Cocktail blog

Λεωφορεία χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα

Μια νέα Δημοτική συγκοινωνία με μικρά λεωφορεία που θα λειτουργούν χωρίς… οδηγό θα ξεκινήσει στις αρχές του 2014 στα Τρίκαλα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «CityMobil2».Σύμφωνα με τα όσα δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα trikalavoice.gr,το πιλοτικό πρόγραμμα αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2014 και θα αφορά σε ένα δρομολόγιο μεταξύ της περιοχής Βαρουσίου και της κεντρικής πλατείας της πόλης των Τρικάλων που θα περιλαμβάνει συνολικά επτά στάσεις.

Η Δημοτική Αρχή έχει την ευχέρεια να επιλέξει μεταξύ δύο τύπων λεωφορείου και εδώ είναι που το συγκεκριμένο πιλοτικό πρόγραμμα αποκτά μια αύρα από το μέλλον.
Η πρώτη επιλογή αφορά σε ένα συμβατικό λεωφορείο με χωρητικότητα 20 επιβατών (όρθιων ή καθήμενων) συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού.
Ωστόσο, η δεύτερη επιλογή αφορά σε ένα πλήρως αυτοματοποιημένο mini-bus χωρίς οδηγό(!) με τεχνικά χαρακτηριστικά και χωρητικότητα επιβατών αντίστοιχα με του συμβατικού μοντέλου. Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως, το όχημα κινείται σε αποκλειστική λωρίδα «προτεραιότητα» και είναι προγραμματισμένο να σταματά αυτόματα σε κάθε προβλεπόμενη στάση κατά τις ώρες αιχμής. Τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας, σταματά μόνο στις στάσεις όπου έχει λάβει κλήση.
Το σύνολο των συγκεκριμένων mini-buses αποτελούν μέρος του αυτοματοποιημένου συστήματος «Group Rapid Transit» που έχει εξελιχθεί από την εταιρεία«2getthere»η οποία συμμετέχει, μεταξύ άλλων, στο πρόγραμμα «CityMobil» που έχει ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία σε πολλές περιοχές της ΕΕ όπως π.χ. το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ. Η επιλογή μεταξύ των δύο τύπων οχημάτων από τον Δήμο Τρικάλων αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός των προσεχών εβδομάδων.

Το πιλοτικό πρόγραμμα CityMobil2
Το πρόγραμμα CityMobil2 (Cities demonstrating cybernetic mobility), χρηματοδοτείται από την Ε.Ε., είναι διάρκειας τεσσάρων ετών και ξεκίνησε επίσημα τον Σεπτέμβριο του 2012.
Σκοπός του προγράμματος είναι η διενέργεια επιδείξεων με αυτοματοποιημένα οχήματα (χωρίς οδηγό) σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός πέντε πόλεων/περιοχών. Η διαδικασία περιλαμβάνει πρώτα την επιλογή δύο εκ των πέντε κατασκευαστών οχημάτων, οι οποίοι θα πρέπει να προμηθεύσουν τις πόλεις με δύο ομάδες των έξι οχημάτων έκαστη, των οποίων τα χαρακτηριστικά θα προκύψουν στους πρώτους μήνες λειτουργίας του Προγράμματος. 
Στη συνέχεια, οι δώδεκα πόλεις θα εκπονήσουν μελέτες σχετικά με την πιθανότητα διενέργειας των δοκιμών στις περιοχές τους. Αφού επιλεγούν οι πέντε καλύτερες υποψήφιες, θα διενεργηθούν εκ περιτροπής εξαμηνιαίες δοκιμές σε αυτές τις πόλεις, οι οποίες θα αναλάβουν σειρά νέων υποχρεώσεων. Σε περίπτωση μη επιλογής για δοκιμή, θα επιλεγούν πέντε από τις υπόλοιπες επτά πόλεις για να πραγματοποιήσουν σύντομες στατικές επιδείξεις 1-2 εβδομάδων (showcases) των δυνατοτήτων των οχημάτων.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά 45 Ευρωπαίοι εταίροι. Από τη Ελλάδα συμμετέχει Η Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α., e-Trikala A.E. η οποία ανήκει κατά 99% στο Δήμο Τρικκαίων και κατά 1% στο Εμπορικό Επιμελητήριο Τρικάλων. Από την Ελλάδα συμμετέχει επίσης και το «Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Δώδεκα εκ των εταίρων εκπροσωπούν ισάριθμες πόλεις/περιοχές (Τρίκαλα, Ρέτζιο Καλάμπρια, Λεόν, Σεν Σουλπίς, Σοφία Αντίπολις, Βάντα, Βρυξέλλες, Λα Ροσέλ, Σαν Σεμπαστιάν, CERN, Μιλάνο, Οριστάνο) ενώ άλλοι 5 εκπροσωπούν κατασκευαστές αυτοματοποιημένων οχημάτων, (YAMAHA, Robosoft, 2GetThere, Induct, Movemile).

Δεν υπάρχουν σχόλια: