Όταν μιλάμε για δεξαμενές που συγκρατούν αέριο σε πίεση 700 bar, δεν υπάρχει χώρος για λάθη, καθώς μια πιθανή διαρροή προκαλεί έκρηξη επικών διαστάσεων. Το επερχόμενο Toyota FCV διαθέτει δύο από δαύτες, γεμάτες από υδρογόνο, το οποίο χρησιμοποιείται από τις κυψέλες προκειμένου να παραχθεί ηλεκτρισμός.
Ωστόσο, δεν χρειάζεται να φοβόμαστε, καθώς η Toyota υπόσχεται πως ούτε σφαίρα δεν μπορεί να διαπεράσει τα παχιά τοιχώματα των δύο δεξαμενών. Βλέπετε, ο ιαπωνικός νόμος απαιτεί όλα τα μέρη ενός αυτοκινήτου που σχετίζονται με αέρια υψηλής πίεσης να παίρνουν έγκριση ποιότητας, ενώ ζητά να είναι διαθέσιμα προς επίσημο έλεγχο κατά τη διαδικασία της παραγωγής. Από το παραπάνω, εξαίρεση δεν θα μπορούσε να αποτελέσει το Toyota FCV, το οποίο πληροί και τις 194 (!) προϋποθέσεις ασφαλείας.
Υπενθυμίζουμε πως η παραγωγή του εν λόγω μοντέλου της Toyota που κινείται με κυψέλες υδρογόνου (fuel cell vehicle – FCV) θα ξεκινήσει τον προσεχή Δεκέμβριο, συνιστώντας μια σχετική πρωτιά για την ιαπωνική εταιρεία. Οι πωλήσεις του Toyota FCV θα ξεκινήσουν στην Ιαπωνία πριν από τον Απρίλιο του 2015, ενώ το καλοκαίρι του ίδιου έτους, θα εξαχθεί σε Ευρώπη και Β. Αμερική. Στην «πατρίδα» του αναμένεται να κοστίζει περίπου 7 εκ. γιέν (50.450 ευρώ), ενώ θα διατίθεται μόνο στις περιοχές όπου το δίκτυο ανεφοδιασμού με υδρογόνο είναι υπό ανάπτυξη.
Η Toyota περιγράφει το FCV ως «ένα σημαντικό βήμα προς την τεχνολογία οχημάτων μηδενικών ρύπων», με τους αγοραστές να μη χρειάζεται να κάνουν συμβιβασμούς σε ασφάλεια ή επιδόσεις. Αλλωστε, το FCV είναι σε θέση να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δλ. Το «φουλάρισμα» με υδρογόνο θα διαρκεί μόλις 3 λεπτά και θα προσδίδει στο αυτοκίνητο μία αυτονομία της τάξης των 483 χλμ. (300 μιλίων).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου