Πόσο παραπάνω επιτρέπεται να χρεώνεστε για το roaming

Όταν ταξιδεύουμε σε άλλη χώρα της Ε.Ε. δεν θα πρέπει να χρεωνόμαστε περισσότερο από 1 έως 5 λεπτά του ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για τις κλήσεις, τα SMS ή την κίνηση που προκαλούμε στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας.Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας μπορούν να χρεώνουν από 1 έως 5 λεπτά του ευρώ παραπάνω για τις κλήσεις, SMS και MB τους ταξιδιώτες στην Ε.Ε., διευκρινίζει η αρμόδια ανεξάρτητη Αρχή για τις επικοινωνίες στην Ελλάδα.



Συγκεκριμένα, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων αποσαφηνίζει πως από τις 30 Απριλίου 2016 οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν υποχρεωθεί να χρεώνουν κάθε συνδρομητή τους που ταξιδεύει σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς επίσης στο Λιχτενστάιν, στην Ισλανδία και στη Νορβηγία, με τις χρεώσεις που ισχύουν για αυτόν στην Ελλάδα (και σύμφωνα με το πρόγραμμα τηλεφωνίας που διαθέτει), προσαυξημένο ενδεχομένως με επιπλέον χρέωση.

Στην περίπτωση που μία εταιρία κινητής τηλεφωνίας επιλέξει να επιβάλει κατά την περιαγωγή, προσαύξηση, επιπλέον της εθνικής χρέωσης, αυτή δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα ακόλουθα όρια:

€0,05/λεπτό (πλέον ΦΠΑ) για εξερχόμενες κλήσεις περιαγωγής (0,0615 € με ΦΠΑ 23%) και
€0,02 (πλέον ΦΠΑ) για εξερχόμενα μηνύματα sms (0,0246€ με ΦΠΑ 23%)
€0,01/λεπτό (πλέον ΦΠΑ) για εισερχόμενες κλήσεις (0,0123€ με ΦΠΑ 23%)
€0,05/ΜΒ (πλέον ΦΠΑ) για χρήση δεδομένων με χρέωση ανά ΚΒ (0,0615€ με ΦΠΑ)
Επισημαίνεται ότι κάθε κλήση/αποστολή sms από τις χώρες που ισχύει ο Κανονισμός, χρεώνεται όπως τα λεπτά ομιλίας/sms προς όλα τα δίκτυα (σύμφωνα με το οικονομικό πρόγραμμα του συνδρομητή), ακόμα κι αν η κλήση/αποστολή sms απευθύνεται προς συνδρομητή της ίδιας εταιρίας.

Η υποχρέωση στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, με την ονομασία «Roaming Like At Home plus – RLAH+», επιβάλλεται στο πλαίσιο εφαρμογής του ευρωπαϊκού Kανονισμού για τη διεθνή περιαγωγή και έχει στόχο την κατάργηση των όποιων – επιπλέον των εθνικών – χρεώσεων περιαγωγής εντός της ΕΕ μετά τις 15 Ιουνίου 2017.

Η ΕΕΤΤ τονίζει πώς είναι αρμόδιότητά της να ελέγχει τη συμμόρφωση των εταιριών κινητής τηλεφωνίας όσον αφορά την εφαρμογή του Κανονισμού και δηλώνει πως παρακολουθεί τις εξελίξεις στην αγορά διεθνούς περιαγωγής σε συνεργασία με το Σώμα Ευρωπαίων Ρυθμιστών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (BEREC) και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πάντως, δεν εξέδωσε καμία σχετική σύσταση, παρά τη σύσταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή νωρίτερα.
Τι χρεώνουν για την περιαγωγή Vodafone, Cosmote και Wind
Από μια γρήγορη περιήγηση στις ιστοσελίδες των παρόχων στην Ελλάδα, διαπιστώνουμε πως δύο στους τρεις χρεώνουν ημερήσιο τέλος τριών περίπου ευρώ για να μην επιβάλλουν τις προαναφερόμενες πρόσθετες χρεώσεις.

Η Vodafone καταργεί τις επιπλέον χρεώσεις μόνο σε συγκεκριμένα προγράμματα και επιβάλλει τη χρέωση 2,99 ευρώ την ημέρα, αφού προϋπόθεση για την κατάργηση είναι το Vodafone Πας Παντού
Ομοίως, η COSMOTE επιβάλλει ημερήσια χρέωση 2,99 ευρώ την ημέρα με το Travel Pass
Η Wind επιτρέπει την αξιοποίηση των παροχών του εκάστοτε προγράμματος στην Ε.Ε. με προσαύξηση στο ανώτατο όριο των προαναφερόμενων προσαυξήσεων. Συγκεκριμένα, επιτρέπει την κατανάλωση του προβλεπόμενου χρόνου ομιλίας με επιπλέον χρέωση για τις εξερχόμενες κλήσεις και το mobile internet την προαναφερόμενη ανώτατη 0,0615 €/λεπτό, ομοίως για τα SMS (+0,246/SMS) και 0,014 ευρώ ανά λεπτό για τις εισερχόμενες κλήσεις (το ανώτατο όριο είναι 0,0123/λεπτό με ΦΠΑ).
Ο κανονισμός δημοσιεύεται στη διεύθυνση https://www.eccgreece.gr/wp-content/uploads/2016/04/Reg-2015R2120_EL.pdf
Η σύσταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή
Νωρίτερα, ο Συνήγορος του Καταναλωτή είχε επισημάνει τις επιτρεπτές προσαυξήσεις για το roaming τη λεγόμενη μεταβατική περίοδο έως την πλήρη κατάργησή τους τον Ιούνιο του 2017. Με αφορμή τις διαφημιστικές καμπάνιες και των τριών παρόχων στην Ελλάδα, ο Συνήγορος τόνιζε πως αποτελεί υποχρέωση των εταιρειών τηλεπικοινωνιών και όχι πρόσθετη παροχή από αυτές, όπως αναφέρουν σε ορισμένες διαφημίσεις τους η κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής από τις 15 Ιουνίου 2017. Παράλληλα, συνιστούσε προσοχή στους συνδρομητές και πρότεινε:

να διευκρινίζουν με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών της επιλογής τους, αν στο δικό τους πρόγραμμα παρέχεται ήδη η κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής ή αν θα χρεώνονται με μειωμένες τιμές και σε ποιο ποσό ανά λεπτό, με βάση τις ανωτέρω ανώτατες τιμές.
Σε περίπτωση παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών ή παράβασης των ανωτέρω οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν καταγγελία στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» ή, για διασυνοριακές διαφορές, στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδος.
http://tech.in.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

¸,ø¤º°`°º¤ø,¸☛❤ Thanks for Comments ❤☚¸,ø¤º°`°º¤ø,¸