που μιλά για έπιπλα κήπου και όχι γενικά έπιπλα κάθε είδους.

Η Google επιβραβεύει τους διαφημιζόμενους που έχουν υψηλούς δείκτες ποιότητας με:

Μείωση του ποσού ανά κλικ που χρειάζεται να δίνουν (χαμηλότερο κόστος)
Υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης στη διαφήμιση (περισσότερες εμφανίσεις και ίσως κλικ)
Υψηλότερη κατάταξη στη διαφήμιση
Όλοι θα το θέλαμε αυτό, δηλαδή και να δίνουμε λιγότερα χρήματα και να βγαίνουμε πιο συχνά και πιο ψηλά στη διαφήμιση!

Σημειώστε εδώ πως ο Δείκτης Ποιότητας παίζει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο στην εμφάνιση της διαφήμισης στις 3 πρώτες θέσεις στο πάνω μέρος, που τις κυνηγούν βέβαια όλοι γιατί παίρνουν πολύ περισσότερα κλικ από τις δεξιά θέσεις.

Στη GIM έχουμε δαπανήσει δεκάδες χιλιάδες ευρώ σε δικά μας AdWords Campaigns για να δούμε τι δουλεύει και τι όχι στη διαφήμιση, προσπαθώντας να βρούμε κάθε κόλπο που μπορεί να αυξήσει το δείκτη ποιότητας. Ξέρετε που καταλήξαμε;

Ο πιο σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει το δείκτη ποιότητας είναι το CTR, δηλαδή η συχνότητα με την οποία οι χρήστες κάνουν κλικ τη διαφήμιση όταν τη βλέπουν. CTR 1% σημαίνει πως η διαφήμιση γίνεται κλικ μόνο μια φορά κάθε 100 φορές που εμφανίζεται. Εμείς στοχεύουμε σαφώς πιο ψηλά! Όσο πιο υψηλό CTR τόσο πιο υψηλός και ο δείκτης ποιότητας.

Το γεγονός ότι το CTR παίζει τόσο σημαντικό ρόλο το επιβεβαιώνουμε και από τις εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ Budget που διαχειριζόμαστε με επιτυχία κάθε χρόνο για λογαριασμό των Πελατών μας.

Για ένα υψηλό CTR απαιτείται πολύ καλή έρευνα για να ανακαλύψουμε τι ζητά το Target Group, συγκεκριμένο τρόπο στησίματος των ομάδων διαφημίσεων με βάση τα Best Practices που έχει συλλέξει η GIM και συνεχής δοκιμή νέων ιδεών. Είναι ένας συνεχής αγώνας για βελτιστοποίηση που δεν τελειώνει ποτέ.

Ανέφερα Best Practices, σωστά; Μια καλή συλλογή από «Βέλτιστες Πρακτικές» δρα ως Shortcut για την επιτυχία, μειώνει δηλαδή δραματικά το χρόνο που απαιτείται μέχρι να στηθεί σωστά η καμπάνια διαφήμισης και αφαιρεί την ανάγκη για συνεχείς μαντεψιές. Η επιτυχία γίνεται πιο προβλέψιμη. Και αυτή είναι η δεύτερη δυνατή συμβουλή αυτού του Newsletter.

Η ανάγκη για Best Practices και συνεχείς ελέγχους ότι ακολουθούνται τα Best Practices δημιουργήθηκε το 2010, όταν ο καλός φίλος και Συνεργάτης Πολυχρόνης Πανταζής μου διηγήθηκε μια ιστορία για ένα Πλυντήριο Αυτοκινήτων στην Περιοχή του. Σας είχα υποσχεθεί να σας διηγηθώ μια ιστορία στην αρχή αυτού του Newsletter, και δεν το ξεχνάω J

Ο Ιδιοκτήτης του Πλυντηρίου ήταν γνωστός του Πολυχρόνη και γνώριζε το επιχειρηματικό του δαιμόνιο. Όταν λοιπόν τον χτύπησε δυνατά η Κρίση ρώτησε τον Πολυχρόνη για τη συμβουλή του: τι να κάνει για να σώσει την επιχείρησή του. Ο Πολυχρόνης του ζήτησε μερικές μέρες να το σκεφτεί, και επέστρεψε με μια φοβερή ιδέα.

«Ποιοτικό Checklist»

«Κάθε υπάλληλος του Πλυντήριού θα ακολουθεί συγκεκριμένες Βέλτιστες Πρακτικές και σε ένα φύλλο χαρτί θα σημειώνει σε ένα Checklist, ένα-ένα ότι έχει κάνει. Εξωτερικός Καθαρισμός (check), Τζάμια (check), αέρα στα λάστιχα (check) κ.ο.κ. Το χαρτί αυτό θα το υπογράφει ο υπάλληλος και ο Υπεύθυνος του Πλυντηρίου θα το δίνει μετά στον Πελάτη».

Με αυτό τον τρόπο το Πλυντήριο θα διαφοροποιούνταν πλήρως από τον ανταγωνισμό του (όπως τα φθηνά βενζινάδικα) και ο Πελάτης θα αντιλαμβανόταν πολύ υψηλότερη Ποιότητα και Οργάνωση με Standardization. Επομένως θα ήξερε πως κάθε φορά που θα πήγαινε εκεί θα έχαιρε της ίδιας υψηλής ποιότητας υπηρεσία και δε θα το ρίσκαρε να πάει αλλού για να γλιτώσει λίγα ευρώ.

Όταν μου διηγήθηκε το συμβάν αυτό ο Πολυχρόνης μου έκανε αμέσως νόημα, και ως γνωστός τελειομανής, ξεκίνησα να συλλέγω Best Practices και να φτιάχνω Checklists για την κατασκευή Sites και Eshops, το Project Management, το SEO, το Social Media Marketing, το Email Marketing και βεβαίως το Google AdWords.

Οκτώ μήνες μετά καθώς περνάγαμε από το δρόμο που ήταν το Πλυντήριο Αυτοκινήτων, το είδαμε κλειστό και αναρωτήθηκα τι απέγινε. Δυστυχώς δε μου έκανε εντύπωση όταν μου είπε ο Πολυχρόνης πως δεν άκουσε ο Ιδιοκτήτης του Πλυντηρίου τη συμβουλή του και συνέχισε επί 8 μήνες να κάνει ακριβώς τα ίδια! Τι θα είχε συμβεί αν οργάνωνε την παραγωγή του και χρησιμοποιούσε τα Checklists?

Δυστυχώς δεν θα το μάθουμε ποτέ. Αυτό που μπορώ να σας πω όμως είναι τι απέγινε στη GIM από το 2010 και μετά! Χάρη στο συνεχή εμπλουτισμό των Best Practices και τους ποιοτικούς ελέγχους με Checklists καταφέραμε να μειώσουμε στο ελάχιστο τον Παράγοντα τύχη στη διαφήμιση AdWords. Καταφέραμε με συνέπεια να χτυπάμε υψηλά Quality Scores και να φέρνουμε ROI στους Πελάτες μας, δηλαδή τα χρήματά τους πίσω πολλαπλάσια από τη διαφήμιση.

Bodybuilding Club

Χάρη στη διαφήμιση Google AdWords φέρνουμε 5 φορές πίσω τα χρήματα που επενδύονται στη διαφήμιση. Αφού αναλάβαμε τη καμπάνια αυξήσαμε τα κλικ κατά 66%, το CTR κατά 62% και αυξήσαμε τον αριθμό πωλήσεων στο τριπλάσιο!

ΙΕΚ Όμηρος

Αυξήσαμε τα κλικ κατά 17,5% μειώνοντας το κόστος κατά 24%. Αυξήσαμε το CTR κατά 25% στο Google.gr και κατά 79% στα Banners. Και όλα αυτά αυξάνοντας την ποιότητα της επισκεψιμότητας θεαματικά. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι επισκέπτες να κάθονται σαφώς παραπάνω χρόνο στο Site και να χρειαστούν εξτρά άτομα προσωπικό στον Όμηρο μόνο και μόνο για να περνάνε τις εγγραφές των νέων μαθητών!

Θα μπορούσα να σας αναφέρω και άλλα παραδείγματα αλλά δεν ο σκοπός μου να διαφημίσω τη δουλειά μας. Ο σκοπός μου σε αυτό το Newsletter είναι να σας βοηθήσω να καταλάβετε ότι:

Χρειάζεται μελέτη και συνεχής βελτιστοποίηση της καμπάνιας για να πετύχει
Ο δείκτης ποιότητας Quality Score και το CTR παίζουν τεράστιο ρόλο
Η ύπαρξη και τήρηση βέλτιστων πρακτικών στη διαφήμιση και ποιοτικών Checklists μπορεί σε σημαντικό βαθμό να εγγυηθεί την επιτυχία.greekinternetmarketing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: