Επτά στους δέκα δηλώνουν ότι ανακυκλώνουν συστηματικά στο σπίτι ή στο γραφείο, κάτι που όμως δεν συνάδει με την ποσότητα των ανακυκλούμενων υλικών που μαζεύονται από τους ειδικούς κάδους, ενώ 2 στους 10 καταναλωτές θεωρούν την μείωση της κατανάλωσης της ηλεκτρικής ενέργειας ως ανέφικτη.
Οπως προκύπτει από έρευνα που εκπόνησε το ΚΕΠΚΑ - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, με θέμα «"Πράσινες συνήθειες στο σπίτι και στο γραφείο", σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης φαίνεται πώς έχει διαδραματίσει η οικονομική κρίση. Βέβαια, αν και πολλοί δηλώνουν οπαδοί της ανακύκλωσης ή της επανάχρησης, εντούτοις ο όγκος των ανακυκλούμενων υλικών δείχνει ότι πρόκειται μάλλον για εκφρασμένη διάθεση παρά για πράξη.
Η έρευνα του ΚΕΠΚΑ διεξήχθη από 2 έως 13 Σεπτεμβρίου από εταιρεία δημοσκοπήσεων, με τηλεφωνικές συνεντεύξεις και τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων που συνολικά έφτασαν τα 1.000, σταθμισμένα ώστε να αποτελούν δείγμα του πληθυσμού της περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων ήταν ηλικίας 41 έως 60 χρόνων, με ανώτατη εκπαίδευση, έγγαμοι και με μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα από 1000 έως 2000 ευρώ.
Όπως εξήγησε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ Νικόλαος Τσεμπερλίδης, το 69,35% δήλωσε ότι ανακυκλώνει συστηματικά, κυρίως χαρτί, σε ποσοστό 88,57% και πλαστικό (83,67%). Παράλληλα, το 47,93% θεωρεί ότι το σημαντικότερο όφελος της επαναχρησιμοποίησης για το περιβάλλον είναι η μείωση της κατανάλωσης πρώτων υλών.
Το 51,71% των συμμετεχόντων στην έρευνα θεωρεί ότι είναι δύσκολο να καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ το 97,57% το θεωρεί πολύ σημαντικό και το 82,21% εφικτό. «Θεωρούμε ότι οι καταναλωτές χρειάζονται σωστές, πρακτικές και χρήσιμες συμβουλές για την καθημερινότητά τους, προκειμένου να καταφέρουν τη μείωση της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνουν» σημείωσε ο κ. Τσεμπερλίδης.
Επίσης, ένα μικρό αλλά χαρακτηριστικό ποσοστό 17,79%, δηλαδή κοντά στο 2 στους 10 καταναλωτές, θεωρεί την μείωση της κατανάλωσης της ηλεκτρικής ενέργειας ως ανέφικτη.
Παράλληλα, το 55,77% των συμμετεχόντων, ποσοστό μεγαλύτερο από εκείνο της μείω σης της κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος, θεωρεί δύσκολο να καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση νερού, ενώ το 92,93% το θεωρεί πολύ σημαντικό και το 76,89% εφικτό.
«Το νερό είναι ένα πολύτιμο αγαθό και τα αποθέματα που έχουμε μειώνονται καθημερινά οπότε η μείωσή του δεν συνεπάγεται μόνο μείωση των οικογενειακών δαπανών αλλά και διασφάλιση νερού για το μέλλον. Όμως και πάλι απαιτείται σωστή και πρακτική ενημέρωση των καταναλωτών προκειμένου να θέσουν στόχους μείωσης νερού και ηλεκτρικού ρεύματος και να τους πετύχουν», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ.
το 65,62% των συμμετεχόντων γνωρίζει τι είναι η ενεργειακή σήμανση, ενώπάνω από τους μισούς, προσπαθούν να επιδιορθώσουν κάτι που χάλασε και μόνο το 0,41% το πετάει στα σκουπίδια. Στους παράγοντες που παίζουν ρόλο στο τι θα το κάνουν τελικά οι καταναλωτές με τη συσκευή ή το έπιπλο που χάλασε, το μεγαλύτερο ποσοστό δήλωσε ότι εξαρτάται από το κόστος που θα χρειαστεί για να επιδιορθωθεί ή επαναχρησιμοποιηθεί.
Στα θέματα διατροφής οι καταναλωτές απάντησαν ότι σε ποσοστό 96,71% προτιμάνε τα φρούτα και τα λαχανικά εποχής, τα οποία και θεωρούν φθηνότερα, 95,45%, καλύτερα 100% και υγιεινά 99,55%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου