Cocktail blog

Χάμιλτον; ΠΑΡΩΝ!

Στον καλύτερο αγώνα που έχουμε δει ως τώρα τη φετινή σαιζόν, ο Λιούις Χάμιλτον έσπασε το σερί του Σεμπάστιαν Φέτελ και με μια φανταστική εμφάνιση πήρε τη 15η νίκη της καριέρας του, πρώτη φετινή και πρώτη μετά το Βέλγιο πέρυσι. Και αν σκεφτεί κανείς ότι στο… τσακ πρόλαβε να εκκινήσει, αφού η McLaren του είχε διαρροή καυσίμου, τότε η αξία της επικράτησης αυτής είναι μεγαλύτερη. Ο Βρετανός έστειλε μήνυμα ότι και αυτός και η ομάδα του είναι εδώ και χωρίς διάθεση για… αστεία!


GRAND PRIX ΚΙΝΑΣ - Χάμιλτον; ΠΑΡΩΝ!

Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Φέτελ, ο οποίος αν και βρισκόταν σε στρατηγική ενός πιτ στοπ λιγότερου, δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην επίθεση του Χάμιλτον, μιας και τα ελαστικά του είχαν σχεδόν καταστραφεί. Πάντως, ο Γερμανός δεν είχε το ρυθμό άλλων αγώνων, έχασε τη μάχη από την εκκίνηση και αφού είμαστε μόλις στο ξεκίνημα της σαιζόν δεν χρειάστηκε να ρισκάρει κάτι.

Άνθρωπος της ημέρας ήταν ο Μαρκ Γουέμπερ, ο οποίος εκκινούσε από τη 18η θέση και κατάφερε να ανέβει στο πόντιουμ, με εκπληκτική οδήγηση και στρατηγική. Ο Αυστραλός χωρίς KERS πέρασε όποιο μονοθέσιο βρήκε μπροστά του και κινήθηκε σε ταχύτατο ρυθμό, φτάνοντας μόλις στα επτάμισι δευτερόλεπτα από τον νικητή Χάμιλτον. Μια πραγματικά καταπληκτική επίδοση για τον πιλότο της Red Bull.

Τέταρτος τερμάτισε ο Τζένσον Μπάτον, ο οποίος βρέθηκε μεν πρωτοπόρος στην εκκίνηση, αλλά στη συνέχεια δεν μπόρεσε να διατηρηθεί σε υψηλό ρυθμό, προσφέροντας μας μάλλον και τη φάση του Grand Prix, όταν στο πρώτο του πτι στοπ μπήκε στη θέση της Red Bull πριν πάει στη δική του! Πέμπτος ο Νίκο Ρόζμπεργκ σε μια καλή εμφάνιση για την Mercedes που λίγο έλειψε να γίνει και βάθρο, την ώρα που ο Μίκαελ Σουμάχερ ήταν όγδοος.

Οι δύο Ferrari για μια ακόμη φορά ήταν απογοητευτικές και εκτός πραγματικής επαφής με το βάθρο όπως εξελίχθηκε ο αγώνας. Έκτη θέση για τον Φελίπε Μάσα και έβδομη για τον Φερνάντο Αλόνσο, με τον Βραζιλιάνο μέχρι στιγμής να έχει… πάρει τον αέρα του team mate του. Ένατος τερμάτισε ο Βιτάλι Πετρόφ σε ένα δύσκολο διήμερο για τη Renault, ενώ την πρώτη δεκάδα έκλεισε ο Καμούι Κομπαγιάσι, δίνοντας στη Sauber τον τελευταίο βαθμό.

Εν κατακλείδι, ήταν ένας καταπληκτικός αγώνας από τον πρώτο ως τον τελευταίο γύρο, με συνεχή δράση και τίποτα να μην θεωρείται δεδομένο ως το πέσιμο της καρώ σημαίας. Τα ελαστικά της Pirelli έχουν δώσει νέα πνοή, ενώ θετική είναι και η συνεισφορά του DRS, αφού τα προσπεράσματα πλέον είναι κανόνας και όχι εξαίρεση. Επιστροφή στην Ευρώπη τώρα για τη Formula 1, με το τουρκικό Grand Prix στις 8 Μαΐου, να δίνει το έναυσμα για αντεπίθεση σε όσες ομάδες βρουν τρόπο και λύσεις στα προβλήματά τους ως τότε.



Η εκκίνηση
Λίγο πριν την εκκίνηση και με μερικά λεπτά να απομένουν για να κλείσει το πιτλέιν, η McLaren του Λιούις Χάμιλτον παρουσίασε διαρροή καυσίμου το οποίο γέμισε το φίλτρο αέρα με αποτέλεσμα να μην παίρνει μπρος ο κινητήρας. Οι μηχανικοί του… έτρεχαν για να προλάβουν μέσα σε λίγα λεπτά να επιδιορθώσουν το πρόβλημα. Ο Βρετανός πρόλαβε να πάει στο grid και η δουλειά συνεχίστηκε εκεί ως την τελευταία στιγμή.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Σεμπάστιαν Φέτελ δεν έφυγε πολύ καλά εν αντιθέσει με τις δύο McLaren, με τον Μπάτον να περνά πρώτος και τον Χάμιλτον να ανεβαίνει δεύτερος, αφήνοντας πίσω τους τον Γερμανό! Λίγο έλειψε να χάσει τη θέση του και από τον Ρόζμπεργκ, αλλά τελικά έμεινε μπροστά του, με τον πιλότο της Mercedes να κρατά πίσω του τις δύο Ferrari, με τον Μάσα να έχει περάσει τον Αλόνσο.

Εξαιρετικές οι δύο Force India, με τον Ντι Ρέστα να έχει την έβδομη θέση και τον Σούτιλ από την 11η να έχει βρεθεί στην όγδοη, ενώ πολύ καλά ξεκίνησε και ο Μίκαελ Σουμάχερ που κέρδισε πέντε θέσεις και βρέθηκε ένατος. Τη δεκάδα συμπλήρωσε ο Κομπαγιάσι.

Η μάχη της στρατηγικής και η γκάφα του Μπάτον
Στον 13ο γύρο ο Νίκο Ρόζμπεργκ άνοιξε το χορό των πιτ στοπ για τους προπορευόμενους, ενώ έναν γύρο αργότερα Μπάτον και Φέτελ μπήκαν μαζί στα πιτ, αλλά ο Βρετανός έκανε λάθος μπαίνοντας στη θέση της Red Bull πριν πάει στη δική του!!! Αποτέλεσμα αυτού ήταν να χάσει πολύτιμο χρόνο και ο Φέτελ να περάσει μπροστά του, σε ένα στιγμιότυπο πραγματικά πολύ περίεργο, αν όχι αστείο.

Αμέσως μετά μπήκαν οι Μάσα και Χάμιλτον για τη δική τους αλλαγή ελαστικών, με τον Βραζιλιάνο να κερδίζει θέση και να μπαίνει μπροστά, με τον Αλόνσο να μπαίνει τελευταίος για αλλαγή ελαστικών, αλλά να αργούν αρκετά οι μηχανικοί του και να μην μπορεί να επωφεληθεί, αντίθετα, να χάνει αρκετές θέσεις.

Κερδισμένος ήταν ο Νίκο Ρόζμπεργκ που οδηγούσε τον αγώνα μετά τις πρώτες αλλαγές, ενώ όσα συνέβησαν έδωσαν στον Φέτελ τη δεύτερη θέση και τη δυνατότητα να είναι μπροστά από όλους τους αντιπάλους του! Μπάτον, Μάσα και Χάμιλτον ακολουθούσαν, ενώ και η άλλη Mercedes με τον Σουμάχερ, είχε ανέβει στην έκτη θέση. Χαμένος ο Αλόνσο στην έβδομη θέση, Ντι Ρέστα, Σούτιλ, Κομπαγιάσι ήταν στη δεκάδα.

Ελαστικά και πιτ στοπ στο προσκήνιο
Στον 25ο γύρο ο Μπάτον ξαναμπήκε για αλλαγή ελαστικών, με τον Βρετανό να είναι ξεκάθαρα σε στρατηγική τριών πιτ στοπ και ακολούθησε ο Ρόζμπεργκ και ο Χαμιλτον, με τους μηχανικούς της Mercedes να καθυστερούν και να δίνουν την ευκαιρία στον Φέτελ να πιέσει όσο γίνεται, προσπαθώντας να μείνει στο «παράθυρο» των δύο πιτ στοπ, την ώρα που τα ελαστικά δεν άντεχαν πάρα πολύ, οπότε τα τρία πιτ στοπ έμοιαζαν να είναι… κανόνας.

Πάντως, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν μπορούσε να πάρει διαφορά ασφαλείας από τον Γερμανό της Mercedes, ο οποίος έδειχνε ότι αν η Red Bull δεν είχε «άσο στο μανίκι της», είχε καλή πιθανότητα όχι μόνο για το βάθρο, αλλά ακόμα και για τη νίκη! Σε καλή θέση και ο Μάσα, ο οποίος επίσης πήγαινε για δύο πιτ στοπ.

Στον 31ο γύρο μπήκε και ο Φέτελ και περιέργως για τα όσα μας έχουν συνηθίσει οι μηχανικοί της Red Bull, η στάση του δεν ήταν ιδιαίτερα γρήγορη, αλλά με δεδομένο ότι τόσο αυτός, όσο και ο Μάσα πήγαιναν για δύο πιτ στοπ, είχε τεράστιο ενδιαφέρον η αντοχή των ελαστικών ως το τέλος του αγώνα, αλλά και το πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν τη διαφορά τους από τον πρωτοπόρο Ρόζμπεργκ.

Στον 35ο γύρο ο Χάμιλτον πίεσε τον Μπάτον και κατάφερε να τον περάσει για τη δεύτερη θέση, με τον δεύτερο πάντως και να αιφνιδιάζεται, αλλά και να μην προσπαθεί πολύ να υπερασπιστεί τη θέση του, προφανώς για να αποφύγει κάποια επαφή με τον team mate του. Στον αμέσως επόμενο γύρο, ο Μπάτον μπήκε στα πιτ για την τρίτη του και τελευταία αλλαγή ελαστικών.

Τελική ευθεία με αφηνιασμένο Χάμιλτον
Στον 39ο γύρο μπήκε και ο Χάμιλτον, ο οποίος βγήκε μεν ξανά μπροστά από τον team mate του, αλλά πίσω από τον Μάσα, ενώ ο Ρόζμπεργκ έκανε ένα ταχύτατο τρίτο πιτ στοπ και βγήκε μπροστά από τον Χάμιλτον στην τρίτη θέση με τη μάχη των δύο να είναι σκληρή! Μετά από μπλοκαρίσματα και μια μικρή συμμετοχή του Μαλντονάντο, ο οποίος βγαίνοντας από τα πιτ στοπ άθελά του έκοψε τη φόρα του Ρόζμπεργκ, ο Χάμιλτον κατάφερε να περάσει τον Γερμανό!

Ο Βρετανός είχε εκπληκτικό ρυθμό και όχι μόνο έφτασε, αλλά προσπέρασε κιόλας τον Μάσα στον 44ο γύρο, ανεβαίνοντας στην δεύτερη θέση και στο κυνήγι της πρωτιάς και του Φέτελ πλέον, με τον Γερμανό να έχει φθαρμένα λάστιχα. Την ίδια στιγμή, ο Μαρκ Γουέμπερ έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα, έχοντας φτάσει στην έκτη θέση, αφού να θυμίσουμε ότι εκκινούσε 18ος.

Με επτά γύρους να απομένουν, ο Χάμιλτον είχε φτάσει πίσω από τον Φέτελ και όλα έδειχναν ότι πηγαίναμε για συγκλονιστικό φινάλε, με τον Γερμανό να έχει και πρόβλημα στην ενδοεπικοινωνία του με τα πιτ. Την ίδια στιγμή ο Μπάτον περνούσε τον Μάσα για την 3η θέση και ο team mate του πίεζε όσο δεν πήγαινε τη Red Bull.

Με τέσσερις γύρους να απομένουν ο Χάμιλτον έκανε το προσπέρασμα που τόσο απαίτησε με πολύ μαγκιά, όντας σαφώς ταχύτερος από τον Φέτελ, ο οποίος βέβαια δεν μπορούσε να κρατηθεί άλλο με τα ελαστικά του να έχουν φθαρεί σε μεγάλο βαθμό, αλλά και το KERS του να μην λειτουργεί. Ολοταχώς για νίκη λοιπόν η McLaren! Η άλλη Red Bull πάντως με τον Γουέμπερ έδινε τη δική της παράσταση, με τον Αυστραλό να ανεβαίνει τέταρτος.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά στον προτελευταίο γύρο μπόρεσε να περάσει και τον Μπάτον και να βρεθεί τρίτος με ρεσιτάλ οδήγησης και στρατηγικής για τον πιλότο της Red Bull, ο οποίος δεν είχε KERS! Καρώ σημαία με τον Χάμιλτον να κερδίζει, τον Φέτελ να είναι δεύτερος και τον Γουέμπερ τρίτο. Ακολούθησαν οι: Μπάτον, Ρόζμπεργκ, Μάσα, Αλόνσο, Σουμάχερ, Πετρόφ, Κομπαγιάσι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: