Cocktail blog

Τι αλλάζει στη νομοθεσία για τα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες

Τα τελευταία χρόνια, ειδικά με την «εγκατάσταση» της κρίσης στη χώρα μας, άρχισαν να πληθαίνουν και τα ιδιωτικής χρήσης επιβατηγά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας… Λίγο η πρακτικότητα, λίγο τα κενά νόμου, λίγο η ελληνική ευρηματικότητα δημιούργησαν ένα νέο καθεστώς στην αύξηση της εμφάνισης αυτοκινήτων στους ελληνικούς δρόμους, από Έλληνες ιδιοκτήτες, αλλά με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας. «Συνήθως» πρόκειται για αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, ενώ οι χώρες προέλευσης των πινακίδων αυτών είναι, στην πλειονότητά τους, η Βουλγαρία και η Ρουμανία.
Έτσι, με απόφαση του αρμόδιου υφυπουργού Γιώργου Μαυραγάνη, που υπογράφηκε και δημοσιεύτηκε στο σχετικό ΦΕΚ της 28ης Απριλίου, το Υπουργείο Οικονομικών, καθορίζει τις «προϋποθέσεις και δικαιολογητικά κυκλοφορίας Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων από πρόσωπα με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα, που εργάζονται σε άλλο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χρησιμοποιούν επιβατικό όχημα ταξινομημένο στο άλλο αυτό κράτος-μέλος στο όνομα εταιρείας που εδρεύει σε αυτό.»

Όλη η απόφαση
Με βάση την απόφαση Αριθμ. Δ18Β 5009967 ΕΞ2014, για να αποδείξει ο ενδιαφερόμενος ότι εργάζεται θα πρέπει να προσκομίζει σειρά δικαιολογητικών όπως:
α) Νόμιμα μεταφρασμένη και επικυρωμένη έγγραφη σύμβαση εργασίας με εταιρεία εγκατεστημένη σε άλλο κράτος-μέλος, η οποία προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή και στην οποία αναφέρονται οι όροι της σύμβασης εργασίας, προκειμένου για μισθωτούς εργαζόμενους, ή
β) Νόμιμα μεταφρασμένη και επικυρωμένη συμφωνία μη μισθωτού εργαζόμενου με εταιρεία εγκατεστημένη σε άλλο κράτος-μέλος, η οποία προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή και περιγράφει την επαγγελματική του σχέση ή συνεργασία του με την εταιρεία.
Σε κάθε περίπτωση προσκομίζονται στην αρμόδια αρχή ελέγχου τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
  • Στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν την έδρα της εταιρείας και την πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητά της στο άλλο κράτος-μέλος όπου είναι εγκατεστημένη.
  • Βεβαιώσεις του οικείου ασφαλιστικού φορέα του άλλου κράτους-μέλους, στον οποίο υπάγεται ο εργαζόμενος, καθώς και του οικείου ασφαλιστικού φορέα στην Ελλάδα αντίστοιχα, εφόσον υπάρχει.
  • Φορολογικές δηλώσεις που έχει υποβάλει ο ελεγχόμενος, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο κράτος-μέλος όπου είναι εγκατεστημένη η εταιρεία, η οποία του έχει παραχωρήσει το επιβατικό όχημα.
Τέλος, αναφέρεται ότι αρμόδια αρχή για τη διαπίστωση της τήρησης των προϋποθέσεων της αριθμ. Δ. 247/13/6.4.88 απόφασης υπουργού Οικονομικών είναι η κατά περίπτωση αρμόδια τελωνειακή αρχή.xe.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: