Cocktail blog

Ποιά ηλικία είναι κατάλληλη για να αρχίσει το παιδί να ασχολείται με τους υπολογιστές


Ο Η/Υ είναι εργαλείο ανάπτυξης


Ποιά ηλικία είναι κατάλληλη για να αρχίσει το παιδί να ασχολείται με τους υπολογιστές; Πώς πρέπει να γίνει η γνωριμία του παιδιού με το pc, τι θα κερδίσει και ποιός είναι ο δικός μας ο ρόλος;
Ποιά είναι η ιδανική ηλικία για τον πρώτο του υπολογιστή;
Πολλοί ερευνητές συμφωνούμε και προτείνουμε τη χρήση υπολογιστών σε παιδιά άνω των 3 ετών. Τα παιδιά μέχρι τα 3 μαθαίνουν μέσα από το σώμα τους, μάτια, αυτιά, χέρια, πόδια και στόμα. Είναι σε συνεχή κίνηση, αλλάζουν συχνά τη δραστηριότητά τους και ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι πιθανόν να επηρεάσει τον τρόπο της εξερεύνησης-μάθησης τους. Τα παιδιά μεγαλύτερα των 3 είναι έτοιμα να έρθουν σε επαφή  με τον υπολογιστή σε μια διαδρομή ευχάριστης και δημιουργικής εμπειρίας.

14 tips για  να κάνουμε τον υπολογιστή εργαλείο αυτονομίας, γνώσης και ανάπτυξης
Ως γονείς και εκπαιδευτικοί, σημαντικό είναι να αφήσουμε τα παιδιά να εξερευνήσουν, να απολαύσουν και να κερδίσουν από την επαφή τους με τον υπολογιστή, με όσο το δυνατόν λιγότερες παρεμβάσεις. Ο υπολογιστής έχει τη δυνατότητα να εξελίξει και να προσφέρει εναλλακτικές λύσεις σε πολλές δραστηριότητες τους. Επειδή η χρησιμότητά του εξαρτάται από τη χρήση του, συμβουλευτείτε τις παρακάτω βασικές αρχές που συμβάλλουν ώστε ο ηλεκτρονικός υπολογιστής να γίνει στο σπίτι σας εργαλείο για την ανάπτυξη της αυτονομίας των παιδιών σας και στην απόκτηση γνώσεων, και μέσο ανάπτυξης ικανοτήτων και δεξιοτήτων.

1. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή με δραστηριότητες που εκμεταλλεύονται το μέσο και δίνουν ελευθερία δράσης στο παιδί.
2. Οι δραστηριότητες πρέπει να είναι ανάλογες της ηλικίας τους. Δεν θα κάνουν τα ίδια τα παιδιά που είναι 3 ετών με αυτά που είναι 4 ή 5 ετών. 
3. Είναι σημαντικό να αποφύγουμε να χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή με παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας.
4. Τοποθετούμε τον υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο μέσα στο σπίτι (όχι στο δωμάτιο του παιδιού). 
5. Τοποθετούμε τον υπολογιστή πάνω σε χαμηλό γραφείο
6. Επιλέγουμε πληκτρολόγιο κατάλληλο για μικρά παιδιά (μεγάλα και λίγα πλήκτρα).
7. Συμβουλεύουμε το παιδί να κάθεται στον υπολογιστή στην κατάλληλη εργονομική στάση. Όχι τα πόδια πάνω σε καρέκλα, το σώμα μακριά από το γραφείο. 
8. Ορίζουμε τη διάρκεια χρήσης σε 10 λεπτά κάθε φορά με μέγιστο χρόνο χρήσης τα 30 λεπτά ημερησίως. Προμηθευόμαστε ένα χρονόμετρο για να γνωρίζει το παιδί πότε ο χρόνος τελείωσε και να αποφεύγουμε διαφωνίες. 
9. Καθόμαστε στο ίδιο δωμάτιο με το παιδί όσο εκείνο ασχολείται με τον υπολογιστή του, αλλά όχι δίπλα του.
10. Βλέπουμε τη χρήση του υπολογιστή ως δραστηριότητα  που κάνουμε με το παιδί μας και όχι ως ηλεκτρονική  babysitter! 
11. Δίνουμε χρόνο στα παιδιά μας να εξερευνήσουν τον υπολογιστή έστω και αν κάνουν λάθη.
12. Επιλέγουμε εξειδικευμένα προγράμματα προσχολικής αγωγής και ιστοσελίδες που αρχικά εισάγουν και ενισχύουν την κατανόηση αιτίου-αποτελέσματος  και σταδιακά ενισχύουν την προανάγνωση, λογικομαθηματικές έννοιες, μουσική, ιστορία, κυκλοφοριακή αγωγή, αγγλικά, σχέδιο, ζωγραφική. Προτιμάμε τις δραστηριότητες που έχουν παιγνιώδη μορφή. 
13. Εκτυπώνουμε όσο το δυνατόν λιγότερο και προτιμάμε ασπρόμαυρες εκτυπώσεις. Εξηγούμε στο παιδί τις επιπτώσεις των άσκοπων εκτυπώσεων για το περιβάλλον. 
14. Όταν το παιδί δεν ξέρει τι να κάνει ή δείχνει απογοητευμένο με το αποτέλεσμα,  το βοηθάμε όσο γίνεται λιγότερο

Δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε με το παιδί μας στον υπολογιστή
-Το βοηθάμε να εξοικειωθεί με τα μέρη του υπολογιστή.
-Το βοηθάμε να γράψει το όνομά του ή ό,τι άλλο θελήσει.
-Δοκιμάζουμε μαζί του διάφορα είδη γραφής, παρατηρούμε και συγκρίνουμε.
-Μαζί με το παιδί, διαμορφώνουμε ευχετήριες  κάρτες, προσκλήσεις γενεθλίων κ.ά.
-Επιλέγουμε παιχνίδια, προγράμματα και δραστηριότητες που γίνονται στον υπολογιστή και βοηθούν στην πολυδιάστατη ανάπτυξη του παιδιού αλλά και στη σχέση μας μαζί του. Σημασία δεν έχει το αποτέλεσμα, αλλά η διαδρομή!babyspace.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: