Δεν είναι τυχαία ένας από τους σημαντικότερους Ρουμάνους σκηνοθέτες. Η λεπτομερής ανατομία των θεμάτων με τα οποία καταπιάνεται ο Κριστιάν Μουντζίου (που είχε κερδίσει Χρυσό Φοίνικα για την ταινία του 4 μήνες, 3 εβδομάδες και δύο ημέρες) είναι τρομακτική. Διατηρώντας πάντα μια απόσταση από τα γεγονότα που τον απασχολούν, ο Μουντζίου κάνει αυτό που κάνουν και πολλοί άλλοι συμπατριώτες του σκηνοθέτες: θέτει τα ερωτήματα, περιμένοντας από τον θεατή να δώσει απαντήσεις.
Το in.gr τον συνάντησε τον Νοέμβριο στο 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και μίλησε μαζί του για το πώς μπορεί κανείς να αλλάξει τον κόσμο, για την Ευρωπαϊκή Ένωση και για την τελευταία του ταινία Πίσω από τους Λόφους που προβάλλεται από τις 3 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους.
Στο Πίσω από τους Λόφους τα ερωτήματα έχουν να κάνουν με τη θρησκεία. Η ταινία παρακολουθεί τις προσπάθειες της Αλίνα να πείσει την Βοϊκίτσα (με την οποία μεγάλωσαν μαζί στο ορφανοτροφείο) να εγκαταλείψει το μοναστήρι, όπου έχει βρει καταφύγιο και να φύγουν μαζί για τη Γερμανία. Απαιτητική και επίμονη (ο θεατής υποψιάζεται είτε μια ερωτική σχέση μεταξύ των δύο κοριτσιών, είτε ερωτικά συναισθήματα από την πλευρά της Αλίνα), η Αλίνα αμφισβητεί την πίστη της Βοϊκίτσα. Όταν η Αλίνα αρχίζει να παθαίνει κρίσεις, τότε οι μοναχές αρχίζουν να υποψιάζονται ότι κάποια άλλη δύναμη μπορεί να κρύβεται πίσω από τις πράξεις της Αλίσια.
Αγγελική Στελλάκη
Το in.gr τον συνάντησε τον Νοέμβριο στο 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και μίλησε μαζί του για το πώς μπορεί κανείς να αλλάξει τον κόσμο, για την Ευρωπαϊκή Ένωση και για την τελευταία του ταινία Πίσω από τους Λόφους που προβάλλεται από τις 3 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους.
Στο Πίσω από τους Λόφους τα ερωτήματα έχουν να κάνουν με τη θρησκεία. Η ταινία παρακολουθεί τις προσπάθειες της Αλίνα να πείσει την Βοϊκίτσα (με την οποία μεγάλωσαν μαζί στο ορφανοτροφείο) να εγκαταλείψει το μοναστήρι, όπου έχει βρει καταφύγιο και να φύγουν μαζί για τη Γερμανία. Απαιτητική και επίμονη (ο θεατής υποψιάζεται είτε μια ερωτική σχέση μεταξύ των δύο κοριτσιών, είτε ερωτικά συναισθήματα από την πλευρά της Αλίνα), η Αλίνα αμφισβητεί την πίστη της Βοϊκίτσα. Όταν η Αλίνα αρχίζει να παθαίνει κρίσεις, τότε οι μοναχές αρχίζουν να υποψιάζονται ότι κάποια άλλη δύναμη μπορεί να κρύβεται πίσω από τις πράξεις της Αλίσια.
- Έχετε πει ότι δεν πιστεύετε πως οι ταινίες μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο. Γιατί το πιστεύετε αυτό; Υπάρχει κάτι που μπορεί να αλλάξει τον κόσμο;
- Πιστεύετε ότι αυτού του είδους η εκπαίδευση υπάρχει;
- Λίγο μετά την ένταξη της Ρουμανίας στην ΕΕ, η έννοια της Ένωσης αντιμετώπισε κρίση, πολλοί μιλούν και για κατάρρευση. Πιστεύεται ότι υπάρχει μέλλον στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή όλοι θα στραφούν πάλι στα έθνη-κράτη;
- Πώς είναι δυνατόν αυτές οι διαφορετικές κουλτούρες να συνυπάρξουν;
- Στις ταινίες σας δεν λαμβάνετε θέση για αυτά που συμβαίνουν επί της οθόνης. Γιατί επιλέγετε να το κάνετε αυτό;
Αγγελική Στελλάκη
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου