Τους συνδέσμους (links) τους συναντούμε συνεχώς και τους χρησιμοποιούμε είτε ως χρήστες κατά την περιήγηση μας στο ίντερνετ, είτε ως διαχειριστές ιστοχώρων – ιστολογίων για να παραπέμψουμε τους αναγνώστες μας σε άλλες πηγές πληροφοριών. Οι σύνδεσμοι αυτοί λειτουργούν συνήθως με δύο διαφορετικούς τρόπους, ανοίγοντας την ιστοσελίδα με την οποία συνδέονται είτε στο ίδιο, είτε σε νέο παράθυρο – καρτέλα.
Τον τρόπο με τον οποίο θα ανοίγουν τα links (εξερχόμενα κυρίως), ορίζει ο διαχειριστής ενός site, blog κλπ. εισάγοντας απλώς το target attribute στα <a> tags, μετατρέποντάς τα από <a href=”http://site.com/example/”>εξωτερικός σύνδεσμος</a> σε <a href=”http://site.com/example/” target=”_blank”>εξωτερικός σύνδεσμος</a>.
Ποιος από τους δύο τρόπους όμως είναι ο πιο ενδεδειγμένος και γιατί; Ποια είναι τα υπέρ και ποια τα κατά του καθενός;
Άνοιγμα συνδέσμων σε νέο παράθυρο
Όσοι συμφωνούν με αυτήν τη μέθοδο, υποστηρίζουν ότι:
- Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που βρίσκουν βολική αυτήν τη λειτουργία διότι δε χάνονται κατά την περιήγηση τους, όταν κάνοντας κλικ από τον ένα σύνδεσμο στον άλλον ξεχνούν από που ξεκίνησαν.
- Παρόμοιος είναι ο λόγος για τον οποίο προτιμούν αυτήν τη λειτουργία και ορισμένοι διαχειριστές. Φοβούνται δηλαδή την πιθανότητα να χάσουν τον αναγνώστη, εάν αυτός ανοίγει συνεχώς νέες ιστοσελίδες σε ένα μόνο παράθυρο, ξεχνώντας ότι είχε ξεκινήσει από το δικό τους site.
- Η χρήση του target=”_blank” είναι χρήσιμη όταν: πρόκειται για παράθυρα που ανοίγουν έγγραφα όπως pdf, word κ.λπ.
- Όταν το νέο παράθυρο για παράδειγμα παρέχει βοήθεια στο χρήστη για τη συμπλήρωση μίας φόρμας παραγγελίας.
- Όταν ο σύνδεσμος οδηγεί στην εκτυπώσιμη μορφή της ίδιας σελίδας.
- Όταν ο σύνδεσμος οδηγεί σε παράθυρο που εμφανίζει μια φωτογραφία ή άλλο αρχείο μεγάλου μεγέθους, επιτρέποντας στο χρήστη να συνεχίζει να διαβάζει έως ότου ολοκληρωθεί το κατέβασμα του αρχείου.
Άνοιγμα συνδέσμων στο ίδιο παράθυρο
Όσοι συμφωνούν με αυτήν τη μέθοδο, υποστηρίζουν ότι:
- Είναι γεγονός ότι μπορεί να ξεχάσει κανείς από που ξεκίνησε αλλά μπορεί να γυρίσει εύκολα εκεί που βρισκόταν χρησιμοποιώντας το κουμπί Πίσω του browser του.
- Το δικαίωμα της απόφασης για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η μετάβαση στη νέα ιστοσελίδα, θα πρέπει να το έχει ο ίδιος ο χρήστης και κανείς άλλος. Θα πρέπει δηλαδή να επιλεγεί ο ίδιος ο χρήστης αν θέλει να ανοίξει τη σελίδα σε νέο παράθυρο (κάνοντας δεξί κλικ στο σύνδεσμο και άνοιγμα σε νέο παράθυρο – καρτέλα ή κλικ στη ρόδα του ποντικιού του) και όχι να αναγκάζεται να ακολουθεί τον τρόπο που του υποδεικνύει το εκάστοτε site, χωρίς να έχει άλλη επιλογή.
- Υπάρχουν πολλοί χρήστες του ίντερνετ (νέοι συνήθως), οι οποίοι όσο και αν φαίνεται παράξενο δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτήν τη λειτουργία και μην μπορώντας να αντιληφθούν για ποιο λόγο εμφανίζονται καινούργια παράθυρα, κλείνουν ότι βρίσκουν μπροστά τους.
- Το target attribute δεν είναι έγκυρο σύμφωνα με τα HTML στάνταρ και έτσι η χρήση του αν δεν επιτρέπει το HTML validation της σελίδας.
Συμπέρασμα
Οι απόψεις σχετικά με το ποιος από τους δύο τρόπους είναι τελικά προτιμότερος, αφορά τον κάθε χρήστη ξεχωριστά. Προσωπικά ως χρήστης, προτιμώ το άνοιγμα των συνδέσμων σε νέα καρτέλα αλλά θέλω να έχω ο ίδιος την επιλογή για το πότε θα ανοίγουν με αυτόν τον τρόπο και πότε όχι. Επίσης, νομίζω πως αυτό που κρατάει τον αναγνώστη σε μια σελίδα ή αυτό που τον κάνει να παραμένει και να διαβάζει συστηματικά έναν ιστοχώρο, είναι το περιεχόμενο και η ποιότητα της πληροφορίας και όχι τα link που ανοίγουν ή όχι σελίδες σε νέα παράθυρα.mytwocents.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου