Επιστημονική μελέτη που διεξήχθη από το πανεπιστήμιο του Οχάιο κατέδειξε ότι οι άνδρες που βγάζουν πολλές selfie έχουν περισσότερα, από το μέσο όρο, χαρακτηριστικά γνωρίσματα ναρκισσισμού και ψυχοπάθειας.
Στην έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Personality and Individual Differences» συμμετείχαν 800 άνδρες ηλικίας 18 ώς 40 χρόνων και εξετάσθηκε το πόσες φωτογραφίες αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε συνδυασμό με ένα ερωτηματολόγιο που αφορούσε στα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους.
Διαπιστώθηκε ότι οι άνδρες οι οποίοι επεξεργάζονται τις φωτογραφίες τους πριν τις αναρτήσουν έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίζουν χαρακτηριστικά ναρκισσισμού, αλλά αυτή η επεξεργασία των φωτογραφιών δεν συνδέεται με ψυχοπαθητικά χαρακτηριστικά.
Ο καθηγητής Τζέσε Φοξ, επικεφαλής και εισηγητής της μελέτης, υποστηρίζει πως αν και δεν προκαλεί έκπληξη ότι οι άνδρες που ξοδεύουν πολύ χρόνο για να ανεβάζουν selfie φωτογραφίες είναι περισσότερο νάρκισσοι, δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί σε επιστημονική έρευνα.
Για τον Φοξ, η πιο ενδιαφέρουσα διαπίστωση είναι πως οι άνδρες που έχουν εμμονή με τις selfie παρουσιάζουν περισσότερα ψυχοπαθητικά χαρακτηριστικά και τείνουν να εκτιμούν τους ανθρώπους με βάση την εμφάνιση αφού και οι ίδιοι εκλαμβάνουν τους εαυτούς τους περισσότερο ως αντικείμενα.
«Γνωρίζουμε πως αυτή η θεώρηση του εαυτού μας ως αντικείμενο οδηγεί σε πολλά άσχημα πράγματα όπως η κατάθλιψη και οι διατροφικές διαταραχές στις γυναίκες. Με την αυξανόμενη χρήση των κοινωνικών δικτύων όλοι ανησυχούν περισσότερο για την εμφάνισή τους. Αυτό μπορεί να γίνει τόσο σοβαρό πρόβλημα για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες» τονίζει ο καθηγητής.
Αν και η έρευνα συνδέει τον αριθμό των selfie με τα ψυχοπαθητικά και ναρκισσιστικά χαρακτηριστικά, δεν σημαίνει απαραίτητα πως οι άνδρες φίλοι σας που αναρτούν τέτοιες φωτογραφίες είναι όντως ψυχοπαθείς ή ναρκισσιστές. Διότι ορισμένοι από τους άνδρες που συμμετείχαν στην έρευνα παρουσίασαν παραπάνω από το μέσο όρο τέτοιου είδους χαρακτηριστικά γνωρίσματα, αλλά είχαν φυσιολογικά όρια της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου