Όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν… Παρά τις φήμες που είχαν κυκλοφορήσει μέσα στη χρονιά για αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας ─μέχρι και σύστημα με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα είχε ακουστεί─ τα πράγματα έμειναν ακριβώς όπως είχαν.
Έτσι λοιπόν, από την 1η Νοεμβρίου ανοίγει από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων η ηλεκτρονική εφαρμογή για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2015. Ωστόσο δεν χρειάζεται να βιαστείτε. Έχετε περιθώριο μέχρι το τέλος του έτους. Η διαδικασία είναι η ίδια με πέρυσι: αν έχετε αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα επισκέπτεστε τη σχετική σελίδα στο taxisnet, συμπληρώνετε το απαραίτητα πεδία και εκτυπώνετε τη φόρμα, προκειμένου να μπορέσετε να πληρώσετε το πoσό στην τράπεζα με την οποία συνεργάζεστε.
Στο Υπουργείο Οικονομικών υπήρχαν στις αρχές του έτους σκέψεις για την αλλαγή των τελών κυκλοφορίας, προκειμένου να συνδεθούν περισσότερο με την αξία του οχήματος και την απόσταση που διανύουν και λιγότερο με τον κυβισμό που ισχύει σήμερα. Ωστόσο, οι προτάσεις που υποβλήθηκαν από την ειδική επιτροπή που είχε συσταθεί κρίθηκαν ως μη εφαρμόσιμες και εγκαταλείφθηκαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι μια από τις προτάσεις ήταν ακόμη και η τοποθέτηση αισθητήρα GPS, ο οποίος και θα κατέγραφε την ακριβή απόσταση που διανύει κάθε χρόνο ένα όχημα, προκειμένου στη συνέχεια να υπολογιστούν τα τέλη που θα πρέπει να καταβάλει ο ιδιοκτήτης του. Πρόκειται για πρακτική που έχει εφαρμοστεί πιλοτικά σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες.
Πρόταση που επίσης είχε συζητηθεί είναι να κατέβει το όριο της απαλλαγής των τελών. Ακολουθώντας το γερμανικό μοντέλο. Αυτό που εφαρμόζεται (μόνο για τα καινούργια) από τον Νοέμβριο του 2010 είναι η σύνδεση του ύψους των τελών κυκλοφορίας με τον όγκο του εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα. Προβλέπεται απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων με ρύπους κάτω των 100 γραμμαρίων που έχουν κινητήρα προδιαγραφών euro 5. Σήμερα όμως, ακόμη και αυτοκίνητα μεγάλου (για την Ελλάδα) κυβισμού δεν ξεπερνούν τα 100 γραμμάρια. Και δεν πληρώνουν τέλη. Ανήκουν στην κατηγορία των πετρελαιοκίνητων, τα οποία πλέον προτιμούν οι Έλληνες αγοραστές με ποσοστό 70% των ταξινομήσεων.
Στη Γερμανία, το όριο για την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, με βάση τους ρύπους μειώθηκε από την 1 Ιανουαρίου 2014 από τα 110 γραμμάρια στα 95 γραμμάρια. Έτσι, πολλά οχήματα άρχισαν να πληρώνουν. Το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και στην Ελλάδα. Ευτυχώς έμεινε σαν πρόταση. Σίγουρα η απαλλαγή τελών προκαλεί στέρηση εσόδων, μαζί με την κατάθεση πινακίδων. Πάνω από 645.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν καταθέσει τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους από αρχές του 2014 για να γλιτώσουν και τα τέλη κυκλοφορίας.
Τα τέλη κυκλοφορίας για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα έως την 1/11/2010 υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους και έχουν ως εξής:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
¸,ø¤º°`°º¤ø,¸☛❤ Thanks for Comments ❤☚¸,ø¤º°`°º¤ø,¸