Δυναμική παρέμβαση στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στο μετρό Θεσσαλονίκης. Σε πανό που ανήρτησαν μέσα στην αίθουσα αναγραφόταν «Με τα ψέματα δεν γίνεται μετρό» . Ετσι, αν και ο πρόεδρος του δ.σ. Παναγιώτης Αβραμόπουλος προανήγγειλε ειδική συνεδρίαση με αποκλειστικό θέμα συζήτησης τα αρχαιολογικά ευρήματα στο σταθμό Βενιζέλου, η παρέμβαση των εργαζομένων στάθηκε αφορμή για να συζητηθεί εκ νέου το θέμα των καθυστερήσεων στο έργο.
«Όλοι ασχολούνται με τα ευρήματα στο σταθμό Βενιζέλου, κανείς όμως δεν ασχολείται με τους 450 εργαζόμενους που απολύονται. Την ώρα που το έργο θα έπρεπε να είναι σε πλήρη εξέλιξη και να προσφέρει δουλειά σε 2.500 άτομα, σήμερα απασχολούνται σε αυτό μόλις 80 εργαζόμενοι, σε ένα εργοτάξιο σε μονή βάρδια. Αυτοί που μιλάνε για ημερομηνίες παράδοσης, θα πέσουν έξω», επισήμανε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Παππάς. Ο ίδιος ζήτησε το λόγο από τη διοίκηση του δήμου για το γεγονός ότι καθυστερεί χαρακτηριστικά η μετεγκατάσταση του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ), που θα επέτρεπε να στηθεί πιο νωρίς ένα ακόμη εργοτάξιο του μετρό.
«Υπάρχει ένα εργοτάξιο στο τέλος της διαδρομής, στην Πυλαία, δίπλα από το ΣΜΑ Θεσσαλονίκης, που θα μπορούσε να προσφέρει θέσεις εργασίας για περισσότερα από 500 άτομα. Τον περασμένο Οκτώβριο, το δημοτικό συμβούλιο είχε λάβει απόφαση για την οριστική μετεγκατάσταση του ΣΜΑ από το χώρο εκείνο, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει μετακινηθεί ούτε μία βίδα», διαμαρτυρήθηκε ο κ. Παππάς.
«Σήμερα χιλιάδες θέσεις εργασίας από δημόσιους φορείς βρίσκονται στον αέρα. Η παρουσία των εργαζομένων του μετρό εδώ έχει να κάνει με το γεγονός ότι βρίσκονται σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση, καθώς βρίσκονται στη μέση», είπε ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης τονίζοντας ότι η ανεργία στην πόλη έφτασε στο 35%.
Καμία απόλυση
«Το δημοτικό συμβούλιο δεν αποδέχεται την προσχηματική επίκληση της μη παράδοσης του εργοταξίου του ΣΜΑ στην ‘Αττικό Μετρό’ για την απόλυση των 450 εργαζομένων και ζητά από την εταιρία τη συνέχιση της απασχόλησής τους. Ζητάμε επίσης τη συνέχιση των εργασιών σε όλο το φάσμα του έργου και την εύρεση λύσεων για να υλοποιηθεί το έργο εντός χρονοδιαγράμματος», είπε εν είδει ψηφίσματος, συνοψίζοντας τα συμπεράσματα της συζήτησης ο κ. Αβραμόπουλος.
Ο δήμαρχος
«Προφανώς η πόλη ταλαιπωρείται με τις καθυστερήσεις αλλά κανείς δεν μας λέει πού οφείλονται αυτές οι καθυστερήσεις. Στο αν σχεδιάστηκε σωστά, αν ξεκίνησε σωστά. Επίσης, επιτέλους ας πούνε ξεκάθαρα στη Θεσσαλονίκη αν υπάρχουν τα λεφτά ή όχι», είπε ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, διαμαρτυρόμενος για το γεγονός ότι πολλοί δείχνουν τον δήμο Θεσσαλονίκης ως υπεύθυνο για τις όποιες καθυστερήσεις.
«Σε συζήτηση που είχα με τον πρόεδρο της ‘Αττικό Μετρό’, Χρήστο Τσίτουρα, μου είπε ότι λεφτά υπάρχουν. Αυτό που δεν υπάρχει είναι τα λεφτά του εργολάβου, της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, η οποία θα πρέπει πρώτα να πληρώσει τους εργαζόμενους και στη συνέχεια να πληρωθεί από τον προϋπολογισμό», πρόσθεσε.
Σε ό,τι αφορά τη μετεγκατάσταση του ΣΜΑ ο κ. Μπουτάρης επισήμανε ότι πράγματι, τον Οκτώβρη ελήφθη απόφαση για την απαλλοτρίωση του χώρου αυτού. «Η ‘Αττικό μετρό’ τον απαλλοτριώνει έναντι συγκεκριμένου τιμήματος, αν και η συμφωνία προέβλεπε ότι θα αναλάμβανε και τη διαδικασία της μεταφοράς των εγκαταστάσεων και θα χρέωνε το δήμο με συγκεκριμένο ποσό. Ο δήμος ήταν υπεύθυνος να πληρώσει τη διαφορά. Αυτή την εβδομάδα, οριστικοποιείται η νομική μορφή με την οποία θα αποτυπωθεί όλη αυτή η συμφωνία. Δεν είναι θέμα του δήμου η καθυστέρηση, αλλά φταίνε οι γραφειοκρατικές διαδικασίες», είπε.
«Η στάση της Αττικό μετρό είναι υποκριτική. Ο δήμος δεν είναι υπεύθυνος για την εκτέλεση του έργου, αλλά η εταιρία που το υλοποιεί, η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την υλοποίησή του», είπε ο κ. Αβραμόπουλος.
Για αδυναμία της εταιρίας να χρηματοδοτήσει την καθημερινότητα του έργου έκανε λόγο ο αντιδήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, μέλος του δ.σ. της «Αττικό Μετρό». «Συνέχεια δημιουργούνται θέματα που δεν θα έπρεπε να δημιουργούνται. Ολοι μας – ο καθένας από την πλευρά του –θα πρέπει να φροντίσουμε το πώς η πόλη θα αποκτήσει ένα μέσο σταθερής τροχιάς», είπε.
Η αντιπολίτευση
«Ο δήμαρχος και πάλι ανακαλύπτει τον εχθρό έξω από τα τείχη», είπε ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης, Κώστας Γκιουλέκας και υπενθύμισε ότι πριν από ενάμιση χρόνο η διοίκηση του δήμου είχε καλέσει στο δημοτικό συμβούλιο εκπροσώπους της κυβέρνησης που διαβεβαίωναν ότι όλα πήγαιναν καλά.
«Σήμερα, σαν Δον Κιχώτης ο δήμαρχος αναζητά ανεμόμυλους. Δυόμισι χρόνια ο κ. Μπουτάρης διοικεί το δήμο και δεν εφάρμοσε ούτε καν την υποχρέωση του δήμου να προχωρήσει στη μετεγκατάσταση του ΣΜΑ με αποτέλεσμα σήμερα 450 άνθρωποι να χάνουν τη δουλειά τους», πρόσθεσε ο κ. Γκιουλέκας.
«Είμαστε υπέρ των αιτημάτων των εργαζομένων στο μετρό, αλλά θα πρέπει να σκεφτούμε τι είναι αυτό που κάνει το έργο να καρκινοβατεί; Μήπως είναι η μειωμένη κερδοφορία της εταιρίας που ανέλαβε την υλοποίηση του έργου;», αναρωτήθηκε ο Γιάννης Δελλής, επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση».
«Κάθε έργο είναι σημαντικό καθώς δημιουργούν θέσεις απασχόλησης. Η δημοτική αρχή θα πρέπει να κάνει τα αδύνατα δυνατά να ξεπεράσει τα όποια προβλήματα», τόνισε ο Στέλιος Παπαθεμελής από το «Υπερκομματικό δημοτικό κίνημα Θεσσαλονικέων».
«Το δημοτικό συμβούλιο θα πρέπει να εκφράσει τη βούλησή του ώστε να μην παιχτούν παιχνίδια εις βάρος των εργαζομένων, με κύριο στόχο τη μείωση του κόστους του έργου, μέσω της αλλαγής των συμβάσεων», είπε ο Τριαντάφυλλος Μηταφίδης από την παράταξη «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη».
«Το θέμα είναι γιατί δεν εφαρμόζεται η απόφαση που ελήφθη από το δημοτικό συμβούλιο τον περασμένο Οκτώβριο», επισήμανε από την πλευρά του ο Χρήστος Μάτης, επικεφαλής της παράταξης «Ενεργοί Πολίτες Οικολογία στην Πράξη».
Υπέρ των αρχαίων οι αρχιτέκτονες
Ο κ. Αβραμόπουλος ανέγνωσε επιστολή του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης, τα μέλη του οποίου τάσσονται υπέρ της διατήρησης των αρχαίων ευρημάτων στο σταθμό Βενζιέλου και ζητά τη συνδρομή όλων των τεχνικών και άλλων επιστημόνων της Αττικό μετρό για το θέμα αυτό.
Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ- ΕΚΜ και «Θεσσαλονίκη- Ανοιχτή Πόλη»
Στο μεταξύ, την άποψη ότι η Μέση Οδός της Βυζαντινής Θεσσαλονίκης που αποκάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη κατά τη διάρκεια των εργασιών για το μετρό, στο σταθμό Βενιζέλου, αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης και τα ευρήματα για να αναδειχθούν δεν πρέπει να μεταφερθούν, εξέφρασαν οι ομιλητές στην εκδήλωση που διοργάνωσε το τμήμα Τέχνης και Πολιτισμού ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Θεσσαλονίκης και η Δημοτική Κίνηση “Θεσσαλονίκη-Ανοιχτή Πόλη”.
Οπως τονίστηκε, τα ευρήματα πρέπει να διατηρηθούν κατά χώραν και να ανασχεδιαστεί το έργο.agelioforos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου