Cocktail blog

Νέοι κανόνες για τις επιβατικές μεταφορές

Από την Παρασκευή, 1η Μαρτίου 2013, ετέθη σε ισχύ ο νέος Ευρωπαϊκός Κανονισμός 181/2011 μέσω του οποίου αναβαθμίζονται τα δικαιώματα των επιβατών στις χερσαίες οδικές επιβατικές μεταφορές.Συγκεκριμένα, βάσει των όσων ορίζονται στην εν λόγω Κοινοτική Οδηγία, αναβαθμίζονται σημαντικά τα δικαιώματα των επιβατών λεωφορείων ενώ επιβάλλονται αυξημένες υποχρεώσεις τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στους διαχειριστές τερματικών σταθμών, αναφορικά με την ευθύνη τους προς τους επιβάτες.
Σε γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να πούμε πως οι επιβάτες λεωφορειακών γραμμών, έχουν πλέον και επίσημα τα ίδια δικαιώματα με τους επιβάτες
αεροπορικών, σιδηροδρομικών και πλωτών μεταφορών.
Μεταξύ των νέων παροχών που προβλέπονται από τη 181/2011 αξίζει να αναφέρουμε τα εξής:

-Δεν τίθεται καμία διάκριση λόγω εθνικότητας στα κόμιστρα και τους λοιπούς όρους σύμβασης.
-Υποχρέωση δωρεών παροχής βοήθειας σε καθορισμένους τερματικούς σταθμούς λεωφορείων και επί των οχημάτων, καθώς και χρηματική αποζημίωση σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς του εξοπλισμού μετακίνησης τους, για τα άτομα με αναπηρίες ή μειωμένη δυνατότητα κίνησης.
-Επαρκής και εύκολα προσβάσιμη πληροφόρηση όλων των επιβατών πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους καθώς και, παροχή γενικών πληροφοριών στους τερματικούς σταθμούς και στο διαδίκτυο, αναφορικά με τα δικαιώματα τους.
-Επιστροφή ολόκληρου του αντίτιμου ή μεταφορά με άλλο δρομολόγιο σε περίπτωση υπεράριθμων κρατήσεων, ματαίωσης ή καθυστερημένης αναχώρησης άνω των 2 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης (μόνο για τις διαδρομές μήκους άνω των 250 χλμ.).
-Επιστροφή του συνόλου του αντιτίμου καθώς και αποζημίωση ύψους 50% του αντιτίμου, σε περίπτωση υπεράριθμων κρατήσεων, ματαίωσης ή καθυστερημένης αναχώρησης άνω των 2 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, στην περίπτωση που ο επιβάτης δεν έχει το δικαίωμα να επιλέξει μεταξύ επιστροφής του αντιτίμου ή μεταφοράς με άλλο δρομολόγιο  (μόνο για τις διαδρομές μήκους άνω των 250 χλμ.).
-Επαρκής βοήθεια (ελαφρά γεύματα, γεύματα, αναψυκτικά καθώς και –αν χρειάζεται- κατάλυμα) σε περίπτωση ματαίωσης ή καθυστερημένης άνω των 90 λεπτών, αναχώρησης όταν πρόκειται για δρομολόγια διάρκειας άνω των 3 ωρών (ισχύει για διαδρομές με μήκος άνω των 250 χλμ.).
-Δικαίωμα αποζημίωσης για θάνατο, τραυματισμό, απώλεια ή φθορά αποσκευών που προκαλούνται από οδικά ατυχήματα.
-Δημιουργία μηχανισμού διεκπεραίωσης καταγγελιών από τις μεταφορικές επιχειρήσεις, ο οποίος τίθεται στη διάθεση όλων των επιβατών.
-Σύστημα ανεξάρτητων φορέων σε κάθε κράτος- μέλος της ΕΕ με εντολή να επιβάλει την εφαρμογή του κανονισμού καθώς και, κατά περίπτωση, την επιβολή κυρώσεων.autotriti.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: