Διαγωνισμό για την προμήθεια μη επανδρωμένου αεροσκάφους, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί πιλοτικά στην επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων στο Αιγαίο, προκήρυξε την Παρασκευή το υπουργείο Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με την απόφαση που αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», ο διαγωνισμός έχει ύψος 77.800 ευρώ και θα διεξαχθεί στις 29 Απριλίου στο κτίριο του υπουργείου Ναυτιλίας.
Το αεροσκάφος θα πρέπει να έχει παραδοθεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου και θα πετάξει για συνολικά 60 ώρες το πρώτο δίμηνο μετά την παράδοσή του.
Σύμφωνα με τη λίστα των τεχνικών προδιαγραφών, το σύστημα θα πρέπει να διαθέτει κάμερα ημέρες και κάμερα νύχτας, και οι δύο σταθεροποιημένες με γυροσκόπια, και να μπορεί να δίνει το γεωγραφικό στίγμα του στόχου που παρακολουθεί.
Θα πρέπει επίσης να πετά σε απόσταση τουλάχιστον 50 χιλιομέτρων από τον επίγειο σταθμό ελέγχου, σε ύψος από 200 μέχρι τουλάχιστον 20.000 πόδια, και σε ταχύτητα άνω των 70 χιλιομέτρων την ώρα.
Για να μην είναι εύκολος ο εντοπισμός του, το αεροσκάφος θα πρέπει να έχει «χαμηλό ηχητικό και οπτικό ίχνος». Θα πρέπει επίσης να προσφέρει τη δυνατότητα άμεσου τερματισμού της αποστολής, οπότε είτε θα πέφτει με αλεξίπτωτο είτε θα επιστρέφει αυτόματα στη βάση.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, η επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων αποκτά όλο και πιο κρίσιμη σημασία. Σε πρόσφατη ομιλία του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνιζε ότι «μετά την θωράκιση του Έβρου με τον γνωστό φράχτη, όλες οι μεταναστευτικές ροές και όλη η πίεση των μεταναστευτικών ροών στη χώρα μας έχουν μετατοπισθεί στην θάλασσα.
»Το 2012 είχαμε 3.000 ανθρώπους, οι οποίοι μπήκαν από το Αν. Αιγαίο παρανόμως στην Ελλάδα, το 2013 ο αριθμός αυτός εκτοξεύτηκε στα 10.000 άτομα και η σημερινή κατάσταση δείχνει ότι έχουμε μία ροή περίπου 1.000 ατόμων τον μήνα. Άρα, αν διατηρηθεί αυτή την ροή, τουλάχιστον 12.000 άνθρωποι θα προσπαθήσουν να διέλθουν τα σύνορά μας φέτος».
Η Πολεμική Αεροπορία, ωστόσο, διαθέτει ήδη μοίρα μη επανδρωμένων αεροσκαφών από τις οποίες επιχειρούν τα αεροπλάνα «Πήγασος» και «Πήγασος ΙΙ» της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας.Newsroom ΔΟΛ
Το αεροσκάφος θα πρέπει να έχει παραδοθεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου και θα πετάξει για συνολικά 60 ώρες το πρώτο δίμηνο μετά την παράδοσή του.
Σύμφωνα με τη λίστα των τεχνικών προδιαγραφών, το σύστημα θα πρέπει να διαθέτει κάμερα ημέρες και κάμερα νύχτας, και οι δύο σταθεροποιημένες με γυροσκόπια, και να μπορεί να δίνει το γεωγραφικό στίγμα του στόχου που παρακολουθεί.
Θα πρέπει επίσης να πετά σε απόσταση τουλάχιστον 50 χιλιομέτρων από τον επίγειο σταθμό ελέγχου, σε ύψος από 200 μέχρι τουλάχιστον 20.000 πόδια, και σε ταχύτητα άνω των 70 χιλιομέτρων την ώρα.
Για να μην είναι εύκολος ο εντοπισμός του, το αεροσκάφος θα πρέπει να έχει «χαμηλό ηχητικό και οπτικό ίχνος». Θα πρέπει επίσης να προσφέρει τη δυνατότητα άμεσου τερματισμού της αποστολής, οπότε είτε θα πέφτει με αλεξίπτωτο είτε θα επιστρέφει αυτόματα στη βάση.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, η επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων αποκτά όλο και πιο κρίσιμη σημασία. Σε πρόσφατη ομιλία του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνιζε ότι «μετά την θωράκιση του Έβρου με τον γνωστό φράχτη, όλες οι μεταναστευτικές ροές και όλη η πίεση των μεταναστευτικών ροών στη χώρα μας έχουν μετατοπισθεί στην θάλασσα.
»Το 2012 είχαμε 3.000 ανθρώπους, οι οποίοι μπήκαν από το Αν. Αιγαίο παρανόμως στην Ελλάδα, το 2013 ο αριθμός αυτός εκτοξεύτηκε στα 10.000 άτομα και η σημερινή κατάσταση δείχνει ότι έχουμε μία ροή περίπου 1.000 ατόμων τον μήνα. Άρα, αν διατηρηθεί αυτή την ροή, τουλάχιστον 12.000 άνθρωποι θα προσπαθήσουν να διέλθουν τα σύνορά μας φέτος».
Η Πολεμική Αεροπορία, ωστόσο, διαθέτει ήδη μοίρα μη επανδρωμένων αεροσκαφών από τις οποίες επιχειρούν τα αεροπλάνα «Πήγασος» και «Πήγασος ΙΙ» της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας.Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου