Η Sony υπέβαλλε προς κατοχύρωση στην Αμερικανική Υπηρεσία Πατεντώντεχνολογία που αφορά στην προστασία περιεχομένου που διατίθεται σε οπτικούς δίσκους, ώστε να αποτρέπεται η εκτέλεση «μεταχειρισμένων» δίσκων παιχνιδιών στα συστήματά της.
Η προτεινόμενη υλοποίηση αφορά σε ένα «σύστημα επεξεργασίας ηλεκτρονικού περιεχομένου», την «μέθοδο επεξεργασίας» και την «συσκευασία του περιεχομένου» αλλά και μια «συσκευή παραχώρησης άδειας χρήσης» που «αποτρέπει αξιόπιστα την χρήση ηλεκτρονικού περιεχομένου που διατίθεται στις αγορές από δεύτερο χέρι».
Το Ars Technica αναλύει στον δικτυακό του τόπο την περιγραφή τους όπως παρουσιάζεται στην αίτηση. Εξηγεί πως, κάθε (ειδικός) οπτικός δίσκος με βιντεοπαιχνίδι θα περιλαμβάνει προγραμματιζόμενη μνήμη ROM και κάποιας τεχνολογίας τσιπ (εικάζεται NFC) για την ασύρματη ανάγνωση και εγγραφή δεδομένων στον δίσκο. Όπως περιγράφεται, με το τσιπ αυτό κάθε δισκάκι ζευγαρώνεται με μια κονσόλα ή user ID και κάθε φορά που ο δίσκος διαβάζεται θα αναζητά το (στο εξής μοναδικό) ταίρι του. Η μέθοδος δεν περιλαμβάνει διαδικτυακή επικοινωνία.
Εκτός από την αδυναμία ανάγνωσης δίσκων με μεταχειρισμένα παιχνίδια, η μέθοδος αυτή θα μπορούσε να αποτρέψει ακόμα και την αντιγραφή των δίσκων. Κάτι τέτοιο θα συνέβαινε αν υποθέσουμε πως μια συμβατή παιχνιδομηχανή θα δεχόταν το συγκεκριμένο παιχνίδι μόνο στη μορφή του ειδικά κατασκευασμένου δίσκου, προσθέτοντας ένα ακόμα εμπόδιο στην αντιγραφή τους.
Η αποκάλυψη της αίτησης για την πατέντα, η οποία υποβλήθηκε αρχικά τον Σεπτέμβριο του 2012 και ανανεώθηκε στις 3 Ιανουαρίου 2013, άνοιξε την συζήτηση για το ενδεχόμενο να σχεδιάζει η Sony να κλείσει την αγορά βιντεοπαιχνιδιών από δεύτερο χέρι τουλάχιστον για τις δικές της παιχνιδομηχανές. Κάπου εδώ μπαίνει στην συζήτηση και το γνωστό ως "Orbit" Playstation 4, που πολλοί θεωρούν βέβαιο πως θα κυκλοφορήσει στο τέλος του 2013 ή το πολύ, στις αρχές του 2014. Ανάλογη στάση απέναντι στην αγορά μεταχειρισμένων λέγεται πως θα κρατήσει και η Microsoft με το επόμενο Xbox.
Αν και θα ήταν λάθος να θεωρήσει κανείς δεδομένο πως «το Playstation 4 «θα φτύνει» τα «μεταχειρισμένα» δισκάκια», αυτό ακριβώς συζητιέται. Οι ελπίδες των φανατικών παικτών τίτλων σε Playstation βασίζονται σε μια δήλωση του προέδρου της Sony Computer Entertainment America, του Jack Tretton τον Μάιο του 2012 με την οποία βεβαίωνε ότι τον βρίσκει εντελώς αντίθετο κάτι τέτοιο. Πάντως, η πρακτική υιοθετήθηκε ήδη, αφού τα λεγόμενα downloadable games που ρέουν από το Διαδίκτυο δεν μεταπωλούνται, σημειώνει το Ars Technica.
Διάφορες σκέψεις εκφράζονται για τις συνέπειες που θα είχε μια τέτοια απόφαση. Πώς θα αντιδρούσαν οι χρήστες όταν μάθαιναν πως δεν θα μπορούν να παίζουν, καθυστερημένα έστω, γνωστά παιχνίδια πληρώνοντας λιγότερα ή ότι, αγοράζοντας έναν νέο τίτλο δεν θα μπορούσαν να αγοράσουν τον επόμενο με «απόσυρση» του παλιού; Άλλοι βάζουν στην εικόνα και τους προγραμματιστές και εκδότες των τίτλων που ίσως θεωρήσουν πως εάν δεν αντιγράφονται και δεν πωλούνται μεταχειρισμένοι, θα αυξηθούν τα έσοδα από το έργο τους, η παραγωγή νέου software θα αποδώσει περισσότερα και οι τίτλοι θα γίνουν καλύτεροι. Τέλος, υπάρχουν κι εκείνοι που θεωρούν πως «το Ίντερνετ έκανε άλλη μια φορά το θαύμα του», αφού δημιούργησε μια εντελώς αβάσιμη φήμη, αποτέλεσε πρόσφορο έδαφος για να πάρει τεράστιες διαστάσεις «κάτι τόσο ανόητο όσο το ότι η Sony σκέφτεται να μπλοκάρει τα μεταχειρισμένα παιχνίδια στο PS4».
Η προτεινόμενη υλοποίηση αφορά σε ένα «σύστημα επεξεργασίας ηλεκτρονικού περιεχομένου», την «μέθοδο επεξεργασίας» και την «συσκευασία του περιεχομένου» αλλά και μια «συσκευή παραχώρησης άδειας χρήσης» που «αποτρέπει αξιόπιστα την χρήση ηλεκτρονικού περιεχομένου που διατίθεται στις αγορές από δεύτερο χέρι».
Το Ars Technica αναλύει στον δικτυακό του τόπο την περιγραφή τους όπως παρουσιάζεται στην αίτηση. Εξηγεί πως, κάθε (ειδικός) οπτικός δίσκος με βιντεοπαιχνίδι θα περιλαμβάνει προγραμματιζόμενη μνήμη ROM και κάποιας τεχνολογίας τσιπ (εικάζεται NFC) για την ασύρματη ανάγνωση και εγγραφή δεδομένων στον δίσκο. Όπως περιγράφεται, με το τσιπ αυτό κάθε δισκάκι ζευγαρώνεται με μια κονσόλα ή user ID και κάθε φορά που ο δίσκος διαβάζεται θα αναζητά το (στο εξής μοναδικό) ταίρι του. Η μέθοδος δεν περιλαμβάνει διαδικτυακή επικοινωνία.
Εκτός από την αδυναμία ανάγνωσης δίσκων με μεταχειρισμένα παιχνίδια, η μέθοδος αυτή θα μπορούσε να αποτρέψει ακόμα και την αντιγραφή των δίσκων. Κάτι τέτοιο θα συνέβαινε αν υποθέσουμε πως μια συμβατή παιχνιδομηχανή θα δεχόταν το συγκεκριμένο παιχνίδι μόνο στη μορφή του ειδικά κατασκευασμένου δίσκου, προσθέτοντας ένα ακόμα εμπόδιο στην αντιγραφή τους.
Η αποκάλυψη της αίτησης για την πατέντα, η οποία υποβλήθηκε αρχικά τον Σεπτέμβριο του 2012 και ανανεώθηκε στις 3 Ιανουαρίου 2013, άνοιξε την συζήτηση για το ενδεχόμενο να σχεδιάζει η Sony να κλείσει την αγορά βιντεοπαιχνιδιών από δεύτερο χέρι τουλάχιστον για τις δικές της παιχνιδομηχανές. Κάπου εδώ μπαίνει στην συζήτηση και το γνωστό ως "Orbit" Playstation 4, που πολλοί θεωρούν βέβαιο πως θα κυκλοφορήσει στο τέλος του 2013 ή το πολύ, στις αρχές του 2014. Ανάλογη στάση απέναντι στην αγορά μεταχειρισμένων λέγεται πως θα κρατήσει και η Microsoft με το επόμενο Xbox.
Αν και θα ήταν λάθος να θεωρήσει κανείς δεδομένο πως «το Playstation 4 «θα φτύνει» τα «μεταχειρισμένα» δισκάκια», αυτό ακριβώς συζητιέται. Οι ελπίδες των φανατικών παικτών τίτλων σε Playstation βασίζονται σε μια δήλωση του προέδρου της Sony Computer Entertainment America, του Jack Tretton τον Μάιο του 2012 με την οποία βεβαίωνε ότι τον βρίσκει εντελώς αντίθετο κάτι τέτοιο. Πάντως, η πρακτική υιοθετήθηκε ήδη, αφού τα λεγόμενα downloadable games που ρέουν από το Διαδίκτυο δεν μεταπωλούνται, σημειώνει το Ars Technica.
Διάφορες σκέψεις εκφράζονται για τις συνέπειες που θα είχε μια τέτοια απόφαση. Πώς θα αντιδρούσαν οι χρήστες όταν μάθαιναν πως δεν θα μπορούν να παίζουν, καθυστερημένα έστω, γνωστά παιχνίδια πληρώνοντας λιγότερα ή ότι, αγοράζοντας έναν νέο τίτλο δεν θα μπορούσαν να αγοράσουν τον επόμενο με «απόσυρση» του παλιού; Άλλοι βάζουν στην εικόνα και τους προγραμματιστές και εκδότες των τίτλων που ίσως θεωρήσουν πως εάν δεν αντιγράφονται και δεν πωλούνται μεταχειρισμένοι, θα αυξηθούν τα έσοδα από το έργο τους, η παραγωγή νέου software θα αποδώσει περισσότερα και οι τίτλοι θα γίνουν καλύτεροι. Τέλος, υπάρχουν κι εκείνοι που θεωρούν πως «το Ίντερνετ έκανε άλλη μια φορά το θαύμα του», αφού δημιούργησε μια εντελώς αβάσιμη φήμη, αποτέλεσε πρόσφορο έδαφος για να πάρει τεράστιες διαστάσεις «κάτι τόσο ανόητο όσο το ότι η Sony σκέφτεται να μπλοκάρει τα μεταχειρισμένα παιχνίδια στο PS4».
In.gr Τεχνολογία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου