Cocktail blog

Ηλεκτρικό τρίκυκλο από την Toyota-i Road

 Η πρόθεση της ιαπωνικής εταιρίας να κατασκευάσει ένα όχημα που θα χρησιμοποιεί τουλάχιστον ένα τροχό λιγότερο από τα αυτοκίνητα ήταν γνωστή εδώ και καιρό. To Winglet, που κινείται στα πρότυπα του Segway, με λίγη φαντασία, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η πρώτη απόπειρα στους δύο τροχούς. Οι πραγματικές σκέψεις πάντως των Ιαπώνων για τον χώρο των δύο και τριών τροχών φαίνονται καθαρά μέσα από τη πολύχρονη πλέον συνεργασία που έχουν συνάψει με τηYamaha στον τομέα εξέλιξης κυρίως υβριδικών συστημάτων και κινητήρων
εσωτερικής καύσης. Χωρίς να λείπουν από την εικόνα και φήμες για τη δημιουργία ακόμη και υβριδικής μοτοσικλέτας!
Τα χαρακτηριστικά που κάνουν βέβαια το πρωτότυπο της ιαπωνικής εταιρίας ενδιαφέρον και για εμάς τους δίτροχούς είναι οι μαζεμένες διαστάσεις και το γεγονός ότι παίρνει κλίσεις στις στροφές, όπως τα τρίκυκλα των Piaggio, Quadro και σύντομα της Peugeot. Όλα αυτά βέβαια έχοντας τους δύο επιβαίνοντες σε ένα κλειστό κλωβό ασφαλείας ο οποίος κάνει τη χρήση του κράνους περιττή.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το σύστημα Acvtive Lean Technology ή Τεχνολογία Ενεργής Κλίσης, σε ελεύθερη μετάφραση. Αντίθετα με τα μηχανικά συστήματα των παραδοσιακών πλέον τρίκυκλων, η κλίση που παίρνει το i-Road στις στροφές ελέγχεται και ορίζεται ηλεκτρονικά
Για να γίνει αυτό εφικτό, τον έλεγχο του συστήματος έχει πάρει μια κεντρική μονάδα ελέγχου η οποία παίρνει σήμα από ένα γυροσκοπικό αισθητήρα. Τα δεδομένα από αυτόν συνδυάζονται με αυτά της ταχύτητας κίνησης και τη γωνία του τιμονιού και εφαρμόζονται μέσω γραναζιών που αφήνουν το όχημα να φτάσει μέχρι την απαραίτητη κλίση για την ολοκλήρωση μιας στροφής. Αυτό που δεν έχει γίνει ακόμη σαφές είναι αν το τιμόνι του i-Road είναι steer-by-wire ή όχι κάτι που δεν έχουμε ξανακούσει για όχημα που κινείται στο έδαφος!
 Για την κίνησή του το i-Road xχρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 2 kW έκαστος, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί στους εμπρός τροχούς και τροφοδοτούνται από μία συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου.  Η τελευταία προσφέρει μια αυτονομία που αγγίζει τα 50 περίπου χλμ. και η επαναφόρτισή του μπορεί να πραγματοποιηθεί από μία οικιακή πρίζα. Το βάρος της κατασκευής, χωρίς επιβαίνοντες, αγγίζει τα 300 κιλά, οπότε οι επιδόσεις του αναμένεται να επαρκούν μονάχα για τα στενά όρια του κέντρο της πόλης, άλλωστε και η τελική ταχύτητα των 45 χλμ./ώρα. Ωστόσο, σε αυτό το περιβάλλον το i-Road έχει σίγουρα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα αυτοκίνητα στο ασφυκτικό μποτιλιάρισμα λόγω των εξαιρετικά μαζεμένων διαστάσεών του.
 Με μήκος 2.350 χλστ. και πλάτος που αγγίζει τα 850 χλστ. το i-Road σίγουρα δεν είναι scooter. Ωστόσο, χάρη στη διάταξη των καθισμάτων του (1+1 θέσεις και όχι στην ίδια ευθεία) δεν διαφέρει και πολύ από μια μοτοσικλέτα τουρισμού που είναι σαφώς προτιμότερη από ένα αυτοκίνητο στην πόλη. Προσθέστε επίσης σε αυτό ότι δε χρειάζεται να ισορροπείτε τα κιλά του κατά τους ελιγμούς. Εσείς κάθεστε αναπαυτικά μέσα στον θάλαμο των επιβατών και αυτή τη δουλειά την αναλαμβάνει το σύστημα Active Lean της ιαπωνικής εταιρίας το οποίο κρατά όρθιο το i-Road όταν είναι σταματημένο αλλά και εν κινήσει. Τέλος να πούμε ότι σύμφωνα με την Toyota ιδιαίτερα μικρός παρουσιάζεται και ο κύκλος στροφής που ανέρχεται σε μόλις 3 μέτρα.autotriti.gr
 Δείτε το βίντεο του i-Road

Δεν υπάρχουν σχόλια: