Στα νέα πακέτα φιγουράρουν μεταξύ άλλων περιστατικά καρκίνου και γάγγραινας |
Σίδνεϊ
Η Αυστραλία έγινε το Σάββατο η πρώτη χώρα του κόσμου που αναγκάζει τις καπνοβιομηχανίες να πωλούν τα τσιγάρα τους σε πανομοιότυπες συσκευασίες χωρίς λογότυπο, οι οποίες μάλιστα καλύπτονται από φρικτές εικόνες παθήσεων που συνδέονται με το κάπνισμα.
Στόχος της νέας αντικαπνιστικής νομοθεσίας είναι να εμποδίσει την προώθηση των τσιγάρων ως προϊόντων λάιφσταϊλ και να αποτρέψει τους νέους ανθρώπους από το να ξεκινήσουν την εθιστική συνήθεια.
Η αυστραλιανή κυβέρνηση κατάφερε να επιβάλλει το μέτρο παρά τη νομική εκστρατεία των καπνοβιομηχανιών, οι οποίες υποστήριξαν ότι η απαγόρευση των εμπορικών σημάτων στα πακέτα και η χρήση της ίδιας γραμματοσειράς σε όλες τις μάρκες συνιστά παραβίαση της ελευθερίας του λόγου και της πνευματικής ιδιοκτησίας τους.
Το ποσοστό των καπνιστών στην Αυστραλία έχει μειωθεί από το 50% το 1950 στο 15% σήμερα, και η κυβέρνηση προσπαθεί τώρα να το περιορίσει γύρω στο 10% έως το 2018.
Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, υπάλληλοι καταστημάτων που πωλούν τσιγάρα αναφέρουν ότι οι νέες εικόνες, οι οποίες δείχνουν για παράδειγμα ένα πόδι με γάγγραινα και έναν ετοιμοθάνατο, νεαρό καρκινοπαθή, είναι τόσο απωθητικές ώστε αρκετοί πελάτες προτιμούν να διαλέγουν τα πακέτα με τη λιγότερο φρικτή εικονογράφηση.
Παρόλο πάντως που τα νέα πακέτα δημιουργούν αποστροφή, τα καταστήματα απαγορεύεται να τα εκθέτουν σε κοινή θέα.
Στόχος της νέας αντικαπνιστικής νομοθεσίας είναι να εμποδίσει την προώθηση των τσιγάρων ως προϊόντων λάιφσταϊλ και να αποτρέψει τους νέους ανθρώπους από το να ξεκινήσουν την εθιστική συνήθεια.
Η αυστραλιανή κυβέρνηση κατάφερε να επιβάλλει το μέτρο παρά τη νομική εκστρατεία των καπνοβιομηχανιών, οι οποίες υποστήριξαν ότι η απαγόρευση των εμπορικών σημάτων στα πακέτα και η χρήση της ίδιας γραμματοσειράς σε όλες τις μάρκες συνιστά παραβίαση της ελευθερίας του λόγου και της πνευματικής ιδιοκτησίας τους.
Το ποσοστό των καπνιστών στην Αυστραλία έχει μειωθεί από το 50% το 1950 στο 15% σήμερα, και η κυβέρνηση προσπαθεί τώρα να το περιορίσει γύρω στο 10% έως το 2018.
Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, υπάλληλοι καταστημάτων που πωλούν τσιγάρα αναφέρουν ότι οι νέες εικόνες, οι οποίες δείχνουν για παράδειγμα ένα πόδι με γάγγραινα και έναν ετοιμοθάνατο, νεαρό καρκινοπαθή, είναι τόσο απωθητικές ώστε αρκετοί πελάτες προτιμούν να διαλέγουν τα πακέτα με τη λιγότερο φρικτή εικονογράφηση.
Παρόλο πάντως που τα νέα πακέτα δημιουργούν αποστροφή, τα καταστήματα απαγορεύεται να τα εκθέτουν σε κοινή θέα.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου